Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettmysko-grejer
Läst 3787 ggr
[mia-38]
0

Deja vu

Vet inte hur det stavas….hihih.

Detta är ett fenomen…spelar hjärnan en ett spratt eller vad?

Ibland så kan man känna igen platser man aldrig vart på.
Man kan uppleva att man redan haft ett samtal som pågår just då…att man känner igen det.

Att man vart med om just den situationen man är i just då.

Är det minnen från ett tidigare liv eller vad?

Borgbackens
0

Undrar jag med..

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

walkinbeauti
0

Kopierar in vad jag skrev en gån tidigare,lat som man är SkrattandeSkrattande

Nja köper inte helt det här med dröm till en viss del men har en händelse som omöjligt kan vara dröm.Körde tunnebana på den tiden och tog ut tidiga morgontåget,jag befinner mig på tågbryggan och några rangerare står och pratar.

Under någon minut vet jag exakt vad dom ska sägas hur dom ska röra sig hela händelseförloppet bara spelades upp och det kan inte komma från en dröm när man vet exakt vad människor ska säga och är fullt vaken själv.

En del kan naturligtvis komma ur dröm men platser vi inte besökt men känner igen antingen har vi tidigare liv alterativt astralresandet.

Men visst är det intressant med deja vu och inte så ofta man får uppleva dom,inte jag i allafall Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Ghosthunter
0

Jag tror helt enkelt att det är minnen från tidigare liv. Jag har själv upplevt detta på platser som jag aldrig har varit på i nuvarande liv. Ibland så vet jag exakt vilken väg som jag ska gå och vad som befinner sig bakom nästa krök…..fast jag aldrig har sett det innan.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Maikailoa
0

Med tanke på att vissa kan drömma om händelser som inträffar i framtiden så är det inte omöjligt att man själv är med i drömmen.

En vetenskaplig teori om att det är ett tillfälligt bortfall av tidsuppfattningen går väl inte att bortse ifrån, i vissa fall, med tanke på att Déjà vu upplevelsen ofta "hänger lite grann efter".

walkinbeauti
0

#5 Nja vetenskapen i detta kan jag inte ta till mig och det jag upplevt har det aldrig vart något tidsbortfall utan snarare en inblick i vad som sägas skall och hur dessa personer rörde sig,stog bara och gapade när allt spelades upp framför mina ögon och här hängde inte upplevelsen efter utan jag visste redan kommande framtida minut Glad

GH jag är helt med dig att det ofta rör sig om tidigare liv men även astrala projektioner ,en blandning sen dessa inblickar i vad som komma skall där har vi redan fått informationen från våra guider annars kan vi ju inte veta vad personer ska säga eller göra den infon kommer ju från nånstans och jag hänger fullt på dig här med tidigare liv dom kan verkligen ge oss flashar med minnen Cool

[Norpan88]
0

Jag har kommit på att jag har många deja-vu, när jag är på rätt spår i livet, när jag tar rätt beslut osv.

När jag varit fel ute, har jag inte haft deja-vu alls.

dermot
0

En bekant till familjen säger att man kan "gå ur" sin kropp när man sover och besöka platser, utan att man tänker på det i flesta fall och sedan är man kanske där i "verkliga livet" och ja.. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

walkinbeauti
0

dermont det är det som är astral projektion jag nämde och man måste inte vara under sömnen,dom flesta reser under sömn men några av oss kan sticka iväg lite när vi vill.Så din bekant har helt rätt anden kan lämna kroppen både under sömnen och vaket tiillstånd.Även kallat UKU utanför kroppen upplevelser.

Detta är helt ofarligt eftersom anden är bunden till kroppen med ett silversnöre som finns vid solar plexus och vi kommer alltid tillbaka från en astral tripp inte förrän vi är klara med jordelivet då först släpper silversnöret taget om vårt solar plexus Glad

[GIKmio]
1

When you see familiar faces                                                           But you dont remember where they're from                                   Could you be wrong?

When you've been particular places                                                 That you know you've never been before                                       Can you be sure?

Cause you know this has happened before                                       And you know that this moment in time is for real                           And you know when you feel deja-vu

Feel like i've been here before, Feel like i've been here before, Feel like i've been here before, Feel like i've been here before

Ever had a conversation                                                                 That you realize you've had before                                               isn't it strange?

Have you ever talked to someone                                                   And you feel you know what's coming next                                     It feels pre-arranged

Cause you know that you've heard it before                                     And you feel that this moment in time is surreal                           Cause you know when you feel deja-vu

Iron Maiden Deja-vu lyrics. Sammanfattar fenomenet bra.

Ghosthunter
0

GIKmo - Ja det gör det verkligen!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[GIKmio]
0

Har kännt deja-vu men det var väldigt länge sedan nu.

Fjäril
0

För mig är en dejavu att själen hinner uppfatta en situation innan vår fysiska kropp/hjärna gör det. Därför känns det som om vi har varit med om en liknande händelse/samma sak tidigare.

Mycket har nog också att göra med att vi har varit med om en liknande situation i tidigare liv.

Sajtvärd på Övernaturligt

matsdotter
0

En sak jag tänkte lite på nu när jag läste här var följande;

Om tiden nu egentligen är "samtidig", fast ändå på olika plan, kan man då inte helt enkelt ha råkat "hoppa" till ett annat plan tidigare, t.ex under drömstadiet, och därför känner igen sig? Som någon slags "bugg" i systemet som är tiden?

Lite rörigt förklarat, men jag hoppas att ni förstår hur jag menar ändå? :)

Zynell
0

Hej alla! Blev bara tvungen att kolla in den här sajten. Skrattande

För mig är dejavu en inblick i vår livsplan. En tillfällig glimt som känns som att titta på en repris av något. En stark känsla av att det här har jag upplevt förut, och då menar jag inte ur tidigare liv utan ur detta liv. Jag har haft flertalet dejavus, vissa som varat i bara några sekunder, andra uppåt en halv minut. Då har det handlat mest om helt vardagliga saker. Detta säger mig då att jag fortfarande följer min livsplan.

Frogge33
0

Jag upplever deja vu nästan varje dag… det är en konstig känsla man får då Flört

Men funderar också på vad det är, om det tex är minnen från tidigare liv?

// Matilda

felixhaljeskog
0

Läste om Deja vu i någon vetenskaps tidning och där stod det att deja vu har med hjärnan att göra, att ena halvan hoppar till eller hur man säger, så att det typ bli som #14 säger, en bugg i systemet. Kommer inte ihåg allt som stod men ska försöka leta upp tidningen och se vad det står :)

Candela
0

Jag kan få deja vu om att jag tidigare haft en deja vu om samma sak Tungan ute Alltså en deja vu om en deja vu.