Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterfilmfoto
Läst 5436 ggr
stallnysater
0

vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

detta är mitt första inlägg här…

Men min dotter och syster var ute och tog kort på en av hästarna…
Detta dök upp på det 4:e kortet som är taget på ett och samma ställe…
Hästen hade svårt att stå still och min syster kände något…

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

stallnysater
0

1 minut senare tog även detta kort…
det togs 11 kort inom 4 minuter…
det togs 4 kort mellan kortena…
3 kort innan första dök upp och 2 kort efter att det sista dök upp…

vad är det?

~Sandra~

sandra1977
0

utandningsrök skulle jag tippa på…

stallnysater
0

skulle precis skriva att det inte är det, andningsrök alltså…
Var inte så kallt då… Vi kollade..

~Sandra~

sandra1977
0

men..det är ju snö?Obestämd

stallnysater
0

men det var inte så kallt…. även om det är snö…

på det översta kortet ser det ut som en Orb i vänstra hörnet eller?
jag vet att vi vid flera tillfällen fångat sk Orb på våra kort i stallet (som ligger är byggnaden som syns)… Men vi inte reflekterat över detta förrens vi såg detta på kortena….

~Sandra~

Jinaum
0

dock tror jag med att det är utandnings dimma. Kanske inte syns för blotta ögat men med blixt på kan det bli tydligare än det är. Är ju i princip samma praktik med damm

stallnysater
0

vi har kollat lite till på bild nr 2…
Där ser vi 2 ögon och en näsa (2 näsborrar)…
Någon annan som ser det?

~Sandra~

Winner04
0

Det är jag som är den som står vid hästen…

Jag kan säga er att jag kände mig väldigt konstig, kan inte riktigt förklara hur jag kände mig men helt plötsligt kom det något och jag kände ett obehag. Hästen på bilden hade svårt att koncentrera sig och kunde knappt inte stå stilla. Hästen stod lugnt och stilla ända fram tills det "där" kom.

Om det nu bara är "utandnings dimma" varför kände jag mig så konstig då för då? Jag kände ingenting innan men just då var det obehagligt som om något var där fast jag inte kunde se det. Jag vet inte om hästen såg något men stilla kunde han inte stå. Gick mest bara runt och bet i saker han inte gjort förut. Som t.ex. bilen som står precis brevid fotografen…

[incendium]
0

#8 Jag håller med övriga om att det är ett människoskapat fenomen, utandningsluft eller liknande. den vattenånga och annat roligt som andas ut blir synligt först när blixten träffar de små små fuktdropparna och partiklarna, det kan bli samma fenomen av dimma som inte är tillräckligt samlad för att synas ordentligt med blotta ögat.Lite fukt i luften så kan man få många roliga kort. Att an sedan tolkar in figurer och andra former i dimbilderna är något som kallas för paraedolia och består att hjärnan vill se mönster och sådant den känner igen, speciellt ansikten vilket gör att den bygger upp egna figurer av det den kan pussla ihop.

Din upplevelse av obehaget behöver inte på något sätt ha att göra med vad som syns på ett kort. Jag tror många överskattar den andra sidans vilja till att dyka upp på kort överallt. Chansen att fånga något paranormalt på kort är mycket liten vilket är en av orsakerna att olika fenomen fortfarande kan räknas som paranormala.

Man bör alltså kunna uppleva många konstigheter utan att lyckas fånga det på kort. En upplevelse är alltid en upplevelse och inget kopplat till tydliga bevis för det mesta.

Kristall47
0

Även om vi inte kan se en energinärvaro så kan vi känna av den starkt.

Jag har upplevt och upplever ofta båda fenomenen irl. både att jag ser /inte ser dem, men känner av dem.

När jag läser av fotot så känns det för mig som en stark närvarao, den kommer från huset, absolut!

Jag är benägen att inte lägga mig i och diskutera "fotokonsten" av att få med olika fenomen som orber och andedimmor på foton, men energin finns där oavsett "experter" på fotografering.

Winner04
0

Gården vi bor på är ett gammalt soldattorp som är utbyggt. Äldsta delen av huset och stallet är byggd på 1800-talet. Jag är helt säker på att någonting finns här. Och det är inte första gången detta dyker upp på bild, det är mest kort som är tagna vid/i stallet som ser ut såhär och vi har med storsäkerhet fångat orber och liknande på bild förut. Jag har ändå svårt att tro att det bara är utandningsluft etc. Men det är det jag tror…

Den energin som var, var ett bra tag sen jag upplevde. Det är alltså inte första gången, har hänt flera gånger men det kändes starkast nu…

stallnysater
0

#10 Precis som #11 (Winnero4) så bor vi ett gammalt soldattorp från 1863… Jag har känt närvaro i vårat hus… I början så morrade några hundar mot ett av hörnen i vardagsrummet… Även i vardagsrummet har jag vid ett flertal tillfällen känt att någon knackat på min axel… Ingen har varit i närheten då…
I stallet har vi haft en av våra hästar som helt plötsligt börjat bete sig konstigt… Det var framförallt när vi satte på honom ett visst täcke, detta skedde vid 2 tillfällen… Han har efter det haft på sig samma täcke men då har han inte brytt sig.

~Sandra~

Kristall47
0

Javisst har ni aktivitet hos er, tvivlar inte för ett ögonblick. Om det är besvärande så får ni ta ut någon som kan hjälpa till, det är inte bra i längden att ha andarna där. De påverkar oss mer än vi tror.

Kram Kristall47!

[Woozy]
0

Andedräkten kan man ju givetvis se utan blixt. Det är märkligt om andedräkten bara skulle synas på några bilder. Har svårt att tro att en häst kan hålla andan. Cool.

Men vad det är på bilderna upplåter jag till experterna att bedöma. Bild 1 har jag inte en aning, men bild 2 skulle jag oxå kunna gissa på andedräkten.

Men kollar man på bild 2 så ser man (om det är andedräkten) hur långt den flyttat sig till höger på bild. T.o.m träden blir suddiga pga "andedräkten". -men vart är "andedräkten" på bild 1 ?

Mystiska bilder är det iaf.

MVH

Woozy

Kristall47
0

Fotot kan ju tagits i samma sekund som hästen andas in. När man andas ut och det är kallt ute så försvinner den synliga ångan direkt, tar inte lång stund. Oavsett andedräkt eller inte så finns det aktivitet i huset.

[Woozy]
0

Hej.

Jag har inte så där jättemycket erfarenhet av hästar. Men de ggr jag sett en häst vintertid, eller trav vintertid så verkar ju utandningsluften vara större än den "nya" luften de andas in. Man tycker hästarna skulle bli snurriga i kolan av all kolmonoxid/koldioxid (osäker på vilket av det som finns i utandningsluften, orkar ej googla).

MVH

Woozy

Kristall47
0

Kanske det har med luftfuktigheten att göra hur stort utandningsmolnet blir och hur lång tid det tar för det att försvinna ur synfältet.

[Woozy]
0

Jo kanske det.

MVH

Woozy

pernillaa
0

Som tidigare nämt så ser detta ut att vara någons andedräkt. Att det inte var så kallt så det inte borde synas har inte heller någonting med saken att göra, även det tidigare nämt. Dock tror jag inte att det stämmer att "det inte var så kallt" eftersom hästen tydligt har iskristaller i näsborrarna och kring munnen på bild #1. varför dom inte syns på bild 2 det vet jag inte….

Ha en bra dag! // Pernilla

Winner04
0

#19 Det är inte iskristaller han har på bild #1. Han hade nyligen där doppat mulen i snön så det är därför. På bild #2 har jag tagit bort snön… Det var faktiskt inte så kallt…

Lilj-an
0

Bild 1 : Många energier här… en kvinna med sin hund ( en cocker spaniel) en man med stinsmössa mm

Bild 2 : En katt syns tydligt hans högra öga ev. något skadat

stallnysater
0

#21 Nu blev jag allt nyfiken… Nog har jag förstått att vi har någon slags energi hos oss…
En man med stinsmössa… Vi bor visserligen i ett gammalt soldattorp…
Visserligen har vi inte så mycket aktivitet här… Men man blir ju nyfiken ändå… Skulle ju vara intressant att veta…

Ska väl tillägga att ett par dagar så "ramlade" en tung plastmatta ner från sin hylla ovanför dörren… den har "ramlat" ner ett antal ggr…

~Sandra~

Winner04
0

#21 Jag blev oxå nyfiken nu och säger precis som #22.

Ja, den där mattan "ramlade" ner på mig när jag skulle gå in i sadel/selkammaren för ett par dagar sedan. Den är rätt så tung och ligger stadigt på sin hylla. Den är inte så lätt att rubba, jag menar, man måste lixom ta i lite för att få ner den, den "blåser" inte bara ner. Det var lite obehagligt.

Sen vaknade jag härom natten, helt klar vaken, av att min arm höjdes mot taket, jag stretade emot men fick inte ner den. Det kändes som om någon "drog" i den. Sen samtidigt då ser jag någon (såg ut som en dam i finkläder) stå vid Eve's (min systerdotter) säng och lixom tittar ner på henne och vänder sig sedan om och tittar på mig. Jag trodde jag drömde och blinkade flera gånger samt nöp mig själv. Men "damen" var kvar när jag blinkade och jag drömde verkligen inte.

Man blir ju lite "skärrad" av det här. Jag har börjat känna och se saker sen den dagen vi var ute och tog kort. När vi tog korten kände jag något, något var där men jag såg det inte. Sen dess har jag som sagt känt av energin och även sätt "personer".

[Woozy]
0

Fråga: Vad är det för nåt jag ringat in?

(kanske bara jag som inbillar mig?).

Woozy

Winner04
0

#24 det kan vara en lampa innefrån travbanan, men ska kolla sen om det är någon lampa där, minns inte just nu. Annars är det en stor fråga om vad det är.

[Woozy]
0

Oki.

Woozy

stallnysater
0

#24 Jag har kollat fler kort som är tagna vid det tillfället… det syns på flera bilder (alla är ju tagna inom några minuter)… det är ingen lampa som finns så högt upp… Så jag vet inte alls var det är för något "grönt" på kortena… hmmmmmm

~Sandra~

[Woozy]
0

Ja märkligt är det då. Glad

Woozy

petsson
0

Jag har inget svar på vad det kan vara på korten. Men jag tror att de som som inte själva upplevt "känslan" av något man inte ser, men känner, inte vet vad de talar om och inte heller förstår. Jag har upplevt den känslan ett flertal gånger och garanterar att det inte är inbillning och inte heller lustbetonat.

danino
0

ser inget märkvärdigt.en kall dag blir det ju immigt" när man tar kort

Mimmi89
0

Hästar är kloka djur tvivlar på att hästen blir rastlös och beter sig konstigt utan anledning och du kände också något så :)

Madness
0

Jag har inte orkat läsa alla inlägg hr men jag har ibland fått lite samma effekter när jag fotat med en mobilkamera (Ericsson C905)

Jag har kunnat få in sånt där både utomhus och inomhus, andedräkt bör ju inte synas inomhus utan jag har trott att det beror på olika ljus som faller från olika vinklar, det har även hänt att jag fotat min hund flera gånger och bara på vissa kort så kastas det sånt här ljus som då ser ut som dimma. Tyvärr har jag inget foto att visa här då jag raderat dom.

Min tanke var iaf att om det inte skulle kunna vara nåt naturligt som att ljus och sånt spelar in? Sen är ju hästar känsliga och märker av saker vi inte gör, så det vore väldigt häftigt om det var något andligt som fångats här :)

SofiaBlomberg
0

Har ni oxar!

Om inte så undrar jag vad det är jag ringat in med vitt.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

pernillaa
0

Jag ljusade upp bilden för att visa på det du menade Sofia

Ha en bra dag! // Pernilla

Winner04
0

Det du ringat in på bilden är vårat ena russ som är kvar i hagen…

Så ingen oxe :)

Vi undrar fortfarande vad det är och det sker konstiga saker och man känner av det….