Annons:
Etikettmysko-grejer
Läst 9845 ggr
Magi-cat
4/23/13, 7:31 PM

Leviterande munk

Kort video ( 3 min) med en munk som leviterar…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Mia-Li]
4/23/13, 7:37 PM
#1

Wow…Häftigt.😃

En lagom lång film som jag orkade kolla på.

skycap
4/23/13, 8:20 PM
#2

Ja häftigt, lagom längd också🙂. 

Lite för häftigt faktiskt😛. Men det kan ju vara kul att kolla på ändå..

orsakverkan
4/24/13, 7:49 AM
#3

Intressant att bakgrunden/skynket ändrar sig under videons gång trots att ingen (synligt) är på den…

[Olaf]
4/24/13, 7:53 AM
#4

Jag tror levitation är möjlig. Men den här filmen är nog mest snyggt iscensatt.

Astell
4/24/13, 9:50 AM
#5

Intressant, klart att det funkar bara man tror att det är möjligt men det gör vi ju  inte riktigt än…

[KosmosBill]
4/24/13, 11:59 AM
#6

Verkar trovärdig.

Var ändrar sig skynket.

Vid vilken tid/sekund kan man se det, eller om du kan nämna 2 tider där det skiljer sig.

Synd att de inte filmar bakom honom.

Annons:
orsakverkan
4/24/13, 2:56 PM
#7

#6 Kolla på glipan i skynket bakom munken vid 1:37 respektive 2:01

[KosmosBill]
4/24/13, 3:03 PM
#8

Det är ingen större skillnad där.

Hade varit bäst om de inte hade skynket där dock.

Troligen ett fall av äkta levitation.

Astell
4/24/13, 5:37 PM
#9

Att en munk skulle gå med på att fejka det när han vet att sånt inte lönar sig eftersom han säkert tror på karmalagen?? el det kanske inte är en riktig munk då 🤔

orsakverkan
4/25/13, 7:34 AM
#10

Programmet led av Daniel Kamihira White, magiker som bl a jobbat med David Blaine. Han har utan tvekan de kunskaper som behövs för att skapa illusioner som denna. Med tanke på hur videon är klippt kan man givetvis inte bevisa något fusk till 100%. Men om vi ska väga lite sannolikheter tycker jag att det är uppenbart vart vi borde luta bland alternativen.

Magi-cat
4/25/13, 7:37 AM
#11

#10 Ok, tack för din synpunkt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[KosmosBill]
4/25/13, 8:07 AM
#12

#10 David Blaine kan själv levitera.

orsakverkan
4/25/13, 11:36 AM
#13

#12 Precis som David Copperfield.

Annons:
orsakverkan
4/25/13, 12:52 PM
#14

Det här var riktigt imponerande: http://www.youtube.com/watch?v=wChk5nY3Kzg

skycap
4/25/13, 1:53 PM
#15

#14 Wow! Jag har aldrig sett något liknande bättre utfört😃. Nu blir det till att kolla på mer Copperfield.

[KosmosBill]
4/25/13, 4:28 PM
#16

David Copperfield är skickligast av alla jag sett. Spelade in hans levitation för 15 år sedan. Oöverträffad.

Tror inte han kan säga som det är, att han leviterar på riktigt.

Det vore knappast riskfritt. Om folket skulle förstå att det går att levitera så skulle den gängse världsbilden rasa och det tillåter knappast eliten.

Lättare att kontrollera en fårskock än ett folk av fritänkare.

Farwuq
4/25/13, 4:54 PM
#17

#0

Synd att filmaren inte var mer disciplinerad, det var munken som var intressant inte programledaren.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[civicc76]
4/25/13, 7:06 PM
#18

Men jösses att levitera syns
inte. :))

[Olaf]
4/26/13, 9:35 AM
#19

#17 Precis! Det var de som fick mig att reagera, kameran vänder sig bort precis vid själva levitationen. Jag menar ska man filma en sån storslagen händelse borde man inte håll kameran stadig då…inte svänga över till programledaren som säger oj och huh.

Magi-cat
4/26/13, 10:00 AM
#20

Fast - jag skulle inte heller kunna hålla kameran stadig om någon lyfte av sig självt rakt framför mig…….😃

(Därmed inte sagt att jag tror filmen behöver vara äkta.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Olaf]
4/26/13, 10:19 AM
#21

Nej visst…men precis när munken börjar lyfta så vänder han bort kameran och strax därefter ser man att det är ett klipp. Det är det som gör mig misstänksam. Varför klipper man i filmen precis när han börjar lyfta? Kolla vid 2:00 och strax därefter.

Magi-cat
4/26/13, 10:53 AM
#22

Jo, de fladdrar med kameran just när han börjar lyfta.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gahella
4/26/13, 3:56 PM
#23

Jag tror inte att han leviterade. Tror att han sitter på en platta som leder till någon form av hävstång som döljer sig bakom skynket.

Så tycker jag han ser väldigt lurig ut, lite som om han smårler inom sig och tycker vi är lättlurade.

Och håller med er andra det var väldans vad kameramannen blev yr just då….

Det var min tolkning 🙂

Magi-cat
4/26/13, 4:02 PM
#24

Han är som lite mysig, munken, när han ler så där…..🙂

Kul att titta på i vilket fall som helst…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gahella
4/26/13, 4:08 PM
#25

Lite föör mysig kan jag tycka i detta fallet. Lite av en charmör mera 😉
Jaa det var det :)

Magi-cat
4/26/13, 4:10 PM
#26

haha, charm funkar alltid på mig! 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gahella
4/26/13, 4:15 PM
#27

Ja samma här och blivit helt bortdribblad ibland, men nu på äldre dar har jag äntligen en fot kvar i backen när de kommer igång…😃

Annons:
Astell
4/26/13, 6:06 PM
#28

Han filmas ju inte från baksidan, det borde vara intressant för filmaren att ta alla vinklar 🤔

[KosmosBill]
4/26/13, 11:48 PM
#29

Det är irriterande hur de sköter kameran och hur de klippt och att kläderna hänger ner och skymmer.

Kan ju vara fejk, men……David Copperfield verkar däremot vara en mästare i levitation. 

Vi kommer alla att kunna levitera förr eller senare, så varför skulle det vara så underligt att vissa redan nått dit?

[Olaf]
4/27/13, 10:07 AM
#30

Jag tror absolut att vissa redan kan levitera. 

I ett indiskt nyhetsinslag kan man se en mobiltelefonfilmad flygfärd. Om det inte är ett spöke så kan det vara en skicklig Yogi/Siddiha. Döm själva.

skycap
4/27/13, 7:54 PM
#31

#29 Du skriver:

"Vi kommer alla att kunna levitera förr eller senare, så varför skulle det vara så underligt att vissa redan nått dit?"

Jag undrar hur du vet det? Att vi alla kommer kunna levitera?

Astell
4/27/13, 9:52 PM
#32

#30

Ger inte mkt för det när det är så suddigt men märkligt att det tas upp i en tv-sändning….

[Olaf]
4/28/13, 9:01 AM
#33

#32 Ja det är inte mycket till bevis ;-)…men jag tycker ändå den är lite spännande. Nåt är det som plötsligt far iväg, frågan är bara vad?

[KosmosBill]
4/28/13, 10:11 AM
#34

#31 Det har att göra med andlig utveckling. När vi nått en viss nivå så är denna möjlighet tillgänglig för oss.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[KosmosBill]
4/28/13, 4:31 PM
#36

Hur gör Copperfield med ringarna som dras omkring/igenom kroppen då han leviterar?

Hur gör han levitationen när han är i den genomskinliga buren John?

Peter Marvey hänger ju bara i något och snurrar nån gång. Det kan du inte jämföra med Copperfield.

Denna kommentar har tagits bort.
[KosmosBill]
4/28/13, 4:52 PM
#38

Grabbarna i soffan leviterar nog på riktigt.

När de sätter på locket kan man antagligen utesluta linor.

Tror inte du vet hur det går till Houdi.

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
4/28/13, 5:15 PM
#40

Ok, då säger vi det, en säger ett och en annan ett annat och vi kommer inte längre där.

Illusionister i all ära, men själv tittar jag mycket hellre på leviterande munkar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Olaf]
4/28/13, 5:32 PM
#41

#40 Jag leviterar helst själv. Jag ska skriva och berätta när jag får till det. :-) Ska börja hårdträna.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Olaf]
4/28/13, 6:39 PM
#43

Sir Conan Doyle (Sherlock Holmes författaren) som var kompis med Houdini trodde att Houdini höll på med verklig magi. Jag kan tänka mig att vissa super-magiker har lite extra kunskaper som inte kan bortförklaras. Vem vet dom kanske jobbar med en jinn? Det är då det blir helt far out. Men jag ger mig inte in i någon lång diskussion om saken, eftersom ingen kan bevisa för mig att det alltid är trick. Så länge dom inte visar oss hur tricken går till så har vi inga bevis;)

Hur fixade Truxa tankeläsningen till exempel? Ingen har väl kommit med en bra förklaring än? Visst kan det vara trick eller så var det ren magi. Var det i själva verket Gulli som var den som var "far out" Hon såg nummer på folks ID kort etc Jag kommer ihåg dem från TV i min tidiga barndom - dom var helt otroliga. Såg det här när jag googlade på Truxa Gulli

"Truxa förutsade också en tipsrad en vecka i förväg, vilket väckte stor uppståndelse"

[KosmosBill]
4/28/13, 6:42 PM
#44

Jag får intrycket att Peter Marvay leviterar på riktigt.

Väljer att tro det tillsvidare.

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
4/28/13, 9:25 PM
#46

OK, då har vi kommit så långt i diskussionen att vi kommit fram till att vi inte kommer längre!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
[Olaf]
4/28/13, 9:58 PM
#48

#47 "För något år sedan var det också ganska uppblåst när brittiska mentalisten Derren Brown förutsåg den rätta lottiraden en vecka innan.

Ledsen att göra dig besviken men tankeläsningen Truxas och andra gör, samt förutsägelsen av lotto/tips/valresultat etc är trolleritrick."

Du gör mig inte besviken. Snarare nyfiken.

Vet DU hur dom gör? Om du inte vet HUR dom gör hur kan du med säkerhet veta att det bara är ett trolleritrick? Och om du kunde lista ut nästa veckas lottorad kan du tänka dig att utnyttja det då för lite extrapengar?

(#46 Jag diskuterar inte nu längre det tycker jag inte heller är någon idé utan frågar bara)

Annons:
Magi-cat
4/28/13, 9:59 PM
#49

#47 Det är så det är och vi kommer inte längre.

Dina yrkeshemligheter behåller du och jag/vi som föredrar leviterande munkar gör det, så är det bara.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
[Olaf]
4/28/13, 10:29 PM
#51

 #50 "Hemligheten (utan att avslöja för mycket) är den att man måste veta den rätta lottoraden efter den är dragen för att ha kunnat förutse den en vecka tidigare."

Tack då vet jag. Nu ska jag gå och lägga mig igår. Najt.

Denna kommentar har tagits bort.
[Olaf]
4/28/13, 10:39 PM
#53

Tack jag kommer sova alldeles utmärkt.

Magi-cat
4/28/13, 10:47 PM
#54

samma här. Znark….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gahella
4/29/13, 1:14 PM
#55

Jag är också helt säker på att vissa kan levitera, dvs upphäva tyngdlagen. Jag är lika 100 på att det var den kunskapen som byggde pyramiderna, en kunskap som gemene man glömt bort.

Men att vissa initierade sitter inne med hemligheter liknande dessa tills vi är mogna nog att ta del av dem igen.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Gahella
4/29/13, 1:43 PM
#57

#56 Ta det inte personligt men jag pratar inte längre med s.k skeptiker av skäl du säkert hört från andra s.k paranormalister 100-tals gånger.

Jag säger som vissa forskare att vi vet inte bestämt om händelser sker utanför oss själva, så därför har jag bestämt mig för att bara diskutera med de som har samma inre världsåskådning som jag själv har.

Och där finns inga gränser utan fantasin kan leda oss precis dit vi känner för…😉

Denna kommentar har tagits bort.
Gahella
4/29/13, 1:49 PM
#59

#58 Sorry, me lips are sealed ❤️

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
5/13/13, 8:52 AM
#65

Minsann!

Här är riktig levitation! 

http://www.minds.com/blog/view/35472/acoustic-levitation


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
saur
5/13/13, 11:55 AM
#67

#65

Ljudvågor… Är inte särskilt överraskad!

Magi-cat
5/13/13, 12:54 PM
#68

#66 Detta är ett diskussionsforum för nöje och fritid. Om vi bara tittar på vad som redan är inskrivet i skolböckerna och allmänt accepterat behövs inte forumet. 

Men här är tanken att sträcka tankarna lite längre än så, även till det som inte är allmänt välkänt, accepterat eller ens troligt. Vi försöker inte övertyga någon, men förbehåller oss rätten att spekulera och ta reda på mer.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
5/13/13, 12:54 PM
#69

#67 Inte jag heller! Det var rätt coolt! 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Gesus Pettersson
5/13/13, 1:35 PM
#70

#68 För nöje och fritid? Tycker det mest verkar vara för att tjafsa på allt som skrivs och inte passar dig/er här

Kan DU sträcka dina tankar till att - du tror inte det hade uppmärksammats lite mer om det varit sant?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

saur
5/13/13, 2:26 PM
#71

#70 Sån otrolig fokus på negativitet och fokus på helt ovidkommande saker är det enda du sprider i trådar tycker jag (som jag har sett, jag har inte läst allt du skrivit så klart). Har du funderat på om det inte är en bättre metod att få fram vad du tycker om du släpper det negativa och fokuserar på hur du vill att det ska vara - och sedan själv skapa det? Flera kommer helt säkert haka på.

Frågan är bara om du redan gör detta.. att det är fokus på negativitet och helt ovidkommande saker som du vill ha.. 

Hoppas verkligen du läser detta inlägg med rätt ögon..

Jag vill verkligen bara att klimatet ska bli trevligare..

Magi-cat
5/13/13, 2:26 PM
#72

#70 Jag undrar vem som tjafsar och vem som bidrar till sajten……😇

Jag har sagt min uppfattning i frågan och är du inte nöjd med det får både du och jag finna oss i det.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Mia-Li]
5/13/13, 5:19 PM
#73

Gesus.

Du kommer in här och säger att vi tjafsar.
Jag håller med föregående skrivare att den som tjafsar här inne är du.
Vi har inte haft någon negativitet alls här inne innan förrän du kom in.

Du begär att man ska svara på dina frågor. Men själv behagar du inte att svara när man ställer en fråga.
Hur kan det komma sej?

Man behöver inte hålla med oss men man behöver heller inte sprida negativitet i trådarna enbart för att trasa sönder.
Du kan istället ge oss konkreta förslag på då vad sajten kan ta upp för ämnen som även du kan diskutera i. Utan tjafs!

Därmed kan vi hålla oss till trådens ämne igen.

Gesus Pettersson
5/13/13, 9:52 PM
#74

#73 VILKA frågor har jag INTE svarat på?

Skall jag sammanställa ett par tusen som NI INTE svarat på..?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Magi-cat
5/13/13, 9:58 PM
#75

#74 Du ska få en ny fråga:

Vill du bidra med något intressant till sajten?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gesus Pettersson
5/13/13, 10:12 PM
#76

#75 "NY" vilka frågor har jag fått innan - och vilka av dom är det som påstås jag inte svarat på?

Och vill DU ha en NY fråga, eller kanske du kan svara på någon av dom tusen jag ställt innan först?

Ja jag försöker diskutera och bidra här, men blir bara pekpinnad och tjafsad på - får aldrig några svar ju…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Annons:
[Mia-Li]
5/14/13, 5:33 AM
#77

Gesus

I den stängda tjurfäktningstråden ställer du en fråga i #214. Jag svarar i #216 och samtidigt ställer jag dej en motfråga. Som du ignorerade.
Du kan inte komma här och ställa frågor och begära att andra ska svara när du själv inte svarar när du får en fråga.

[Mia-Li]
5/14/13, 5:35 AM
#78

Gesus.

Kom med konkreta förslag på vad DU skulle vilja diskutera på sajten. Så kanske vi kan få en givande diskussion då än bara gnäll på huruvida vi inte svarar på frågor och på vår moderering.

Kan ju vara kul eller hur?

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
5/14/13, 8:42 AM
#80

Rent allmänt på sajten gäller: bidrar man själv till ett trivsamt klimat där alla som är uppriktigt intresserade och vill ventilera en fråga känner sig väl bemötta, ökar också chansen att man själv blir trevligt bemött och får svar på sina frågor. Det finns däremot ingen som har automatisk rätt att ställa krav på att just de egna frågorna ska besvaras (omedelbart) 

Det handlar absolut inte om att man ska tycka lika. För det mesta vet jag själv inte riktigt vad jag tycker eftersom meningen är att kunna prata runt ett ämne där svaren inte alltid är givna. Det är det som är roligt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gesus Pettersson
5/14/13, 3:58 PM
#81

#73 VILKET av min två tidigare inlägg här ÄR TJAFS? #66 och/eller #70

Här är precis hur det går till här - ser ni verkligen inte det själv?

Jag skriver ett inlägg (med en fråga) en halvtimme senare kommer moderatorn och tjafsar om mitt inlägg #68 istället för att bemöta/svara på det!

Jag försöker då igen #70 med frågan.

Detta bemöts fortfarande inte en enda gång utan tjafsas istället om i #71, #72 och #73 och sen är tjafset igång igen…

Om "ni" anser att mitt #66 är tjafs och att ni sen INTE tjafsar om det utan istället bemöter och svarar på #66 - kan ni inte visa mig var när och hur ni bemöter/svarar på mitt #66?

Är det inte exakt som ni "alltid" agerar här - och sen skyller andra för att tjafsa i trådarna..?

Jag kommer för övrigt inte "in här och säger att ni tjafsar" - FÖRRÄN ni har tjafsat istället för att bemöta/svara på inlägg! Jag kommer in här med ett inlägg med en fråga om ämnet i - som det sen tjafsas om!

Men "ni" kanske vill svara nu, jag provar - Ni tror inte att det hade uppmärksammats lite mer OM det verkligen hade gått att levitera?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
5/14/13, 3:59 PM
#82

#77 Tja om du läser vidare i tråden så står där väl ganska vad jag tycker om det (inte direkt svar till dig iofs)

Men om du vill ha ett rakt svar - så tycker jag det är djurplågeri (fast jag vet inte om fiskar känner smärta. Någon som vet?)

Kan NU DU, mfl, svara på några av mina tusentals frågor jag ställt till er som ni totalvägrar svara på?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Gesus Pettersson
5/14/13, 4:01 PM
#83

#78 Ja enklast är ju att bemöta/svara på inlägg och diskutera sakfrågan/ämnet istället för att bara komma med pekpinnar och tjafs!

Enkelt - och då kan man kanske tom kunnat kalla det för att debattera/diskutera och hade kanske gett något…

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

Annons:
Gesus Pettersson
5/14/13, 4:04 PM
#84

#80 "Rent allmänt på sajten gäller: bidrar man själv till ett trivsamt klimat där alla som är uppriktigt intresserade och vill ventilera en fråga känner sig väl bemötta"

Nu vet jag ju att du är allergisk mot att svara på frågor - men, kan du tala om du tycker ditt bemötande av bl.a mitt #66 bidrar till "trivsamt klimat" här?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[Mia-Li]
5/14/13, 4:50 PM
#85

#82

Du har inte ställt en fråga specifikt till mej…så därför har jag inte svarat på något.

Tycker gott vi kan gå tillbaka till trådens ämne nu.

Frågor som man ställt och inte fått svar på kanske kan läggas upp i en ny tråd. Så vi håller dessa andra trådar rena från tjabb om enbart det.

Magi-cat
5/14/13, 4:52 PM
#86

En kommentar togs bort som inte innehöll någonting gällande ämnet.

edit: vid närmare eftertanke: två kommentarer.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gesus Pettersson
5/14/13, 5:33 PM
#87

#86 Som vanligt fegt ska det sopas under mattan när det inte går att svara för det är besvärligt för er - det är helt otroligt så falskt alltid!

Och DU vågar fortfarande inte svara på en fråga - kan inte vara lätt..!

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[Mia-Li]
5/14/13, 5:50 PM
#88

Vi tar i forsättningen bort inlägg som inte rör trådens ämne. Just för att hålla trådarna fria från div. gnabb som det vart här inne sista tiden.
Vi kommer inte att ge en anledning till varför vi tog bort den. Det står klart och tydligt i dessa inlägg.

Loris M
8/27/13, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

På tal om leviterande munkar… idag har jag fått bevittna det själv!! 🙂Hur häftigt som helst. Jag har nu läst hela tråden och vet att det finns lite olika åsikter som att det skulle vara scentrick, illusion m.m. men nu vad det jag som såg det med egna ögon så det handlar inte om en fejkad Youtube video.

Bilden är tyvärr dålig och jag blev så paff att jag inte tänkte på att ta fler bilder eller filma. Det här hände mitt på torget bland massor av människor. Jag stod jätte nära (två, tre meter ifrån) och det kändes helt overkligt och nästan lite läskigt. Jag kände att hjärnan höll på att få en kortslutning för det som ögonen såg, kunde inte hjärnan få ihop. Jätte konstigt och häftigt.

Vad tror ni? Jag menar här fanns det ingen scen eller skynke så man kunde trixa. Det var mitt i stan och inget bakom, framför, uppe…

Någon som är duktig på bildredigering kanske kan förbättra kvalité och göra större?

fatcat
8/27/13, 9:33 PM
#90

Såg det där på Kanarieöarna när jag va där för nått år sen. De sitter på en ställning. Förmodligen är de inte hans riktiga hand du ser utan en del av själva stolen. Syns tydligare bakifrån att deras ryggar är fyrkantigt utformade. Ställningen döljs under kläderna.

Varför tror du annars de vill dölja hela kroppen?

Personen ovanför sitter ned på denna någon obekväma metall eller träställning. 

Här e ett videoklipp där ni ser hur trolleriet går till! 😎

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
Loris M
8/27/13, 9:38 PM
#91

Ser nu att det kan bli svårt att se, men det är alltså en kille som sitter på marken och håller i en trästav. En annan kille "hänger i luften" precis ovanför honom och håller i samma trästav.

Det var massor med folk som tog kort, filmade, kom nära och kände med handen under killen som "hängde"… kanske någon här på forumet som också sett det?

fatcat
8/27/13, 9:44 PM
#92

Här är mer detaljerat hur denna "magi" går till 🙂

Dock väldigt häftigt!

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Loris M
8/27/13, 9:50 PM
#93

#90 Hmm… det skulle vara synd om det var så enkelt, för det var hur häftigt som helst.

Har tittat på videon och tänker om du tittar på min bild och förstorar upp den så kan du se att staven står inte stadigt i marken som i videon. Den "hölls" av killen under. Vilket inte heller är möjligt med tanke på tyngden. Det finns även ett mellanrum mellan staven och killen/killens kläder. Det gör det inte i videon. Den enda kontakt som båda killar har med staven är i handen.

Jag utesluter alltså inte att det skulle vara trick, men det är inte samma som i videon, vad jag kan se.

Magi-cat
5/21/15, 1:01 PM
#94

Den leviterande munken tittade in på UJ, så han får titta fram även här…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
5/21/15, 1:02 PM
#95

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
5/22/15, 9:56 AM
#96

Har också sett dem nu! 🙂

Besökte en storstad för en tid sedan och fick se många förunderliga ting. Bl.a.  "munken" vid pinnen! Han pekade uppfordrande på muggen framför sig där man skulle lägga pengar för att man tittade på honom.

En gång var det ombyte av person vid pinnen, händelsevis under ett omfångsrikt tält.

Men kul var det att se.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: