Läskigt....
De senaste veckorna/dagarna har jag varit med om lite saker…
Började i stallet. Vi har två stall, och på det ena finns något som jag tror är ett höloft. Därifrån verkar det finnas en trappa eller stege upp till ett ställe som utifrån ser ut som en gammal lägenhet eller nåt…(?) Jag och min kompis gick förbi stallet vid 17.00 kanske. Jag tittade upp mot fönstret och tyckte att det såg lite läskigt ut. Puttade på min kompis och visade henne, och även hon tyckte att det var lite småcreepy eller vad man nu ska säga. Men då var det bara en "kul" grej och vi skrattade åt det. Vi gick runt stallet och på andra sidan fanns tre fönster. Vi kunde inte låta bli att snegla upp. Och plötsligt går det som en stöt genom hela kroppen, jag får världens otäckaste känsla. Min kompis stannar hon också precis som jag och vi tittar mot samma fönster. Då ser vi någonting. Det fladdrar till däruppe som en gardin eller nåt.
-Ser du? frågar jag min kompis då. Och det gör hon. Vi ser ett ansikte, typ en gammal man. Han tittar rakt på oss. Bredvid honom ser det ut som det står en storvuxen man. Vi tittar på varandra, och sen springer vi in så fort som möjligt. Jag fick aldrig möjlighet att ta någon bild för det var för mörkt och för högt upp.
En annan händelse som hände idag. Ingen stor grej. Men jag var ensam hemma. Går ut ur mitt rum för att hämta något att dricka. När jag står i min dörröppning så kan jag se in i min brorsas rum för det speglar sig i fönstret. Jag tittar i fönstret och ser en skugga svepa förbi där inne. Vet inte om det var en synvilla. Men fick även där en jätteobehaglig känsla.
Det sista hände också idag. Det var inte så läskigt, egentligen bara lite skumt. Mina ena hamster har i sin bur en gunga i trä. När jag gick förbi buren idag så började den helt plötsligt att gunga. Det kan inte ha varit hamstern som gjort det, för min brorsa hade plockat ut den hamstern. När gungan stannande så stampade jag hårt i golvet bredvid för att se om det var det som satt den i gungning. Men gungan var stilla. Funderade på om det kanske kunde vara min förra hamster som kommit tillbaka och lekt med den? För det hände i hennes gamla bur.
Gud vad långt det blev, jag hade visst mycket att berätta… 
//Caroline
Intressant Mollis…händer det mycket hemma hos dig rent allmänt?
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#1 Pust, vad ska jag säga om det? Saker som skuggor som sveper förbi här och där och oförklarliga ljud på nätterna händer ofta. 
//Caroline
Okay, det påminner om min lägenhet i våras när det spökade…det höll på i drygt en månad och sen så förvann det plötsligt, men inte helt, det är fortfarande en del märkliga ljud, etc….men absolut inte så mycket.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Stallet var läskigt :O (jag är kompisen som var med)
Usch, ryser!
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Scary… :0
:S
#5 Sure! Du får följa med nån gång så kan vi visa dig fönstrena i stallet!
//Caroline

Aa, gärna! *skakar av rädsla i hemlighet* ;) *närå*
*visst…*
#8 Du, det är läskigt!!!!!!!!!!!!!! *utropstecken*
//Caroline

Det kan jag tro, du!
SUPERLÄSKIGT!!!

Uaä, ska ni skrämma bort mig från hamre? ;)
#12 Öh ja, typ! :D
//Caroline

;)
Nu är det här värre än någonsin… Jag ser dessa skuggor JÄMT! Igår så kunde jag knappt sova, det var nånting som knarrade i mitt rum. Sen hörde jag flämtande andetag och skramlandet av glas och tallrikar utifrån köket. Jag hörde också någon som visslade ibland. Men skuggorna stör mig mest, dom sveper inte bara förbi i ögonvrån utan även mitt framför ögonen så att jag ser dom tydligt… -.-
//Caroline
Tur att dom inte håller på när jag sover hos dig! XD
LÄSKIGT :O :S