Knackningar!!!
Har inte varit ute på denna sidan på ett tag… har inte hänt något spännande föränn i morse… Klockan 07.45 blev jag väckt av att någon knackade hårt på min sovrumsdörr 2 gånger… som jag alltid har lite tillstängd. Det var bara till att gå upp och ladda kaffebryggaren… och fundera lite på vem det kunde vara… kanske min pappa, som tyckte det var dags att stiga upp! * L*
Hej Kina.
Kan ha vart din pappa som ville du skulle gå och och göra kaffe…fniss.
Man kan också drömma sånt så man tror att det är i verkligheten fastän det tillhörde den dröm.
Säger nu inte att det var så för dej.
Jag har vaknat många gånger av just knackningar. Så sent som förra veckan. Och jag hoppas att det var min pappa..
Kram
#1 Jag kan vakna ibland av knackning eller att dörrklockan plingat. Men det har varit svart i trapphuset och helt tyst i huset. Vanligt att man bara drömmer. Samma sak att man vaknar av att någon skriker ens namn.
Hörde också 3 knackningar på en fönsterruta på min grannes hus när jag gick förbi härom veckan…han dog i höstas…tror det var han :)
Haha….jag kan inte låta bli att skratta här
för att hemma hos mig så är det periodvis fullt av knackningar och knäppningar, alltså jag menar oförklarliga sådana. Det brukar komma i perioder och då känner jag även närvaro och "ser" andarna medialt för det mesta.
Nu har det dock varit tyst i en hel vecka, men pepper, peppar….nyss kom ett märkligt ljud….det lät som om nån knackade med ett mynt mot min hallspegel och det kom isande kall vind från köket
Det ända tråkiga är att spökena/andarna inte gör mycket mer än att knacka, knäppa och knarra….
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Knarr och knäppningar är vanligt i gamla hus och lägenheter, speciellt nu när det är kallt. I min förra lägenhet för några vintrar sedan vaknade jag av ett konstigt knarr. Gick upp och kollade men kunde inte se något. Inte förrän efter några dagar. Var en rejäl spricka i väggen mellan taket och fönstret som kom till pga det läckt in kalluft från fönsterlisten 
Jo det är sant. Men jag har lärt mig hur det låter nu och ibland förekommer även andra märkliga ljud…som om nåt flyttas t.ex och jag känner ofta närvaro. Nån gång emellanåt så kommer det riktigt höga smällar…så jag tror inte att allt är naturliga ljud här
Värmland"
Jag tror det var till mig, har sån huvudvärk och klickade här och vips! KAFFE= Bota huvudvärk:)
Tack till din Pappa;)
(ursäkta min fjantiga kommentar)
Här hemma brukar det knacka o knäppa på balkongen (inglasad) o både katten o hunden brukar kunna ligga o stirra ut där hur länge som helst… De verkligen stirrar, det går inte ens att avleda dem genom andra ljud eller ropa på dem… Spännande :)
När det gäller inglasade balkonger så är man ute på hal is. Jag har en själv och en massa smällar och knäppningar…..men det är helt normalt. Det är ute och väldigt känsligt för temperatur och väder så det är omöjligt att bedöma…
Värmland"
Jo jag vet, men lite kul är det allt när både katt och hund ligger o stirrar som besatta 
Mikkiz - Givetvis så utesluter jag inte att det också kan vara nåt övernaturligt….visst kan det! Jag menade bara att det är jättesvårt att avgöra ute på en inglasad balkong, för att vädret och temperaturer gör så att det blir spänningar och då knäpper och knackar det. Hos mig smäller det sjutton i plåtarna på balkongen.
Värmland"