Har växter känslor
https://www.facebook.com/SmithsonianChannel/videos/10153958426088357/?pnref=story
Hoppas länken fungerar.
Men vad tycker ni om det här? Själv tror jag att skillnaden mellan djur, växter och svampar inte är så enormt stor som alla verkar tro.
Ställ inte till ett elände för alla militanta veganer nu! Vad ska de käka när morötters komplexa inre känsloliv blir allmänt känt? 😃
Skämt åsido så får man ju skilja på reaktioner på omgivningen och känslor. Varför är det en nyhet att växter reagerar på sin omgivning eller olika externa stimuli?
Friskt kopplat är hälften brunnet!
#1 Det finns ju frukterianer, som bara äter de delar som växterna vill att vi ska äta, som tomater osv. Så inga frön, svamp eller rotknölar alls.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
DEt ointersant vi måste ju ätta nåt
#1 hahaha ja de kan bli problem. xD
Själv hade jag ju ingen aning att det gick att "söva" växter på det här sättet.
#3 självklart måste man äta, annars dör man. Om man bara ska äta sådant som inte har någon betydelse och sånt som aldrig reagerar på något får du svälta.
4 håller med helt men sand går ju🤪
#5 äta sand? lycka till 😂
6 men då måste jag bor i öken😂
#7 Du lever nog längre på bara vatten än på sand ;). Så flytta till någon frisk källa istället
8 eller äta kaktus😂 och det var satir
#9 hahaha
katus har man i bränvin tequla
Med tanke på att träd drar ihop fukten inuti trädet för att inte frysa sönder när de övervintrar så är jag inte förvånad alls. För inte tal om hur växter alltid vänder sig mot solen. Allt som kan dö är levande, inte svårare än så.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Gammal tråd om växters kommunikation:
Och träds kommunikation:
http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/50db593d88f4722320000e20-kan-trad-kommunicera
Tänkte att det kanske är lite relaterat till tråden och om någon vill läsa mer. 🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#13 åh tack så mycket :D