Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettertävlingarlekar
Läst 2556 ggr
Ritva
0

Resultatet!

Japp då var helgens nattsudd klart och här kommer sammanfattningen.

Palomino, Isa 56, powdepuff och Ritva har roat sig! Flört

Palle tog upp ryggsäcken och satte den på plats med alla spännena. Tog ett djupt andetag och började gå. Palle märkte aldrig att den knallgröna lilla varelsen som hade smugit sig i hans ryggsäck. Det var en mycket busig pojke av en sort som inte är så vanlig, han morrade lite grann för att han såg någonting bakom det stora, stora trädet. Något stort och mörkt, han blev lite osäker och kröp ner bakom mossan som var gigantiskt lurvig och mjuk och alldeles lila, han sjönk djupare och djupare ner. Plötsligt ramlade han ner i underjorden som var så vacker att han bara måste nypa sig i armen för att kolla så han inte drömde. Det gjorde han inte, han skrek till och en nyfiken liten filur kikade fram och sedan fler och fler. Vad var det för ställe och vilka var det? En liten jordekorre skuttade fram. Han var i underjorden, och det var en sjö med rosa vatten och luften glittrade av små tindrande änglar.

- Hej! sa en av dem. Vad är du för en konstig sak?

-         Jag är inte konstig, jag är nämligen en alldeles vanlig krokofant svarade han och tog upp sitt id-kort. Änglarna flög närmare och trängdes runt om honom för att se vad han visade fram….

-         -Men inte är du den stilige mannen på bilden? undrade änglarna.

-         Jo det är jag, men en trollkarl som övade på mig misslyckades med. toningen i mitt hår. Det är därför jag har självlysande hår. -

-         Om du går till mörka skogen så kan den kloka hasselmusen säkert hjälpa dig att bli stilig igen, för så här kan du inte se ut. Du skrämde halvt ihjäl oss ju. Men du måste ha ett annat namn, så vi döper dig till Patrick Swayze.

Patrick såg lite förvirrad ut, men följde snällt med igelkotten med den prickiga rollatorn som haltade före, han skulle visa vägen till dem som visste var hasselmusen höll till. När de kom fram till hasselmusen, fick Patrik hicka, han hickade så mycket att han började hoppa baklänges. Plötsligt stötte han emot den prickiga rollatorn som rullade iväg och puttade till hasselmusen som for rätt in i trädhuset som stod på den nedersta grenen på den stora julgranen. I trädhuset luktade det så gott av dessa hemmagjorda väggprydnader som var gjorda av pepparkaksdeg. Hasselmusen åt och åt väggprydnader så han fick ont i magen. Patrick reste sig och gick lite tveksamt fram till hasselmusen och frågade om han behövde lavemang. Sen tittade han på väggen för att undersöka väggprydnaderna. Var de verkligen så goda som de luktade? Patrik började nämligen bli väldigt hungrig. Han tog försiktigt en tugga av väggprydnaden, men:

-         usch vilken smak, sa Patrik.

-          Jamen snälla Patrick du har inte druckit av trolldrycken, det är därför det smakar pyton. Ta nu och drick upp hela drycken ur denna bägare.

-         Bläääh, Patrick spottade och fräste, men efter en stund började det smaka blåbär.

-         Ska det smaka så?, frågade Patrik.

-         Ja det smakar som du själv vill att det ska smaka, tänk på lakrits så smakar det lakrits, ja, nästan i alla fall. Men, Patrik, hade du inte något du ville fråga? Du hade ett ärende hit?

-         Jovisst ja, äh jag har blivit förtrollad och vill ha tillbaka mitt naturliga utseende. Skulle du vilja hjälpa mig?

-         Jodå visst kan jag hjälpa dig, men då måste du först gå till den heliga källan, den är jättehemlig och endast jag vet var den är. Följ med här.

Dom gick ner i källaren och kröp in i ett skåp som stod där. Det kan låta trångt men det var ett magiskt skåp, så de hade gott om plats. Hasselmusen öppnade ytterligare en dörr i bakre väggen av skåpet, där utanför fanns en skog. Hasselmusen sa:

-         följ stigen genom skogen, du får absolut inte vända dig om för då hamnar du i den svarta skogen och kommer aldrig hem igen, och du får vara krokofant för alltid.

Patrick började gå och gick fort för att inte lockas in i skogen. Till sist kom han fram till källan. Han började leta efter något att ta vattnet i, och efter en stund hittade han en elefant som kunde suga upp vatten i snabeln och sedan duscha honom med det. Sagt och gjort, men då kom ett rött klot farande i hisklig fart och det var ett meddelande från hasselmusen: DU MÅSTE DRICKA DET! Okej, Patrik drack genom att forma händerna till en skål. När han druckit en gång kände han hur något började röra sig, han drack lite till och plötsligt kände han hur han började växa och det pirrade i hela kroppen. Höll han äntligen på att bli sig själv igen? Jaa, han kände hur ansiktet började förändras, han drack ännu lite till, då pirrade det till i håret, och han anade att han skulle få tillbaka sin egna hårfärg. Elefanten stod och titta förundrad på hur Patrick mer och mer blir förvandlad till den snygge danslärare han var en gång i tiden. Elefanten började också dricka av vattnet, hon ville se vad som hände med hennes kropp när hon drack. Det pirrade till i hela elefantens kropp och hon förvandlades till den vackra unga flicka hon var när hon hade träffat den tokige trollkarlen, som förvandlade allt han kom över. När Patrick såg denna vackra flicka kunde han inte motstå att gå fram till henne och prata, fast han var så blyg så han bara stammade fram ett ynkligt hej. Flickan däremot gick rakt fram och kramade om honom lääääääänge. Sen var det något konstigt som hände. Det var som fötterna lyftes från marken och de flög upp i luften, de höll hårt i varandra medan de svävade fram till paradiset. Där stod älvorna och väntade tillsammans med Palle och hasselmusen. Kyrkklockorna ringde och dom skyndade sig att snabbt byta kläder och gick sedan uppför kyrkgången. Alla stod uppradade och glada tittade på brudparet, som till slut gifte sig och levde lyckliga i alla sina dagar!

Slut!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Isa56
0

Haha th_laugh2 Den blev jättekul.

Och roligt tror vi har när vi skriver iallafall jag.

Fast vi var rätt snälla denna helg och höll tråden bra. "Fniss"

Kram Isa th_blissysmile

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

MariaG
0

Den blev ju jättebra. Skrattande

Tyckte också vi har det roligt när vi skriver.

/ Maria. med-arbetare på Sommar