Orb?
Hej.
Vad är det för nåt som lyser så extremt starkt på dörren? Först trodde jag det var "titthålet" men jag är osäker.
MVH
Woozy
Nej men! Jag trodde också det var titthålet, men den är ju under den lysande fläcken. Hmm.. vad kan det vara.? En Orb också?
Jag kan ju säga att det är en väldig aktivitet i min hall. Många, inkl jag som sett en skugga glida förbi i hallen.
Får jag gissa så skulle jag gissa att den starkt lysande orben är en energi-orb (ande, spöke etc). Helt klart verkar din hall innehålla aktiviteter så som du säger. Synd att det är lite taskig kvalitet på bilden.
MVH
Woozy
Jag tror att den jätteljusa fläcken är en reflektion från kameran om du har blixt på den? Den i hörnet är helt klart en Orb!
#6 Det är ju en trädörr. Jag vet inte hur pass mycket dom kan reflektera ljus. Jag tog bilden med min mobiltelefon.
Jag kan säga att jag tog flera bilder på av samma ställe, men det var bara på denna bild som jag fick med något.

Jag ser tydligt en man med keps och rutig kavaj , han håller en flaska i handen…
Du har inte lust å rita? (man blir ju nyfiken, för en annan ser nada)
MVH
Woozy
#9 Vad intressant! Ser du typ hur gammal? Rita gärna som 10 woozy säger.
Jag upptäckte precis när jag förstorade upp bilden att det finns tre lysande klot till runt handtaget! Dom hade jag missat 
För att förstora. Klicka först på bilden så att den kommer upp i nytt fönster. Klicka sedan en gång till, då förstoras bilden.
Jag ska försöka filma lite i min hall med webkameran och se om jag får med något på bild.
Hej igen.
Jag har sett dessa kloten, men jag trodde det var reflexen från blixten. Eftersom ej kameran var den bästa, så trodde jag det var kameran.
MVH
Woozy
#13 Jag tror inte att det kan vara det. Jag tog flera bilder av samma plats efter varandra. Det var bara på denna som det såg ut så här.
Jag stod rätt långt ifrån ytterdörren när jag fotade. Men jag kan prova ta några foton till från samma avstånd idag, och lägga in som exempel.
Hej igen.
Inte behöver du fota igen för min skull. Jag såg som sagt samma som du på handtaget, men jag blev osäker eftersom bildkvaliteten inte var den bästa.
MVH
Woozy
Ps. Har du testat att fota med lite bättre ljus i hallen?. -tex nån lampa som kan lysa upp lite (utan att skapa reflexer).
Hej :-) Jag gör det för min skull också, för jag vill vara säker på att det inte är reflexer. Lampan i hallen är tänd, men jag ska prova med lite olika ljus.
Hej.
Tänk på att kolla inställningarna för vitbalans (om det finns i din mobil). Annars är det nog autoläge där som mobilen ställer in automatiskt.
MVH
Woozy
Ok, ska kolla. Vad ska den vara inställd på? Ska den inte vara på typ normal/medel? Eller tänkte du att jag kunde sänka vitbalansen, så att ljuskloten syns bättre?
Hej
Jag tänkte mer på om att glödlampor och lysrör kan ställa till det lite om kameran går på auto. Antagligen så har det ingen roll i det här exemplet.
MVH
Woozy

Lilj-an, tack :-) Jag undrar om det kan vara en man som jag har sett här. Det låter så på beskrivningen. Isåfall ska han ha bott i min lägenheten innan jag flyttade hit.
Hade han lite flint? (med lite hår runtom flinten)

Visst kan han ha flint ..men det kan inte jag se här, eftersom han bär keps…