konstigt
för 4 år sedan då jag gick i 3 an hyrde min klass 2 stugor vid flaten.
När vi kom dit sprang de som lämnat sina ryggsäckar och de till sjön och där stod 2 gubbar med halv fyllda ikea kassar med svamp. Ett par killar började prata med dem och när våran lärare kom ner till sjön frågade vi vart de plockat svampen. De pekade på ett ställe typ 40-50 meter bort och alla sprang dit vissa kom bara halvägs. och då vi tänkte säga här finns ju ingen svamp var de borta. Det fanns inget fotspår och inget sådant.
två år senare åkte vi tillbaka dit och hyrde de 2 stugorna igen. på kvällen typ kl 22 gick vi ut som vi gjorde i 3 an fast utan lärare denna gång och alla höll på att skrämma varandra och sådant men sedan kollade jag upp på en stig vid parkerings platsen och där stod en kort kille (typ lite yngre än oss) berädd att springa in i killarnas stuga och sedan får han syn på mig , jag brydde mig inte då jag trodde att det var någon av killarna i min klass. Och då jag kollade tillbaka där han stod var han borta. En stund senare ramlar en kille i min klass där killen stod och då jag har sett alla killar märkte jag att ingen av dem hade reflex på benen. Då jag berättar det för min kompis tittar hon förvånat på mig och berättar att hon först jagade en kille i min klass som gömde sig bakom ett träd och då sprang killen i reflex förbi henne och hon trodde att det var killen hon jagade och när någon ropade på henne kollade hon bak och killen var borta. Sedan såg jag en reflex yttligare ett par gånger. En stund senare då vi skulle sova hittade en annan kompis : he is back inristat i sin säng och en massa datum som 1986 och sådant. och även 1700.
Vet ni vad som kunnat ha hänt. och varför ville killen in i killarnas stuga?
och så klart känner jag nu en obehaglig känsla som vanligt i mitt rum :S