Elefantminne....
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Helt oemotståndligt rörande klipp om de två f.d. cirkuselefanterna Jenny och Shirley som möts igen efter att ha varit åtskilda 20 år…
Elefanterna minns….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#1 Ja visst är det rörande!
Alla som inte förstår vidden av djurens kapacitet, förmåga till känslor, intelligens med allt vad det innebär borde få bevittna detta och liknande exempel. Som om människan skulle ha ensamrätt! Och därmed tar sig denna förvridna "rätt" att behandla djuren och naturen illa…
#2 Det är nog värre med människor som behandlar djuren som människor och inte låter dom vara djur..då förstår dom verkligen inte vidden av djurens kapacitet,förmåga till känslor och intelligens!
#3 visst, det är också en sida av saken. Prydnadshundar. Rosa pudlar i skär kjol och små nätta skära tofflor. Accessoarhundar som man kånkar omkring på, som tillbehör. Ja listan kan göras lång. Det är egentligen ett utslag av samma sak. Ett inte erkänna djurens egenvärde och intelligens utan anamma en tro där de enbart är till för vår eminenta skull.
Hihi, så fint! Vackra djur, vackert! 
Sajtvärd på Övernaturligt
Underbart att se!!..en gammal god vän brukar ofta komma tillbaka 
Underbara elefanter…så fina djur! Dom kan ju vara långsinta också.
t.o.m. forskningen kommer ifatt så småningom….neuroner kopplade till självmedvetande och empati funna i aphjärnor:
(fast de kunde ju sluta forska på apor :-()
http://www.sciencedaily.com/releases/2012/05/120521115353.htm
usch sitter och gråter..
Rescued elephant herds inexplicably gather to mourn South Africa’s “Elephant Whisperer”
"For 12 hours, two herds OF wild South African elephants slowly made their way through the Zululand bush until they reached the house OF late author Lawrence Anthony, the conservationist who had saved their lives.
The formerly violent, rogue elephants, destined to be shot a few years ago as pests, had been rescued and rehabilitated by Anthony, who had grown up in the bush and was known as the “Elephant Whisperer.”
For two days the herds loitered at Anthony’s rural compound on the vast Thula Thula game reserve – to say good-bye to the man they loved. But how did they know he had died March 7?"