Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettexperiment
Läst 2522 ggr
_Fisken
2014-02-27 21:57
5

Nycklar o sax i fönstret

Nu har jag lagt nycklar och sax igen i fönstret. Har sullat bort mina glasögon! Hittar dem inte. Kanske denna handling kan hjälpa mig igen?

Sist lade jag sax+nycklar i fönstret när jag tappat bort min vita snusdosa! Irriterande! Men efter ett tag försvann både saxen och nycklarna i något städsvep. MEN det otroliga var att jag hittade snusdosan två månader senare i en (av flera) firmabilars dörrfack!! Helt otroligt!!! Att den inte städats bort? Att vi tog just den bilen! Att jag tittade i facket utan anledning!!! Strunt samma. Jag återfann den. Det var tredje grejen. Nu är det brillorna.

fatcat
2014-02-27 21:58
2

"Den som söker skall finna" 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

_Fisken
2014-02-27 22:05
1

"Den som finner behöver inte söka".

Magi-cat
2014-02-27 22:37
1

Lycka till, håller tummarna! :-)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

_Fisken
2014-04-06 20:36
2

Japp! Idag hittade jag dem! Har sökt sedan mitten på februari hemma och hos min syster. Och på parkeringarna. Icke de var där!  De var på klubben! På en bänk! Såg dem idag när jag åkte dit en vända. HA HA HA

Tant Grön
2014-04-06 21:27
3

Jag tror egentligen inte på detta, hur skulle en sax och nycklar kunna hjälpa. Låter helt ologiskt. Men provade gjorde jag i alla fall. Hade tappat bort min klocka och trodde den var i lägenheten någonstans. När jag lagt saxen och nycklarna i fönstret så drömmer jag på natten att min klocka ligger på en lerig väg. Det hade regnat på den. Vad tror ni om det? Har letat jättemycket i lägenheten men utan resultat.

_Fisken
2014-04-06 21:41
1

Jag är väl skeptiker jag åxå men det är lite roligt….

Tant Grön
2014-04-06 21:42
1

Nästan så att man hoppas på att man skall tappa bort något mer 😃

Magi-cat
2014-04-06 22:01
1

#4 Jaaa, hurra! 🙂

Där ser man att det funkar! 😃

Magi-cat
2014-04-06 22:02
1

#5,7 Man har inget att förlora och huvudsaken man tycker det är kul. 😃

Tant Grön
2014-04-08 09:56
2

Idag hittade jag min klocka i lägenheten när jag letade efter något annat. Hade ingen sax och nycklar i fönstret. Så än så länge tror jag inte på detta. Men skall prova igen om jag tappar bort något. 😃

Magi-cat
2014-04-08 10:02
1

Bra att du hittade klockan! Det kanske hjälper att tänka på nycklar och sax?😃

Tant Grön
2014-04-08 10:11
1

😃

_Fisken
2024-05-27 18:07
3

Letade väskan med fiskesaker säkert i en vecka. Fattar inte vad det har tagit vägen!! Lade sax och nycklar i fönstret igår kväll. Idag när jag kom hem hittade jag väskan efter 2-3 minuters letande. Haha

Magi-cat
2024-05-27 19:05
3

#13 Vad roligt att det lyckades!!! 🐟🍀🗝✂

Magi-cat
2024-05-29 20:26
3

Den förra tråden i detta ämne har över 67 000 läsningar! Det är nog en av våra mest lästa!

https://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussion/1479685/sax-och-nycklar---hitta-borttappade-saker

Fenomen av alla de slag, på jorden och i rymden, bland människor och djur. Allt är mer eller mindre oförklarat.
  • Redigerat 2024-05-29 22:48 av Magi-cat
_Fisken
2024-07-26 11:38
3

Dottern var desperat. Hon skulle hämta ut ett paket på ICA som krävde hennes ID-kort. Givetvis hade hon tappat bort det. Hon hade letat en vecka när jag kom till helgen. Vi letade och letade. Det var totalt borta. Till sist var hela syskonskaran engagerad. Då sade jag åt henne; "Ok lägg sax och nycklar i fönstret och se vad som händer".
Två dagar senare var jag och två döttrar på restaurang när den ID-löse dottern gick på toa. Plötsligt hörde jag ett skrik inne ifrån toan. Tänke "Nu tappade hon telefonen i toan".
Icke. Hon kom ut med världens leende i ansiktet. ID-kortet låg i bröstfickan på en skjorta hon inte tänkte ha men tog ialla fall. Haha.
Case closed.

Magi-cat
2024-07-26 12:40
1

#16 Så bra att hon hittade det!!🙂!

_Fisken
2024-07-26 12:53
2

#17: Jag har aldrig fått en sån hård kram av henne som då! :)

_Fisken
2025-10-26 11:15
2

Jag har en powerbank till telefonen som jag alltid skött om och placerat den i samma väska hela tiden - varje år. Denna gång låg den inte där. Jag visste att det var nåt "underligt" runt den…typ jag hade lagt den nånstans som inte var vanligt. Jag letade i säkert en månad hemma. Jag ringde runt till vänner och bekanta men icke. Ingen hade den. Vad göra? Jag lade sax och nycklar i fönstret och hoppades på att den inte var stulen eller före evigt bortappad i nån sjö.
Det gick ett par dagar och jag fortsatte hålla ögonen öppna. Messade en kompis också där jag varit för några veckor sedan…"Nej, den finns inte här."
Idag så gick jag förbi "walkin closet" dörren och tänkte "där har jag inte letat". Klev in och uppe på en sopsäck låg en axelremsväska helt tydligt. Klämde på den och kände omedelbart formen av powerbanken.
Resultat: Letat i en månad. Hittat efter 3 dagar med sex o nycklar i fönstret. LOL

Magi-cat
2025-10-26 11:27
2

#19 Toppen! Roligt att höra! 🍀🔑✂

_Fisken
2026-05-13 22:17
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag påminde henne om sax & nycklar timmarna innan…

Magi-cat
2026-05-13 22:35
1

👍🍀

Magi-cat
2026-07-26 09:33
2

🍀🎈