Himlen igår?
Hej. Jag var nästan helt säker på att ni skulle kommentera himlen igår.. Men icke :p så jag får väll börja då. Igår när jag satt vid datan som vanligt så märkte jag att allt var orange utanför.. Jag blev nästan rädd. Min mor som är 70 år hade aldrig sett nått liknande.. Här var det orange, i Uppsala var det gult och i Västerås hörde jag att det var typ blå lila. Detta är säkert ett vanligt fenomen men jag är väldigt intresserad av att veta mer om det. Så vet ni nått så snälla låt mig veta :) jag tog några bilder som jag ska lägga upp men det syns inte lika bra på korten.. Min kamera är kass. Men allt var verkligen super orange! Inte bara himlen.. Det en regnbåge med och regnade. Så det är som sagt var säkert ett helt normalt fenomen. Mvh
☮ and ❤ among each other ✿
Jag såg också att himlen blev orange igår! ._. tog dock inga bilder eftersom jag trodde det var normalt O.o
Ja det är säkert helt normalt, men som sagt jag och mor hade aldrig sett det förr så jag blev lite intresserad :)
Det enda jag vet är att om himmelen blir rosafärgad mot kvällningen blir det omslag i vädret.
Fast det var en väldigt kraftig markerad skillnad på himmeln i din bild! Har du märkt något nytt idag?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Här var det mulet igår så det såg inte alls ut så..Men jag minns att jag såg detta i höstas. Denna gul/orange färg.
Såg helmysko ut och samtidigt väldigt vackert.
Nej idag är allt som vanligt igen :)
Mia-Li ja det var ju mulet som tusan här med.. Molnen måste ha haft i sig nånting för att reflektera sån intensiv färg.. Eller nått? Idag är det med mulet men inte orange :p

kan vara en kombination av solens strålar och vad som finns i molnet. Färgen reflekteras ju av vatten molekylerna. Och vilken färg som "blir kvar" i färgskalan. Tror ungefär som redan skrivet. Den röda färgen kallas ju för aftonrodnad. Aftonrodnad vackert väder, morgonrodnad betyder blöter hatt…
annars e jag också väldigt nyfiken!!
Alis volat propriis 
Vilken fantastisk syn det måste ha varit, Illusion! Fin bild också!
Där jag bor var det inget särskilt med himlen igår.
Men jag kommer ihåg för ca ett år sedan, vid Hjälmarens strand någonstans…..det var en alldeles knallrosa himmel, så rosa som jag aldrig sett något förut….helt otroligt magiskt vackert! (Ungefär som tarotstollans Avatar kom jag på nu! :-))
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

det är så farsinerande ;)
Alis volat propriis 
Vsk jadå det gör ingenting bara kul att du tog dig tiden. Det var så jag upplevde himlen :) men det är synd att allt annat inte kunde få en orange ton med, varför fastnar inte sånt på kameran? Jag måste köpa en proffs kamera när jag blir miljonär ^^
😃
Jag upplevde ljuset i går kväll som väldigt annorlunda mot vanligt. När det skymde blev det ett brandgult sken, men vi hade mycket mer mulet och grått och spöregn än vad det ser ut att vara på bilden. Jag bor på västkusten.
/emma93
Jag tror det beror på chemtrails. Ju fler kemikalier och tungmetaller i atmosfären desto rödare himmel.
Och när jag tittar på dessa bilder ser det inte särskilt magisk eller romantiskt ut, tvärsom skulle jag vilja säga 😕
#15 Ooohhh……förstår att du inte blir så glad av det då….😕
Kram!
#14 åh hade det sett ut sådär hade jag varit helt lyrisk :p
🙂

tror snarare på en naturlig förklaring
Alis volat propriis 
Varför blir himlen röd på kvällen?
Ljusets färger bryts olika mycket. Det blåa ljuset bryts kraftigast och det röda bryts minst. Solljuset bryts när det passerar atmosfären så att färgerna delas upp. Det blåa ljuset bryts mest och det röda minst. På kvällen när solen står lågt på himmeln bryts ljuset så att bara det röda når fram till dig och därför upplever man att himmeln blir röd på kvällen.
Jag personligen har aldrig i hela mitt liv sett sån här himmel i Sverige förrut. Inte så starka färger och inte i dessa toner.
Ja katten jag tror att det är chemtrails som gjort detta, för i mina ögon ser det inte naturligt ut alls :(
Kram tillbaka!

det har jag gjort innan. Och en hel del andra fenomen som är fullständigt naturliga som halofenomen.
Alis volat propriis 
Ikväll har i en liknande solnedgång över Laholmsbukten!! 🙂
Liknande här, fast inte lika färgglad, klart vid horisonten och så ett molnlock!