Orber?
Hejsan!
Jag är ny här, har varit inne lite och kikat, men aldrig deltagit själv.
Det är så att jag funderat på det här med orber… Jag var hos en healare för en vecka sedan, pga min migrän och ångest. Vi känner honom då min mamma har gått i samma klass som hans fru, så vi fikade och pratade och så här efteråt.
Han berättade om orber. Jag är rättså säker på vad en Orb är - en "ande". Och jag tror att jag fångat sådant på bild då jag fotar mycket, men aldrig något jag tänkt på alls, utan mer "det är bara smuts", eller "det kom visst lite vatten på linsen" och så. Men nu idag när jag och min syster var nere vid ån, så hade jag med mig kameran och fotade en hel del. Men på ett foto så var där små ljusbruna, runda "fläckar", och tänkte genast på det här med orber när jag tittade på dem på datorn. Försökte förstora upp, men jag lyckades inte se något.
Jag har fått lära mig att såna fläckar kan komma om man fotar mot solen, men där fanns ingen sol uppe idag, det var molnigt och kallt, snöade inget, utan var helt stilla.
Så jag tänkte, att äsch, det var väl bara damm då… Men sedan när jag tänkte ännu mer så lutade svaret åt att det kanske är orber ändå? Det är ju inte bara en eller två stycken, utan snarare 10-15 stycken som i så fall fastnat på bild.
Bilden är fotade vid en å, där det har funnit många döda djur (både vilda och tamdjur, bland annat kossor för många år sedan). Men jag vet inte om döda djur kan vara orber eller om det bara är människor? *Har tyvärr ingen koll.* Jag och min syster har hittat skallar, ben och tänder efter djur samt att min pappa har bott på vår gård (därmed befunnit sig vid denna å) sedan han föddes för 52 år sedan och han har berättat att de hade kvigor och kossor där nere, och gården har legat i släktet sedan 1915.
Vore i vilket fall väldigt roligt att veta!
Någon som vill prova förstora upp den? Kanske går lättare för er med bättre skärmar och kan mer… Ingen superbild, men det kanske går ändå…
Ber om ursäkt om detta inte alls är några orber eller annat spöklikt, utan att det bara är jag som har livlig fantasi!
_
_
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Hej.
Fin bild.
Men tyvärr tror jag bara att det är fuktpartiklar på linsen.
Jag har för mej att riktiga orber ska ha en färgad kant runt sej och vara mer utmärkande.
Men som sagt,…en mycket fin bild iallafall.
Nån annan kanske kan upptäcka det jag inte ser.
Kram
#1 Hej!
Okej, som jag misstänkte då =)
Tack i alla fall!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag måste hålla med Mia här…
Min uppfattning är att orber är svårt att verkligen kunna veta att det är just en Orb, då det finns så många olika saker som kan ge "skenet" av att vara en Orb (dam, vatten, ljus osv).
Så det är ju tur att denna sidan finns så att vi kan bolla idéer, bilder o tankar med varandra:)
#3 Okej, jo jag kände på mig det. =)
Det är en jättebra sida! Kommer säkert befinna mig här en del!
// Anka
Ja det finns tyvärr mycket som lurar en när det gäller orber och andra spökfoton också….väldigt svårt att fota en äkta spökbild. I detta fallet är det nog fukt som mia sa.
Visst blir det orber från döda djur också
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#5 Ja, det är ju det. Lite synd faktiskt. Hade ju varit roligt om man kunnat fånga de på bild. =)
Okej, tack då vet jag!
// Anka