Dött...
Tycker att det börjar bli lite väl dött här på Spökbilder nu! :) Har själv inte kommit på nåt inlägg att skriva, men nu är jag nått på spåren.
Vad är det läskigaste/skummaste(övernaturliga)som ni någonsin varit med om?
Skriv gärna noga och detaljerat, älskar långa, spännande inlägg! ;)
Slår vad om att det funnits en sån här tråd förut, men då startar jag väl en ny då! :P
//Caroline
Själv har jag inte varit med om så mycket, men det läskigaste är nog när jag vaknade två nätter i rad av upprepade smällar. Lät som det kom från köket, som om någon stod och slog i ett köksskåp Blev naturligtvis sk*tskraj och sprang in till mamma och pappa, men då upphörde det. Undrar om jag bara halv sov och drömde? Men det var ju två nätter I RAD och det kändes så verkligt…
//Caroline
Har kanske inte så långt inlägg att svara med men jag tycker det är rätt läskigt när man gått och lagt sig på kvällen och man känner sig väldigt iaktagen så då blir det man kryper ner under täcket.
Igår kväll hände en läskig sak här hemma. Vi att vid TV.n i vardagsrummet och hörde ett brak från mitt rum. I rummet har jag en garderob som liksom är inbyggd i väggen, med ett litet skåp ovanpå. Det övre skåpet har en funktion som gör att det liksom klickar till när man stänger och öppnar, en liten hake eller vad man ska säga så att skåpet inte öppnar sig själv utan man får dra och trycka hårt ör att öppna eller stänga det.
Skåpet stod vidöppet och mitt på golvet låg en vägglampa som förvarats i skåpet. Ska säga att det staplats ordentligt i skåpet och alltså inte kan ha glidit ut för att dörren öppnades. Dessutom måste man dra hårt för att öppna skåpet.
Alla tittade på varandra som stora frågetecken, för vi visste ju att ingen varit på rummet då vi alla sat vid TV.n. Det var en aning obehagligt.
#3 Jag brukar också känna så ibland… :/
#4 Lät läskigt, när det händer sånt får man en obehaglig känsla och så går man och skrämmer upp varandra…
//Caroline
Kan berätta om en upplevelse som jag redan delat med mig på övernaturligtifokus.. Jag låg o sov men vaknade av att ngn masserade mig lätt på ena axeln och skuldran.Jag blev grinig och bad personen att sluta, trodde det var min bror som jävlades med mig. Då hör jag en främmande mansröst som säger "tycker du inte om det Susanna?" Fick en iskall känsla i hela kroppen och när jag vänder mig om för att se vem det är så ser jag en mörk gestalt, typ som en lång ganska grov man..Har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv. Jag kastade mig upp i ena hörnan av sängen och försökte skrika på mina föräldrar men fick inte fram ett ljud..Gubben försvann varje fall men somna om kunde ja inte…detta var några år sen men jag sover fortfarande oftast med lampan tänd om nätterna=P
Jag har haft en sömnlös natt inatt. Sov över hos min fästman inatt och det har för det mesta varit rätt lugnt där förrutom ett oförklarligt upprepat ljud av galgar som slås ihop i hans klädkammare, rätt diskreta smällar i hans köksluckor(som skulle kunna vara från lägenheten bredvid), min mobilladdare som oförklarligt damp i golvet från en köksbänk mitt i natten och ett vänligt möte med hans mormor som dött natten innan. Inga direkt otäcka känslor av att man är iakktagen eller hotad eller så. Snarare "bus" från andevärlden kan man säga. ^^ Har visserligen haft nätter med hemsk nattskräck där i samband med fullmåne men det är en helt annan sak. Inatt var jag fortfarande klarvaken kl 3. Kände mig otroligt iakttagen och hispig. Det damp i dörren tillklädkammaren precis vid mina fötter. Galgarna lät igen, smällde i skåpsluckorna i köket(imorse stod 2 av dom öppna) någon klev över mig och la tyngd på täcket alldeles bredvid mig i sängen (sov på en madrass på golvet) det damp i väggen mot rummet vi låg i och jag hörde knäppande och hasande ljud från köket. Alltså inte har det väl varit fullmåne inatt va? Eller ät det på gång?
Har de senaste veckorna haft en speciell känsla kring vädret(snarare himlen) och astronomin. Det känns laddat och annorlunda. Som om det är något på gång. Knäppt kanske. Någon annan som upplevt det? :P
Ha en bra dag! // Pernilla
#5 och 6 Ryser av blotta tanken av det ni varit med om… :/
//Caroline
Natten mellan lördags och i söndags(nu i helgen som var. Mellan kl: 03.00-03.30 kände jag ju något tungt nere vid fötterna i fotänden. Jag tände lampan och ser ingen. Svärmor har sovit över och jag ringde henne nyss och hon sa att min sambo hade varit in till mig i natt. Innan hon sa att min sambo hade varit in till mig, så frågade hon hur länge jag var uppe i natt och jag svarade att jag var uppe till strax efter fyra.
Jag går och frågar min sambo om han hade varit in till mig i natt vid tretiden, men svarar direkt nej. Svärmor sa att han borde ha gått i sömnen, men det har inte min sambo gjort under de 5 åren vi har varit tillsammans.
Det min svärmor menade var att hon såg en svart skugga utanför min dörr in till där jag sover och den skuggan gick in till mig. Detta hände i samma veva som min nattliga händelse
Christine, Chris
"Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Kika in på min fotoblogg och glöm inte att kommentera: http://photosbychristine.blogg.se
#8 Det lät skumt… Jag tycker att det verkar konstigt om din sambo skulle börja gå i sömnen nu, om han aldrig har gjort det. Så är det bara, att vissa går i sömnen, andra inte, och gör man det en gång så gör man det fler gånger! Jag går inte i sömnen, men drömmer saker och tror att det händer på riktigt. Senast förra veckan så var jag uppe runt ett på natten och ställde mig i dörröppningen till vardagsrummet och började prata med min bror som fortfarande var uppe. Han trodde att jag var vaken, men sen så gick jag in i mitt rum, och då vaknade jag och insåg att jag hade kastat runt täcke och kudde, som låg på golvet.
Nu kom jag ifrån ämnet lite, men jag tror defenitivt att det var nån form av paranormal aktivitet du var med om.
//Caroline
Putta upp den här lite nu, vill ha fler spännnade svar från er! :)
//Caroline
Puttar igen :)
//Caroline

Vill följa tråden, har varit spännande de här inläggen!
Jag har särkilt under detta året upplevt mkt sömnparalyser där jag varit förlamad m.m. Det har ju sina naturliga förklaringar men det skummaste tycker jag är när man får en "utan för kroppen upplevelse"..Var ngn månad sen som jag var svintrött men var tvungen att gå upp. Jag såg att jag satte ner fötterna i golvet men var typ genomskinlig.Reste mig o ställde mig vid fönstret några sekunder för att sedan "sugas" tillbaka in i kroppen som låg i samma ställning som jag sov i..Upprepade detta en gång till innan jag till slut fick med mig fysiska kroppen=) Ngn annan som upplevt utanför kroppen upplevelse?
Sen för att få igång den intressanta tråden kan jag dela med mig av en annan skum händelse.. Jag hade somnat i soffan och vaknade av ringklockan som inte fungerat på år truddiluttade. Men ljudet kom från långt håll, hade det inte varit för hundarna som också reagerade skulle jag tänkt att det var inbillning.Det stod ingen utanför dörren (vi har glasdörrar) men från hallen in till köket hörde jag hasande, haltande steg. Som ljudet när man har för stora morgontofflor på sig..Berättade för min mamma om det och hon sa att det hade bott en man där förr som var lite handikappad och haltade.behöver inte vart ngt övernaturligt men lite spooky var det.

Visst. gymnasiet jag gick på har en lång historia bakom sig. Det är ett naturbruksgymnasium som ligger mitt ute på landet med internat och en huvudbyggnad som tidigare varit en herrgård. skolan är äver 100 år gammal och jag var där en helg när min flickvän hade djurjour med en kompis. (vi var alltså själva på hela skolan område) och i ett av elevhemmen som vi var på vårdades det sjuka spädbarn förr i tiden när dom hade barnmorske utbildningar m.m där. Iallfall så tänkte vi en kväll att vi skulle söka info om skolan och tro mig det finns massor! det sägs från människor som bodde itrakten för et herrans massa år sen att det red om kring en spök man i på sin häst och sprang mot en för att sedan spårlöst försvinna. Och rätt som det är när vi sitter där i soffan på nedervåningen hör vi hur musik sätts på från ett utav rummen där uppe så vi springer upp för att kolla läget min ljudet försvinner och ingen syns till. sen senare hör vi också hur det låter som att någon rullar en boll på hemmets vind. Hundarna börjar skälla mot den stora trappen utav ingen alls bra anledning?. Men det läskigaste var nog att vi tre skulle sjunga singstar för att lätta lite på stämningen och mitt under låten så dämpas ljudet ner och en röst säger "hallå"? Hör ni mig? jag vet att ni kan höra mig ni tittar ju på mig? det var nog det läskigaste jag varit med om tror jag:P
Det är jättespännande att läsa om alla era historier! :)
//Caroline
Det där fönstret i stallet var läskigt :O Minns inte om jag varit med om något sådant som i inläggen före..:P
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Det är lite dött här..:(
jag har tyvär inte haft tid att vara så mycket här pga jobb och sjukdom som ingen vet vad det är än,går på en massa utredningar
ska försöka att skriva ihop någon artikel/artiklar innan jul
#19 Nej vad tråkigt… Men krya på dig(jag gissar att det är du som är sjuk?)! Jag tror att alla här har full föståelse över att du har varit borta ett tag. Sajten finns kvar sen också, det är lugnt. ^^
//Caroline
Å gud vad läskiga grejer ni har varit med om.
En gång då jag var mkt liten vaknade jag mitt i natten för jag skulle gå till min mamma, mormor och moster. Så jag går upp mitt i natten ur min säng i ett kolsvart rum och då känner jag hur en hand griper tag i min fot och håller i mig, jag får panik och tappar rösten och känner hur något håller i min for jätte hårt och sedan klättrar jag upp i min säng och till slut somnar jag om. Dock var det i min mormors hus.
Jag tror att min mormors hus är hemsökt då jag också sett ett clown ansikte i taket och bad min mamma lyfta upp mig när hon stod i hallen och petade på clownen och mitt finger hamnar i hans mun och det kändes precis som om clownen levde men så plötsligt försvan han.
När jag går in i min mammas och pappas rum känner jag mig iaktagen och illa till mods så som jag känner just nu :S
och när jag går förbi deras rum ser det ut som om någon ligger i deras säng men när jag kollar igen är det borta :S
#21 Fy vad läskigt 
aa och nästan varje gång jag är hemma och kollar på tv känns det som om någon gömmer sig eller står bakom soffan och en sida i min kalender darrade fast jag hade öppnat dörren och sedan stängt den :(
+ min data sätter på sig 00:00 prick nästan varje natt och en dag var 0 på tangent bordet borta. (datan är i mitt rum) så man kan ju undra.
Det här är inte det värsta jag har varit med om. Har nästan jagats kl 22 på kvällen av en gammal och antagligen full man.
Ett litet tips är att man kan sätta på tv och ganska högt så att man inte hör varenda detalj när man är t ex ensam hemma.
Har någon något annat tips på vad man kan göra?
gud vad läskigt, har tyvärr inga tips
#23 Brrrr, det där med datorn gav mig kalla kårar… :/ Vet inte vrf…
En sak som jag absolut inte skulle kunna göra är att ha tv:n, radion eller något annat på hög volym. Jag känner bara att allt blir mer tomt och tyst. Jag brukar tända alla lampor, ha tv:n på låg volym, inte sitta nära ett fönster eller långt ifrån en vägg(diverse att man alltid har en vägg ganska precis bakom ryggen). Sen brukar jag krypa ner under en filt också, så att bara huvudet tittar fram. ^^
//Caroline
jag gör typ samma sak :P
Fast jag kollar runt i rummet på reklamer , speciellt bakom soffan :P
#26 Jag brukar också typ titta runt lite ^^
//Caroline
Föresten i typ 3 eller mer dagar i rad hörde jag hundar yla och skälla i närheten av vårat hus men mina föräldrar som var uppe och kollade på tv hörde ingenting och tv:n var på ganska tysst volym :S
En annan gång vi var ute och åkte bil kollade jag upp på mollnen som var formade till en hel mening på ett annat språk. jag vet inte om jag tog kort på molnen men i alla fall har jag tappat bort min mobil i våras
.
Jag minns inte vad det stod för det var jätte länge sedan. har ni varit med om det någon gång?
#29 Läskigt… :/
//Caroline
#30 jaa.
asså det har hänt en massa olika läskiga grejer.
ibland låter det som om någon pratar bakom väggen fasst jag vet att min granne bor ensam och sällan har gäster.
En annan sak som jag tycker än konstigt är att om jag hör ljud som upprepar sig så som t ex ljudet av en rulltrappa kan jag uppfatta det som ord. det räcker med att jag tänker på vad det låter som sedan hör jag det ordet ibland meningen ända tills jag inte hör ljudet av rulltrappa längre.
T ex jag tror att det finns rör bakom min vägg men jag kan uppfatta det som ord fasst på ett annat språk. ibland kan jag uppfatta ord och höra typ men eller något sådant:

Är det många av er som kallar på era andar eller kommer dem bara? *nyfiken bara*
kram
#32 vad menar du med det?

#33 det jag menar är att jag undrar om det är några som kallar på sina andar, ber dem träda fram och i så fall hur. Nyfiken på tillvägagångssätt. Men det kanske är så att de bara kommer fram när de själv vill? Spåna bara i tanken
Jag har nämligen aldrig lyckats få ngn att träda fram om jag ber dem, utan det verkar bara komma när jag inte tänker på det…kanske är så överlag?
kanske, jag kallar definitivt inte på andar överhuvudtaget.

måste förtydliga att jag inte kallar, eller har försökt kalla på vem som helst. Utan det rör sig om en nära släkting som jag vill ska finnas med som stöd och ge mig ngt tecken. Inget jag dock har fått bekräftat, tecken alltså.
Ja, nej jag varamest bara nyfiken. Var bara en fråga dom dök upp, för hade inget annat att fråga hehe. Men nog om det…kram!

Jag tror nog din släkting finns med dig även om du försöker få kontakt eller inte.. släktingar som har gått över brukar ofta vaka eller se efter en släkting som fortfarande lever och det kan vara därför du ibland känner av en närvaro hos dig eller vissa känslor som du inte vet om varför dom kommer