Mitt hus
Hej allihopa!
Jag har enda sedan jag var liten känt av många obehagliga känslor i vårt hus - och nu är de nästan outhärdliga, när jag blivit äldre. Jag känner så mycket elak kraft på övervåningen så ni förstår inte! Tänkte visa några bilder, taget med min iPhone, så får vi se om jag har gått och blivit galen eller om även ni känner en skrämmande kraft från huset.
Det är dessutom ett mycket gammalt hus, minst 120 år. Och ni får ha överseende med att det är väldigt stökigt, vi är sådana helt enkelt och jag ville behålla de vanliga känslorna i huset. :)
Bild 1. Mitt sovrum från dörren
Vänliga Hälsningar Lina
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bild 2. Min bokhylla, lite av skrivbordet, lite av kaninburen
Vänliga Hälsningar Lina
Bild 3. Dörren till ett förråd som går från mitt rum. Den är låst. Vi förvarar julpynt och så vidare där, den är rätt lång, runt 3 meter rakt in och mycket lågt i tak, man kan inte stå upprätt. Jag känner mig alltid iaktagen när jag är nära den, den är precis bakom min skrivbordstol.
Vänliga Hälsningar Lina
Bild 4. Korridoren utanför mitt och min brors rum. Jag hatar den där korridoren och spenderar så lite tid som möjligt där! Känner en väldigt elak aura därifrån. Den ligger precis framför trappan där jag stog när jag tog bilden. Jag springer alltid upp för trappan och så, för att slippa vara där.
Vänliga Hälsningar Lina
Bild 5. En bild jag får rysningar av. Rummet precis utanför mina föräldrars sovrum. Rös i hela kroppen när jag tog bilden, ryser bara jag ser den! Usch.
Vänliga Hälsningar Lina
Bild 6. Ännu en bild jag ryser när jag ser! Trappan. Jag tror att det har att göra med den där afrikanska masken rakt framför mig. Fotografierna är på min bror och mig som små.
Vänliga Hälsningar Lina
Bild 7. Hallen. Ganska trygg, men lite för nära trappan för att jag ska känna mig hundra procent säker.
Vänliga Hälsningar Lina
Bild 8. Vardagsrummet, också rätt tryggt, men endast dagtid.
Vänliga Hälsningar Lina
Bild 9. Annan del av vardagsrummet.
Vänliga Hälsningar Lina
Bild 10. Matrummet.
Vänliga Hälsningar Lina
Det var nog alla "osäkra rum".
Vänliga Hälsningar Lina
Du har rätt, tycker det känns som en tung känsla på vissa ställen.
Bild nr tio , vet inte hur jag ska förklara mig men där känner jag mycket ensamhet. Just den bilden. Kan inte riktigt sätta fingret på varför.
Är verkligen ingen expert på sånt här, så jag kanske är helt ute och cyklar :p Men, fick dåliga vibbar av någonting vid skrivbordsstolen på första bilden och dörren till det lilla "julförådet" i ditt rum. Ev. även något på bild 4 till vänster vid sista skåpet. Jag kanske bara inbillar mig, men nån form av vibbar fick jag.
får en tung känsla på många bilder. 1a bilden så drogs jag på en gång till stolen, sen känns det som att det hänt nåt tragiskt i lilla skrubben. att det är energier kvar känner jag av, men är inte så konstigt med tanke på att huset är minst 120 år gammalt som du skrev.
<3 kärlek <3
det är bättre att ta hem ett medium. man får en helt annan känsla om man tex skulle komma hem till er.
<3 kärlek <3
Bild #4 ger mig rysningar. Jag ser en kvinna som står på knä framför en man som ligger på ryggen på golvet. Det verkar som om kvinnan har dödat mannen. Hon är desperat, gråter och är förvirrad….hon rullar in kroppen i en matta…
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
BILD 1
tog den första bilden och fick fram en äldre man.
han är kal på huvudet men har lite längre gråvitt hår på sidorna.
förvirrad, lite åldersdement
nyfiken men så otroligt snäll. Han verkar vilja vara där och kolla runt av nyfikenhet. Han verkar ha gått över genom att somna in lugnt och känner en innre ro med honom.
han går med böjd rygg lite …kallas det kutrygg?
och tar små men snabba steg som om han drar fötterna fram.
mustah känns det som, det kliar på min överläpp,
Han verkar bara vara där och kika lite han gillar att vara där han trivs och verkar inte göra väsen av sig.
fick fram siffran 89 med honom. antingen blev han 89 år eller så dog han 89 men känns nog mer som om han blev 89 år.
bild 3
jag blir ledsen får tårar i ögonen. ung kvinna. känner inget mer här. hon kan ha mått väldigt dåligt. inte utnyttjad utan hft något slag av deprission och ångest.
resten av bilderna känner jag av en kvinnlig närvaro. 40-50 år. lite strikt men endå lite nutida klädsel. Kan vara 80-90 tal. Och resten av huset verkar väldigt oroligt. Och tror det beror främst på denna kvinna. Det är hon som bestämmer.
ser 2 hundar en ljusbrun smal medelstor hund är inte bra på hundraser.
den andra är nog inte vit men ser inte lika klart.
kvinnan förnimmer jag som lockigt brunt år lite grövre och jag ser henne i en blå t shirt med blommor.
Har ett väderbitet yttre eller inte så "ompysslat"
kan tyvärr inte se mer.
Men huset är oroligt. Det skulle behöva rensas.
Jag är verkligen ingen att prata "spöken" med då jag är så otroligt sjukt rädd för allt "onaturligt". Men jag vill ändå säga att mina ögon dras till din data stol. Kan vara för att min pojkvän har en likadan eller bara för att den ändå är rätt så centrerad i bilden. Men jag kan bara inte riktigt fokusera på det runt om.. Dessutom fick jag onti i huvudet efter att ha kollat alla bilderna rätt snabbt.
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Jag får inga som helst dåliga vibbar av de här bilderna, tvärtom ser det riktigt angenämt ut. Jag tror att ni inte har något som helst att oroa er för.
på bild nummer ett känner jag oxå av en man äldre kanske 80-90 år gammal..men på resten av bilderna känns det inte som nått :\ det verkar vara soft hus!
bild nr 5 vet inte, känns som om någon står vid dörren… liten pojke i 5-årsåldern inte så bra på sånt :-/
Bild nr 5 påverkades jag mest av, (utan att läsa och påverkas av dina egna kommentarer till bilderna) Jag påverkas på ett sätt jag inte heller riktigt kan förklara, men det är allt utom en skön känsla.
På vilket av dessa ställen i huset upplever du det vara mest jobbigt att vara, TS?
på bild 4 ser jag en pojke som står på golvet mot dörren. han har vit skjorta ser det ut som med svart väst över, ser ut att vara typ 7-10 år.
<3 kärlek <3
#24 OMG jag ser det oxåå !!!
#25 : ja man ser han tydligt, spännande:)
<3 kärlek <3
yucker också det ser ut som att han tittar mot dörrarna bredvid, vindsförråd tror jag det är. kanske han vill visa nåt?
<3 kärlek <3
#26 Ja hans ansikte ser nästan ut som lego..:\
känner sorg med han, han ser sorgsen ut….
<3 kärlek <3
#23 Helt klart i det lilla rummet på bild 5, inlägg #4. Jag känner mig iaktagen så fort jag är nära det och kommer jag för nära får jag nästan som ångest (jag har ett antal fobier, så ja, jag känner igen känslan), hela kitet. Panik, hjärtklappning, andningen går snabbare, jag fryser och darrar och alla instinkter säger åt mig att gå därifrån.
Hade otroligt många mardrömar om det rummet som barn och får dem fortfarande ibland. Är oftast att någon kryper ut bakom skynket och vill döda mig.
Dörren åt höger är mina föräldrars sovrum, bakom skynket är det ett typ förråd. Sen har vi inte plats för en torktumlare så vi hänger tvätt där.
Jag kan inte ens kolla på den bilden utan att få extrema obehagskänsor.
Vänliga Hälsningar Lina
Onslow,
Jag tycker det verkar vara energier och obehag främst på övervåningen, nästan lite panikartat. På nedervåningen upplever jag det personligen inte det lika starkt. När jag ser bilderna på övervåningen föreställer jag mig att om jag hade varit där, hade jag velat ner ner ner ner!
Du kanske upplever det lika starkt i hela huset, både på nedre och övre våning?
#31 Nej, övervåningen är definitivt mer.
Jag har funderat på det folk har sagt om en gammal man, en pojke och en ledsen kvinna. Jag har nämligen fått höra när jag frågat att bara en kvinna bott i huset innan, en gammal dam vid namn Milda (huset heter Mildasberg). En snäll men rätt virrig och ensam dam. Ringer det några klockor?
Funderar på om hon kanske haft ett barnbarn eller liknande.
Vänliga Hälsningar Lina
Hejsan,
Brukar ej se på bilder medialt så ofta nu mer, men har kollat på dessa lite snabbt och första intrycket var att det vilar en ganska tung energi över i stort sett alla bilder, mer och mindre.
Något som har centrum i husets mitt, dess hjärta om man vill kalla det så. Hjärtat i huset går att heala, och det kan lätta upp energierna i hela huset av erfarenhet.
Även tomten runt hus brukar ha vissa energier, och energipunkter man kan söka sig till om man är känslig för sådant.
Passar väl inte in i vad de övriga sagt, har inte läst så noga men ville dela med mig.
Spännande att få se!
Ha det gott!
trewq