Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterutanför-ämnetdiverse
Läst 5524 ggr
[Woozy]
0

Min katt

Varför så "eldiga" ögon? -tycker man borde se pupillen på nåt av ögonen åtminstonde. (inga röda.ögon-pga blixt här inte).

Vad tror ni orsaken kan vara?

MVH

Woozy

*Inläget är redigerat av hänsyn till trådskaparen. Bilden är borttagen. Se längre ned i tråden för att se en liknande bild*

[Woozy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Beskuren bild och uppförstorad

Iskall
0

Jag har fått många såna här bilder på mina katter, jag skulle tippa på att det beror på ljuset. men ioförsig jag är ingen expert.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

Ghosthunter
0

Jisses….katten kan ju svetsa med de ögonen!Skrattande Jag tror också på ljuset, men ändå lite mysko att man inte ser pupillerna!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

emma93
0

Vilken cool katt!:) Ögonen ser ut att lysa inifrån. Men jag skulle gissa på att det är just pupillen man ser, dvs att den är så utvidgad (var det mörkt där den låg?) och att blixten reflekteras i den reflekterande delen av näthinnan - tapetum.

/emma93

Zadeira
0

Usch, jag har alltid sagt att katter är farliga djur Flört har har vi uppenbarligen beviset. Han ser ut att vara riktigt full fan!

[Woozy]
0

Nu minns jag ju inte exakt hur pupillerna såg ut vid fotoögonblicket, men jag hade garanterat lagt märke till om pupillerna var max utvidgade eller ej.

Hur som, ovanlig bild på kattögon.

Jag fotade med mobilen och den blixten är inte lika ljusstark som en "riktig" blixt.

MVH

Woozy

capodeicapi
0

#5 Haha  en "Full fan" Skrattande Nej jag tror faktiskt inte woozys katt har alkoholproblem, där emot har kameran problem med ett begränsat dynamiskt omfång.

[Woozy]
0

Hej

Tvivlar på att det här fallet har med den dynamiska omfånget att göra då jag har en hel del bilder på katten som är knäppta med samma mobil och blixt, och ingen annan bild visar dessa "svetsande" ögon. Visst är det lite kontrastskillnad på bilden, men det har det varit på de andra bilderna på katten oxå.

MVH

Woozy

Zadeira
0

#7, det skulle ju stå "full i fan" egentligen ;) inte full som berusad!

Iskall
0

Här har du en bild på en utav katterna som lillasyster har. Jag knäppte inte på nått speciellt sett. Har 14 bilder på denna katt och detta kort plus två till (tre tillsammans alltså) har katten lysande ögon.

Ett ganska vanligt fenomen skulle jag tippa på.

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

SaraC
0

Samma sak med både mina katter och min hund, fotar jag i för dåligt ljus (inne utan direkt dagsljus eller annan bättre belysning) blir ögonen så gott som alltid så.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

capodeicapi
0

#8 vad är din teori då?

[Woozy]
0

Jag hoppar det.

Vi fick avliva katten idag och jag orkar inte prata teorier just nu.

/Woozy

Madness
0

# 13 Vad tråkigt. Tänkte dock bara lägga in att jag aldrig fått sån "gul" effekt då jag fotat mina katter, bara grön/blå effekter.

Kan vara nåt demoniskt över kissen =)

[trollduva]
0

dom flesta gånger jag fotar katter får dom likadana ögon eller gröna

[trollduva]
0

och här är dom gröna

SaraC
0

Beklagar, Woozy Rynkar på näsan

Här är en bild där min hund har de ögonen, tar för det mesta bort de bilderna så det var lite svårt att hitta. Min egen lilla teori för vilken färg det blir på ljusskenet (gult eller grönt) är att det beror på vilken färg ögonen är i och på pupillen. Min hund som har nästan svarta ögon och hans ögon blir alltid helt gula. Katterna som har ljusare ögon och oftare smalare pupill, får oftare gröna sken och oftare inte hela ögonen upplysta.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Madness
0

# 15 o 16

Det ser ju inte alls ut som Woozys katt. På dina bilder syns pupillen tydligt, det gör det inte på hans bild. Såna bilder som du lagt upp har jag fått massor av också, men det är inte samma som att dom lyser upp hela ögonen :)

pernillaa
0

Woozy, jag beklagar att ni behövde avliva katten. =( Vad var det som hände?

Jag tror att det är pupillerna som gör det. Dom behöver inte ha varit max utvidgade, det räcker med att dom varit stora. Tror att ljuset dom reflekterar från blixten inte bara täcker själva pupillen utan även utanför åt sidorna.

Ha en bra dag! // Pernilla

Ghosthunter
0

Woozy - beklagar också detta med katten…jag har också varit med om det och det är svårt!

mvh, Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

emma93
0

Jag beklagar också verkligen, att mista sina djur är fruktansvärt. Kramar till dig!

[Woozy]
0

Tack alla för stödet.

MVH

Woozy

Iskall
0

Beklagar sorgen, det är alltid lika tråkigt att behöva göra sig av med sitt djur på något sätt så som avlivning.

[GunillaR]
0

Kramar om dig Woozy! Gråter

[Woozy]
0

Tack för omtanken.

MVH

Woozy

Tarot
0

Haha, precis som hulken! fast bara ögonen blir gröna när han/hon blir arg! Flört

[Dezederia]
0

En polare har en hund som fastnade på bild när han uträttade sina behov >.< Va tvungen att spara bilden då han såg väldigt demonisk ut :P

KaninPiggelin
0

det beror nog bara på blixten som reflekteras (stavning?) i ögonen ;) :)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

NelliePoppe
0

#1 Beklagar sorgen!

Jag har för mig att jag såg ett program för JÄTTE länge sen om just ögon på djur! Där tog dom bla upp katter. deras ögon är ju lite annerlunda eftersom dom ser i mörker med.  Jag har bara ett svagt minne av ljuset reflekteras annarlunda med så dom inte kan bli bländade eller nått men detta vill jag ha osagt att det är sant för som sagt det är år sen jag hörde det så det stämmer kanske inte alls! Men det kan kanske ha en förklaring.

Men även jag tycker att dom är väldigt gula o lyser mycke så ja vem vet kanske en lite speciel kise över det normala ;)