Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettersajtenifokus
Läst 4644 ggr
[mia-38]
2012-02-25 19:46
4

Värdbyte!

Jag kommer nu att lämna värdskapet på sajten.
Känner att jag inte vill stödja ett forum där det pågår en del skumma grejjer bakom kulisserna.
*redigerat lite i inlägget då det genast kopierades och lades ut enbart för att misskreditera igen. Orkar inte ta den svängen igen!*

Orkar inte längre + att jag har en del andra privata och personliga händelser som tar min energi så att jag inte orkar lägga ner nåt arbete på sajten.

Wozzy kommer nog att ta över. Förfrågan har lämnats till Niklas om detta.

Bara så att ni medlemmar och medisar vet vad som pågår just nu.

Jag stannar kvar som medis.

Kram och tack för denna tiden. Kyss

[lucke]
2012-02-25 21:05
0

Vad är det för skumma grejer som pågår bakom kulisserna..? Har det nåt med Illuminati-sajten att göra? Förstår om du inte vill/kan skriva här i inlägget, jag blir bara lite konfunderadGlad

[mia-38]
2012-02-25 21:09
0

Jag kan ta upp Illuminati.

Först doldes det mesta på sajten. Staffan som hade den vart inte överens med ledningen om detta.
Nu är den helt dold och den syns inte…Staffan hoppade av som värd…ingen vet nog egentligen inte varför. Koalani som var medis och ville bli värd..fick inte bli värd och hon har fråntagits sin medisroll utan att fått besked om detta.
Inga nya medlemmar får läggas till och Niklas har uttryckt sej om att han vill få bort sajten helt från iFokus.

[lucke]
2012-02-25 21:11
4

#2 Jo, jag känner till Illuminati-historien. Jag är en av dem som kan läsa inläggen där fortfarande. Tycker hela saken är aningen märklig måste jag säga…

[mia-38]
2012-02-25 21:17
4

Exakt,

Jag var med i förra svängen och gjorde en protestlista emot ett dolt Illu.
Jag fattar nu inte vad som händer.

[lucke]
2012-02-25 21:19
1

Men är det på gång något liknande med denna sajten också? Väldigt trist om det är fler sajter som ska censureras…

[mia-38]
2012-02-25 21:20
5

Inte med denna…Skrattande

[lucke]
2012-02-25 21:21
5

Ah, så braGlad

[mia-38]
2012-02-25 21:23
0

Läs detta med…så kanske du förstår lite varför jag ska hoppa av….Detta pågår ofta:

http://skepticism.ifokus.se/discussions/4f4934d488f47229e7005f06-laste-en-intressant-inlagg?discussions-1

[lucke]
2012-02-25 21:28
4

Å jösses- jag förstår inte riktigt hur en del personer orkar lägga så mycket energi och vara så nitiska…Tungan ute

[mia-38]
2012-02-25 21:29
4

Precis….

Magi-cat
2012-02-25 21:52
4

men herregud!!

Bry dig inte Mia! Det är bara för mycket….

Kram!Kyss

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[skymningsaga]
2012-02-25 22:36
1

Det är synd att det blivit som så.

HellviHumle
2012-02-25 23:30
1

Jag har nu läst tråden på SiF. Det känns inte som att det är mycket att bry sig om. Därmed inte sagt att jag inte har full förståelse för att du reagerar. Om jag fick bestämma så skulle jag säga till dig att fortsätta som värd här och låta SiF leka för sig själva.

Kram på dig, Mia.

HH

JonasDuregard
2012-02-26 00:55
3

Tråkigt att du känner dig påhoppad Obestämd.

Jag förstår dock inte riktigt ditt problem (men jag vill förstå). I just det här fallet skrev du om SiF i ditt inlägg, annars hade det nog inte tagits upp där?

Tråden på SiF är i alla fall låst nu (för att det inte skall bli för mycket tjafs mellan sidorna. Skulle kunna vara en idé att ta motsvarande åtgärd här, men ni sätter själva gränserna).

Om du har synpunkter om moderering och så på SiF så får du gärna skicka ett PM (jag är "medis" där nu) eller skriva här vad problemet är: http://skepticism.ifokus.se/discussions/4f4670d288f4720ec500296e-hur-modererar-vi?discussions-1
Jag lovar att anstränga mig för att ta dina åsikter på allvar.

Magi-cat
2012-02-26 07:36
7

Jonas, om du läser allt som dravlas fram i den tråden - är det verkligen svårt att förstå att någon känner sig påhoppad?

Vad krävs då för att du ska förstå??

Du kallar det istället "tjafs mellan sidorna" med en samtidig släng åt vår sida. Ungefär som om alla var lika delaktiga i detta "tjafs".

Om du menar allvar med att (vilket jag förutsätter) du vill "anstränga mig för att ta dina åsikter på allvar" föreslår jag att du läser en gång till och tar dig en funderare på vad som är värdigt uppträdande på er sida.

walkinbeauti
2012-02-26 07:49
4

Jätte trist Mia och jag önskar du skulle strunta i såna tölpar för det är bara elaka människor som håller på så.Samtidigt förstår jag dig men önskar att dessa kunde lämna folk ifred.

Kramen på dig och är glad du finns kvar som medis med oss Kyss

[dandamimm]
2012-02-26 08:17
4

Mia, världen är full av små människor… Bry dig inte, förstår att det inte är så lätt när man känner sig påhoppad men när folk bara vill bråka är det bättre att strunta i dem, så kan de ju stå där och skrika. Gissa vem som ser galen ut då?Flört

Du har mina fulla sympatier och jag hoppas du kan borsta det av dig som den skit det är och gå stark vidare.

Kram på dig // Danda

Fjäril
2012-02-26 08:19
2

Mia, Oavsett vad/hur det blir så är det ditt beslut. Har du personliga skäl som gör att du inte hinner med förstår jag dig, men låt inte andra saker avgöra hur du ska göra. Kram vännen!

Sajtvärd på Övernaturligt

[mia-38]
2012-02-26 08:19
5

Jag orkar inte bry mej.
Hur jag än gör så blir det fel…med tanke nu på vad som hände igår.
Piotrr funderar på att stänga av mej…men på vilka grunder?

Ok…Jag gjorde ett fel…att skriva om SiF i 0-inlägget. My bad mistake.
Det fick jag sota för i låååånga haranger sen.

Det är just detta jag är så evinnerligen trött på.
Att skriva en massa felaktiga påståenden om mej….sen när jag kommer in där och ska svara på frågorna och försvara mej…så är det med fel. Då skulle jag startat en tråd om det här….
Och VAD gör jag på SiF om jag inte är skeptiker, hette det.

Men hallå…Vad gör då skeptikerna på dessa sidor.
Men aldrig att jag fick svar på mina frågor. Det bara öser skit över en annan och de klarar sej alltid undan.

Nä fyyy…

[dandamimm]
2012-02-26 08:25
5

Mia om de stänger av dig för att du försvarar dig så tror jag att de bara har letat efter en anledning. Kan inte se något fel i det du skriver. Det är inte lätt att bli påhoppad när men inte vet vem som är bakom påhoppet… Svårt att försvara sig mot någon som inte själv vet vad den tycker och är helt osaklig. Men som sagt, försök att släppa det… Som det är nu så vinner ju den som vill förgöra… Vi är många här som vill ha dig kvar.

// Danda

[mia-38]
2012-02-26 08:32
3

Tack dandamimm…
Jag är en sån människa som bara måste försvara mej och även andra när det går till orättvisa och påhopp.
Det ligger i min natur…annars hade jag kunnat strunta i detta som de nu håller på med.

Jag blev nyss anklagad av Piotrr att jag skulle sprida rykten om att SiF har med Illuminatis problem att göra.
Vad får han det ifrån?
Det var inte det jag menade när jag nämnde SiF här….
Men det örat vill de inte lyssna på.

Kram till er alla. Kyss

[mia-38]
2012-02-26 08:34
0

Tack alla goa vänner som skriver här inne.
Men jag har bestämt för att lämna över.

Känner att mitt engagemang håller på att tryta för just värdskapet.
Men jag stannar som medis.

Kyss

walkinbeauti
2012-02-26 08:36
6

Kan bara instämma i ovanstående och är helt på din sida.Människor som gör så här måste ha en oerhörd smärta i sin själ,mår man bra hoppar man inte på folk så enkelt är det.Man saknar all respekt för andra människor.En sak att tycka olika det gör vi ju till mans allihop men att föra sig med elakheter där går gränsen.

[mia-38]
2012-02-26 08:40
4

Precis WB.
Och Völva verkar inte må så bra då hon gör så här.

Ja ni har ju själva läst tråden där jag även anklagas för att försöka pådyvla de min tro.
Herrejösses….vart då?
Vart får människan allt ifrån??

Jag kan förstå att hon inte mår bra och acceptera detta.
Men ALDRIG att jag accepterar hur de sen behandlar folk.
ÄVen om man mår dåligt är det INTE acceptabelt att vara elak mot andra.

Magi-cat
2012-02-26 09:09
3

Mia: Jag är en sån människa som bara måste försvara mej och även andra när det går till orättvisa och påhopp.

Det är just det och mycket annat som gör att jag uppskattar dig så mycket och tycker det du gör är så bra!! Du står för vad du tycker och tror och faller inte undan när någon blir utsatt!

Sträck på dig!! Du är en fin människa, låt dem inte trycka ner dig!

Vissa mår dåligt, vilket är att beklaga….. Tragiskt är det, men vilka vändningar detta tagit sig i tråden är ofattbart och olustigt.

Stänga av dig?? Helt FörvånadSkrikandes

walkinbeauti
2012-02-26 10:08
4

Håller fullt med dig mig det finns inga ursäkter för att behandla andra illa oavsett  vad det gäller.Har aldrig förstått mig på folk som tydligen finner njtutning i att såra andra,det gör mig bara arg Skrikandes

JonasDuregard
2012-02-26 10:30
1

#24 Att Völva inte "mår bra" hör väl knappast till ämnet Obestämd. Nu känns det nästan ett (mot)angrepp mot henne, vilket kanppast förbättrar situationen. Vad hon gör (eventuellt bryter mot reglerna) är viktigt att prata om, hur hon mår är bara elakt.

Jag skulle också uppskatta om du skiljer på sajten och enskilda användare, Det är inte sajtens officiella uppfattning att man måste vara skeptiker för att vistas där, utan det var något som en användare sa.

#15 Tycker du att vi skulle tagit bort tråden på SiF? Vilken regel tycker du den bryter mot (jag säger inte att du har fel men jag vill gärna veta)?

Alla måste så klart hjälpas åt att undvika onödigt tjafs.

[mia-38]
2012-02-26 10:51
5

Jonas.

Jag går inte till angrepp på henne…
Jag menar bara på att det är ingen ursäkt att hoppa på folk när man inte mår bara själv.

Jag skiljer på sajten och enskilda användare. Men gör Völva det?
Det var hon som påpekade vad jag gjorde inne på SiF så jag inte är skeptiker.
Just de orden. Det tar jag som att hon menade att man måste vara skeptiker för att vara där inne. + att om jag nu inte är medial…hur kunde jag då ta hand om ÖN.

Jag tycker inte att den ska tas bort.
Om den bryter emot nån regel vet jag inte heller. Men Piotrr skrev en gång att när man kommer med påstående om någon så ska man visa belägg för detta.
Völva har gjort många felaktiga påståenden om mej i den tråden.
Som att jag är inne på SiF för att omvända er och pådyvla er min tro.
Vart har jag gjort det?
Hon kan inte ens bevisa vart jag gjort detta.
Och just detta med att hon drar upp mej i sitt första inlägg.
Jag kommer in och försvarar mej….och då drar det igång.
Hon påstår att jag inte svarat på hennes frågor. Och hon tycker att jag skulle startat en egen tråd inne på min sajt om detta.

Ja…du har väl läst hela tråden hoppas jag Jonas.

Piotrr funderar nu på om han ska stänga av mej. För vad?

Hoppas detta gör så att det klarnar lite.

Skrattande

JonasDuregard
2012-02-26 11:12
3

"Jag skiljer på sajten och enskilda användare. Men gör Völva det?"

Så det är alltså bara sign. Völva som du är irriterad på, inte SiF?

"Som att jag är inne på SiF för att omvända er och pådyvla er min tro.
Vart har jag gjort det?"

Frågar du mig det? Ingenstans vad jag vet. Om du skulle försökt det (omvända oss skeptiker) så är du välkommen att göra det Glad. "Du pådyvlar mig din tro" är ju ett argument som även vi skeptiker får höra då och då och jag är inte alls förtjust i det. Jag håller helt med dig alltså Glad. Det enda jag inte riktigt vet är hur jag skulle kunna hjälpa dig, som du säger är inlägget inte direkt ett regelbrott även om det innehåller felaktiga uppgifter…

"Piotrr funderar nu på om han ska stänga av mej. För vad?"

Utan att veta exakt vad han har skrivit så kan jag inte svara på det. Har du frågat honom?

[mia-38]
2012-02-26 11:19
7

Jonas.

Igår blev jag irriterad på Völva….och det hoppas jag du förstår.
Jag är inte direkt irriterad på att SiF finns…men irriterad många gånger på hur det skrivs där inne.

Förstår att det är svårt att veta vad man ska göra åt sånna här saker, som moderator.
Men att agera som Völva gjorde igår är inte direkt snällt. Då hon inte verkade läsa det jag skrev utan gick på som bara den.

OM Völva kan visa upp vart alla hennes påståenden är gjorda av mej så är det en annan sak. Men jag vet att hon inte kan det då jag inte gjort det hon skriver.
Det är DET jag reagerar på. Att man kastar ur sej påståenden om någon men sen inte kan bevisa det.

Jag har inte frågat Piotrr på vilka grunder han funderar på,
Kastar han ut mej så tänker jag göra detta.
Jag har inte brutit emot sajtens regler. Jag HADE kunnat igår…men jag är inte sån.

Han frågar mej i ett PM om jag sprider rykten om att SiF skulle ligga bakom det som nu händer Illuminati.
Jag frågade vart han fått det ifrån….
Han antar säkert det…men tyvärr har han fel..denna gången.

walkinbeauti
2012-02-26 11:29
6

Jonas det hela började inne på SiF och möter jag en liknande tråd här så ryker den direkt när det rör sig om personliga påhopp.Vi har haft två trådar nyligen till bla mig och en annan Medarbetare den personen har numer skrivförbud här inne efter personliga påhopp på oss moderatorer.

Anklagas någon felaktigt har man sin fullaste rätt att försvara sig det är inte meningen en människa ska ta vad som helst och passivt bara se på när felaktigheter öppet vädras i ett forum.Att ni bara låst tråden förvånar mig alla kan ju se vem TS hoppar på och bara det om något skulle göra att jag tog bort den omedelbums med en varning till TS men vi modererar olika så är det bara.

JonasDuregard
2012-02-26 11:58
3

#31"men vi modererar olika så är det bara"

Ja så är det nog. Problemet när vi tar bort inlägg är att vi istället anklagas föra att vara fascister och åsiktspoliser. "Damn if you do, damn if you don't" antar jag Glad.

Jag vet inte precis om jag skulle kalla just detta ett personligt påhopp, i bemärkelsen att det är ett personangrepp eller så (och mia verkar hålla med om det). Snarare är det en felaktig sakuppgift. Om vi började ta bort vad vi tycker är felaktiga sakuppgifter så skulle det nog bli högljudda protester från delar av vår publik Glad.

#30 "Förstår att det är svårt att veta vad man ska göra åt sånna här saker, som moderator."

Det glädjer mig att vi är överens om det.

"Det är DET jag reagerar på. Att man kastar ur sej påståenden om någon men sen inte kan bevisa det."

Du kanske varit på SiF för mycket trots allt, du börjar låta som som en skeptiker Flört

[mia-38]
2012-02-26 12:05
6

He!
Har ni abonnemang på det uttrycket eller? Är det endast skeptiker som använder sej av det eftersom du tycker att jag börjar låta som en skeptiker? Flört

Spelar ingen roll inom vilket ämne det handlar om…kastar man ur sej påståenden om någon så tycker jag gott man kan visa vart det står.

Jag vore glad om den tråden förblev låst….orkar inte med Völvas resonemang i den tråden mer.

walkinbeauti
2012-02-26 12:22
6

# 32 Orden sajtvärden från oförklarade fenomen = man riktar det till en specifik person alltså personligt påhopp.Text som hämtats här i Mias tråd och som utan hennes tillåtelse kopierats och klistrats in på SiF åter igen personligt påhopp.

TS  skriver även i den tråden ,,,jag tryckte visst på en öm punkt hos dig oj oj oj åter igen det syns klart och tydligt vart pilen är riktad.

Jag vill vända på steken och fråga dig Jonas hade du själv inte reagerat och försvarat dig i en sån situation där du blir felaktigt skriven om  ? det tror jag nog både du och jag och dom flesta skulle göra.

[mia-38]
2012-02-26 12:44
4

Tråden verkar nu vara borta.
Tack…..Tyckte den gick lite väl långt.

walkinbeauti
2012-02-26 12:45
4

Skönt att höra den gav en stor klump i magen närman läste.Toppen om den är väck nu Glad

Magi-cat
2012-02-26 13:01
4

…men det var då för väl…… den  kom bort…….så mycket den ställde till med…..Obestämd

JonasDuregard
2012-02-26 15:04
1

"Text som hämtats här i Mias tråd och som utan hennes tillåtelse kopierats och klistrats in på SiF åter igen personligt påhopp."

Med all ödmjukhet vill jag påpeka att tråden på SiF och dess skribent i sin tur har recenserats grundligt här. Det är alltså ett ömsesidigt påhopp i så fall.

"TS  skriver även i den tråden ,,,jag tryckte visst på en öm punkt hos dig oj oj oj åter igen det syns klart och tydligt vart pilen är riktad."

Jag förstår inte alls vad du menar. Vadå öm punkt, tycker du jag varit otrevlig eller något? Vart är pilen riktad?

"Jag vill vända på steken och fråga dig Jonas hade du själv inte reagerat och försvarat dig i en sån situation där du blir felaktigt skriven om  ?"

Givetvis. Varför tror du att jag inte skulle tycka att man får göra det?

Sluligen skulle jag vilja be om att hänvisningar till vem som skrev tråden efterdsom den inte längre finns kvar och följdaktligen kan de som läser här inte blida sin egen uppfattning om vad som stod där.

[mia-38]
2012-02-26 15:57
1

"TS  skriver även i den tråden ,,,jag tryckte visst på en öm punkt hos dig oj oj oj åter igen det syns klart och tydligt vart pilen är riktad."

Jonas…detta var vad Völva skrev till mej i den tråden….Och med tanke på din egna reaktion så kanske du förstår hur jag kände då.

"Sluligen skulle jag vilja be om att hänvisningar till vem som skrev tråden efterdsom den inte längre finns kvar och följdaktligen kan de som läser här inte blida sin egen uppfattning om vad som stod där."

Det kommer inte att diskuteras vidare om detta då den tråden nu är borta.

Ha en trevlig kväll Jonas. Skrattande

chik
2012-02-26 17:12
0

Har ju hittat denna sidan Nu…

O Mia..ta hand om dig o kom till baka när du känner att du orkar…O skulle det vara så att woozy tar över så blir det ju bra…

Lena.

OJ.Läste tråden här nu..Oj.Oj..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[mia-38]
2012-02-26 17:14
0

Tack Chik.Kyss

Har lite andra projekt längre fram efter sommaren med som kommer att ta min tid.

Woozy kommer att bli bra värd. Skrattande

[Woozy]
2012-02-26 17:45
0

=)

Hoppas kan man ju alltid göra, men jag behöva tid för att bli varm i kläderna Cool

[mia-38]
2012-02-26 17:47
0

Vi hjälps åt Wozzy…Är det nåt så finns jag ju fortfarande kvar,
Vill bara inte ha kravet kvar längre som man har med värdskapet.
Skrattande

walkinbeauti
2012-02-26 17:50
0

Det där fixar du Woozy det är inte svårare än att medarbeta Cool

[Woozy]
2012-02-26 18:05
0

tack Kyss

Känns ganska ok att få hjälp av er erfarna.

Andina
2012-02-27 08:35
0

Du gör det som är rätt för dig, Mia! Och Lycka till med det - hoppas att det kommer att kännas mycket lättare då!

Grattis Woozy som tar över - det blir hur bra som helst! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Woozy]
2012-02-27 10:28
0

Glad

Fjäril
2012-02-27 11:24
0

Ja självklart, ett lyckatill till Woozy - det kommer bli kanonbra! 

Kram! Kyss

Sajtvärd på Övernaturligt

[Woozy]
2012-02-27 11:26
0

Tack Kyss

[mia-38]
2012-02-27 12:20
0

Tack Andina.

Woozy…har du PM:at Niklas?
Han ville du skulle berätta lite om dej.

[Woozy]
2012-02-27 13:54
0

Jo jag har PMat han.

Jag undrade vad han ville veta mera än det jag skrivit i min presentation, men har ej fått nå svar än.

[mia-38]
2012-02-27 16:49
0

Hej Woozy..

Vad konstigt…På Niklas verkade som om du inte ens PM:at honom.
Undrar då vad som är problemet…Obestämd

[Woozy]
2012-02-27 19:21
0

Jodå jag har PMat han igen nyss.

[mia-38]
2012-02-27 19:25
0

Vad bra…händer det nåt då?

[Woozy]
2012-02-27 19:26
0

Jag väntar på svar efter andra PM jag skickade.

Han ville veta lite mera om mig bara.

[mia-38]
2012-02-27 19:29
0

Skrattande

Magi-cat
2012-02-28 08:16
0

Lycka till Woozy!

[Woozy]
2012-02-28 09:08
0

Tack

Magi-cat
2012-02-28 09:19
0

Woozy, vad föreställer din Avatar? Kan du berätta lite, är bara nyfiken….Skrattande

[Woozy]
2012-02-28 09:25
0

Det är ett foto på mitt öga.

Sen är det en avbild på en kvinnlig ande.

Magi-cat
2012-02-28 09:36
0

Vad fint! Förstår att du är en duktig fotograf!

[Woozy]
2012-02-28 09:37
0

Det är inte jag som fotat ögat Flört

(vem anden är vet jag fortfarande inte)

Maikailoa
2012-02-28 11:51
0

Vände du kameran åt fel håll? Flört

[Woozy]
2012-02-28 12:34
0

inte jag som tog bilden.

[mia-38]
2012-02-28 17:27
4

Denna tråden gäller inte längre då jag bestämt mej nu att stanna kvar ett tag till…Får se sen till hösten.

Kram på er alla.

Inlägget är låst för nya kommentarer