Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Angående sajten och iFokus Anslagstavlan Boktips Dagens Drömmar Experiment, egna Film & Foto (Blandat/allmänt/OT) Forntida teknik Himlafenomen Hjärnan Humor Hälsa Intressanta teorier Kraftplatser och folktro Miljö och djur Musik Mysko grejer Månadens Medlem och Diskussionskategori Naturfenomen Off Topic - Diverse Off Topic - Glädjeämnen Oidentiferbart Orber och ljusfenomen Psykologi och samhälle Rymden Spådomar och förutsägelser Spöken Spökhistorier Spökhus, Spökplatser, spökjägare Symboler och pareidolia UFO och utomjordiskt liv Undersökningar Vetenskap och uppfinningar White Noise & EVP Tävlingar/lekar Övrigt
Psykologi och samhälle

I-landsproblem...

2013-08-09 17:54 #0 av: Magi-cat

Jämmer och elände, strösselbrist i hela landet......öh....GäsparIllamående

"...som att inte ha Coca Cola i kylen,..."

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/handel-och-tjanster/strosselbrist-i-hela-landet_8411638.svd

Någon som lidit omfattande nöd? Spelar pajas

Eller har fler exempel?Glad

/Uppdaterad tråd/2016/M-c/

Hjärta "Mind melds... the last time I heard the words "my mind to your mind", I had a headache for two weeks."

Anmäl
2013-08-09 19:51 #1 av: [Mia-Li]

Nämen oj!! Fruktansvärt...hhahah....

Skämtar

Anmäl
2013-08-09 19:55 #2 av: fatcat

Hur ska jag nu kunna äta glass!?? :'( Just de, kom på att glassbaren har 100 andra sorters strössel..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Medarbetare på brott ifokus

Anmäl
2013-08-09 20:06 #3 av: Magi-cat

#2 Åh, en sån lättnadens suck....PustarGlad

Hjärta "Mind melds... the last time I heard the words "my mind to your mind", I had a headache for two weeks."

Anmäl
2013-08-10 08:20 #4 av: [Kattuggla]

Så jobbigt! Mitt i-landsproblem just nu är att bredbandshastigheten har sjunkit. Något har hänt med ledningarna så vi är tvungna att bara ha 1,5-2 Mbit/s! De har lovat 6-8 Mbit/s. Hur ska jag klara mig nu? FörskräcktFår väl försöka hitta en operatör som kan leverera högre hastighet här ute i skogen... Det normala är väl 20-50 Mbit/s och vissa har ju t o m ännu högre!!! StorgråterSnyft...

Anmäl
2013-08-10 08:48 #5 av: Magi-cat

#4 Kan bara säga att jag förstår dig, även om det är en klen tröst! Du är inte ensam! Storgråter Så långsamt ska man inte behöva ha det!Förskräckt

Dock har jag fått snabbare bredband nu! PustarI stället har min hittills så pigga dator börjat visa seghetstendenser! Det är ack så enerverande när det tar nästan flera sekunder ibland för den enklaste grej!Djävlas

Vet inte vad jag ska ta mig till??!!

Hoppas du får tag på någon flink och hjälpande hand! Får idéNörd

Anmäl
2013-08-10 08:52 #6 av: [Kattuggla]

Skrattar

Anmäl
2013-08-10 08:54 #7 av: Farwuq

Fy...

Inte rätt sorts strössel!

Förskräckt

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi & Psykologi iFokus.
Medarb. Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-08-10 09:40 #8 av: [Mia-Li]

Det är som när man upptäcker att man tog sista kaffebönorna kvällen innan och inte har på morgonen!!!! FörskräcktStorgråter

Anmäl
2013-08-10 10:31 #9 av: Magi-cat

Eller det blir strömavbrott just när man ska koka te! (hände härom dagen! Ja det är sant!!!) FörskräcktBomb

Anmäl
2013-08-10 10:33 #10 av: [Mia-Li]

Ja Magi-cat.....då är det hemskt!  man kan få spelet för mindre...hahahahGapskrattar

Anmäl
2013-08-10 11:13 #11 av: Farwuq

Storgråter

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi & Psykologi iFokus.
Medarb. Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-08-10 11:28 #12 av: fatcat

#4 Eftersom du bor i skogen kanske du ska pröva Mobilt bredband? Telia har väl för en hyfsad slant. 

Nu finns det också 4G (LTE), fast bara om det är tillgängligt där du bor. Annars är de bara ringa o klaga att ni inte får utlovad hastighet! Skämtar

Anmäl
2013-08-10 12:43 #13 av: [Kattuggla]

#12 Vår operatör har redan varit ute hos oss ett antal gånger och de hittar inte felet. Vi föreslog till dem att vi kunde prova med mobilt bredband 4G, och det tyckte de var ett bra förslag. Annars tänker vi prova en annan operatör som vi redan kollat upp. Men tack för tipset! :)

Anmäl
2013-08-10 13:12 #14 av: fatcat

#13 Tror Telia har bäst täckning i Sverige när det kommer till Mobilt bredband. Hittar operatören inget fel så lär de nog inte heller göra något åt saken, tyvärr Vilar huvudet i handen Jag skulle föreslå ett byte. Kolla först upp hur pass bra täckningen är där ni bor Glad

Anmäl
2014-06-19 01:09 #15 av: Huygens

Brittiska färskpotatisen växte i för god jord, blev för stora, lämnas att ruttna på fälten därför att snabbköpen vägrar sälja stora potäter.

En del potatis skänks av bönderna till välgörenhet.

Anmäl
2014-06-19 08:22 #16 av: Magi-cat

#15 Det är ju så man blir f...d! 

"Supermarkets are refusing to buy them and frustrated farmers are having to give tons of cast-offs to charity or leave them rotting in the fields."

Nåja, till charity kommer de till nytta i alla fall......

Anmäl
2014-07-16 21:03 #17 av: Magi-cat

...och kläder "designade" av tigrar...Sover 

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/djur-och-natur/article46869.ab

Anmäl
2014-07-18 08:04 #18 av: Magi-cat

Glöm tvättstugan - den nya grannfejden gäller robotar! Skrattar

Har du köpt ny fin robotgräsklippare och grannen har en av annan sort så kan signalerna slå ut varandra och robotarna strejkar! Du måste då gå ut och starta om din klippare upprepade gånger!

Problemet lär vara i tilltagande.

Tänk vad jobbigt! Somnar

http://www.prisjakt.nu/pryl/ovrigt/5491_robot_krig_med_grannen_blir_vanligare#xtor=AD-500-[prisjakt_pryl]-[tf_Robotkriget_1406]-[integration]-[aftonbladet]-[Nyheter]-[27001]

Anmäl
2014-07-23 08:44 #19 av: Magi-cat

Globalt mysterium med miljontals träffar på Google! Problemet alla sliter med! Det är: Hur....öppnar man påsen med grillkol....

Nu äntligen kan du få lugn via enkel instruktion!

(Eh....på så sätt....GäsparSomnar)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19252321.ab

Anmäl
2014-12-14 14:46 #20 av: Magi-cat

Ett oförklarat (eller åtminstone ovanligt) fenomen eller ett I-landsproblem som visar hur långt vi kommit från djur och natur...

En inplastad paprika från mataffären visade sig innehålla en fjäril som hunnit förpuppa sig och kläckas.

Inte omöjligt, säger tillskyndande biolog, men ovanligt.

Kunden som öppnade paprikan med den något trötta fjärilen fick en chock och kunde senare endast förtära gurka till dippen. (Allt enligt Aftonbladet i länken nedan.)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20017786.ab

Anmäl
2014-12-15 04:21 #21 av: Cahira

Jag hade också ryst om jag hade en fjäril i min paprika. :P 

Ett av de vanligaste Ilandsproblemen är väl då man öppnar kylen och säger "det finns inget att äta" för att man är för lat att fixa något som inte är klart på ett vips. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2014-12-16 17:47 #22 av: Magi-cat

#21 Men om man har levande djur i grönsakerna betyder det att de inte är sönderbesprutade i alla fall...Glad

Att inte ha något att äta när "det ekar i kylen"...känner igen det...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.