Houdini
Beträffande levitering är det svårt att tro att JOHO får pilla på en illusion som kostar åtskilliga miljoner. I Tyskland avslöjades Houdini när han köpte en nyckel till en hotelldörr hos en järnhandlare. Tidningarna skrev att Houdinis hemlighet är att han köper alla nycklar han kan lägga händerna på när han anländer till en stad….Inte många illusionister har haft kriminalpolisen som kontrollant.
Nu förstår jag inte vad du menar? kan du förklara lite mer?
Är det Houdini eller JoHo du vill diskutera? Och här diskuterar vi inte enskilda medlemmar i trådar.
Pointen var i ett inlägg talar JOHO om hur Copperfield utför leviteringen men även om Houdini och vänskapen med Doyle. Genom åren har där varit mängder med avslöjanden så var det exempelvis med Houdini och inköpen av nycklar.
Jag tror ju facktiskt inte på att de budistiska munkarna kan lavitera. De är oftast fatiga och behöver pengar. Och lavitation drar människor med mat eller pengar. De flästa laviterande munkar på youtube och andra ställen är ju fakade. Ser äkta ut enbart för att vi inte ser illusionen.

Varför skriver du inte detta i det inlägg du pratar om? Eller hänvisar till det inlägget?
Ja jag tänkte samma som Klass men hann inte skriva. Det blir lätt rörigt annars eftersom ingen fattar vad nostra menar egentligen.
nostra. Länka gärna till den tråden du skriver om.
Är det denna tråden du syftar på, nostra?
http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/5176c57cce12c477ea000291-leviterande-munk
Ja det var den länken jag menade men det hamnade visst lite fel