Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettövrigt
Läst 1512 ggr
Ghosthunter
0

Mirakel

Det sker en massa mirakel omkring oss och frågan är vad eller vem som sänder detta. Vad tror ni? Är det gud eller universum eller kanske nån annan kraft?Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Geru
0

Sätter en peng på "tur". Finns en väldig massa ställen där det inte händer mirakel med.

Så helt enkelt tur om du får det eller inte.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Joppo
0

#0 Hur definierar du ett mirakel? Kan du ge några konkreta exempel på mirakel?

[Ingo.*.Ted]
1

Björn Ranelid! Ett mirakel som vi kallar kärleken… :D Haha nej jag skämta.. xD Men jag tror på gud, varje gång något bra händer mig, eller att jag önskar att något ska gå bra, som till exempel ett viktigt prov eller ett utvecklingsamtal så ber jag till gud! :D Och det funkar, han har hjälpt mig hela tiden! Och varje gång som något bar händer mig, eller att något jag bett om hjälp för går bra så tackar jag han. ;) Jag tror det finns en gud där uppe som hjälper oss, om inte allra minst tror jag ALLA har en skyddsängel!

Ghosthunter
4

Joppo - mirakel typ att en cancersjuk har blivit botad. Det finns en massa personer som har blivit botade ovanligt snabbt och läkarvården har stått som fågelhålkar och fattar ingenting! Bön till Universum och även Gud (ni som tror på det) ger kraft!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[stblues35]
1

Eller varför inte dom som på något sätt klarar sig från en säker död..alltså inte bara cancersjuka..utan såna som verkligen hamnat i en sån situation som är direkt dödande men dom klarat sig ändå?Tur..det vette tusan!

Men då pratar vi ju bara såna mirakel..finns så mycket mer som är mirakel….

Och man kan ju se det så också det med att det inte händer överallt..kan ju vara så enkelt att det inte heller är meningen…

yamher
1

absolut har själv varit med om ett mirakel och hört om ett annat;) Och då stod till o med läkarvården paffa. I det sist nämnda gällde det en kvinna med bröstcancer som inte hade mycket kvar. På en vecka var alla knölarna borta.

Vem som kan utträtta ett mirakel? Vem som helst på andra sidan med kunskapen. Ond som god. Inte så komplicerat egentligen.

Alis volat propriis Oskyldig

[kajmal-0]
0

#4 anden i kroppen är alltid frisk……under bön kan man väcka anden, och den helar kroppen

Magi-cat
1

En del säger att de aldrig upplevt mirakel…..

Ändå är själva levandet ett enda mirakel. Det lilla fröet som blir till en planta, en skön blomma, en söt frukt. Våren som kommer, varje år.

Att vi över huvud taget är här och kan reflektera över mirakel, vad det är att leva och sammanhangen i Naturen.

Harmonin i skön musik, när tonerna "stämmer" och skapar känslor. En puss av en varg, en blick av en häst som i samförstånd, en katt vid sin gräddskål, så uppfylld av sitt.

Det lilla embryot som utvecklar ett alldeles riktigt hjärta från ett rör via en invecklad, häpnadsväckande vridrörelse i loopform, ett hjärta som börjar slå vid tjugoförsta dagen av babyns (nya jorde)liv.

Hela levandeprocessen där såret läks, blodtrycket hålls på rätt nivå, föda smälts och rester utsöndras - allt är mirakulöst, att det någonsin fungerar, så länge vi låter det vara ifred.

Att Naturen läker sig själv, om den får möjlighet. Och att Moder Jord står ut med vår hänsynslösa framfart, ännu.

Vi måste ta vara på livets mirakel.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maikailoa
0

När man vet, eller tror sig veta, då försvinner miraklet.

yamher
0

varför skulle det försvinna? Bara för att man vet eller tror sig veta?

Alis volat propriis Oskyldig

Maikailoa
0

Det blir nog naturligt så. Fenomenet är ju det samma men inställningen till det blir annorlunda. Ett mirakel är väl något som sker som man inte räknade med, något som ligger utanför vetenskapen.