Orb?

Har aldrig ätit kräfter eller skalat dom så jag vet inte hur det går till. Om detta är den dum fråga får du säga till.
Kan det vara en skvätt/droppe från kräftan? Jag menar, kräftor är saftiga, eller?
DA
DA
I min erfarenhet är alla orber damm som fastnat i bilden via digital kamera med blixt.
Det är lätt att testa:
1. Ta ett foto på en säng/soffa/fotölj tex. Vanligtvis inga "orber".
2. Gå fram och klappa hårt på möbelns mjuka delar/stoppning med handen en par gånger.
3. Ta ett nytt foto. Nu är det vanligtvis smockfullt av "orber".
Det tycker jag bevisar allt… men vad vet jag, de kanske satt och sov o soffan och jag väckte dom till liv med min avdammning :)
Alla orber är inte damm. Det finns orber som liksom lyser av sig själva. Och hur förklarar du orber som man ser "live" och orber som går rakt igenom väggar och andra föremål…har själv sett det och filmat det!!
Men på denna bilden får jag nog tyvärr säga att det är en dammorb..eller möjligen ett stänk från kräftan, det skvätter ju som tusan när man käkar kräftor!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"

Ett roligt sätt att göra orber på är att ha såpvatten i en blomspruta och spruta med den när det är mörkt. Dom orberna blir riktigt coola..=)
Jag tror också att det finns riktiga orber.
DA
DA
Klart det finns riktiga andeorber. På nåt sätt så kan andarna trycka ihop sig själva till ett litet ljusklot (orb) och dom väljer ofta att göra det för att underlätta "resan" mellan deras dimension och våran dimension. Det blir lättare när man man är mindre och klotformad
Det är en förklaring som jag har hört och tror på. I en del orber kan man ju också se ansikten…
Värmland"

Jag har funderat på det några gånger. Jag tycker det låter som en bra förklaring.
=)…De orber med smilysar i vet jag inte riktigt om jag tror på..=)
DA
DarkAngel - nä, det kan ju lika väl vara en ren synvilla att det ser ut som ett ansikte eller smilies
Värmland"
Hmm… isf är dom orberna som ÄTER andra orber coolast. Rovdjursandar, eller kannibalandar. Häääftigt.
…jag tror dock fortfarande inte det är ngt annat än damm, övertro och livlig fantasi :)