Röster & syner
I 1år har jag sett och hört saker.
Bland annat när jag vart ute och sprungit i skogen i vår hästhage.
Ser en liten flicka springa mellan träden och kollar på mig. Hon springer mellan träden och efter mig. Ser henne bara i ögonvrån. Men även mitt framför, då kan jag se in i det träd där jag såg att hon stannade då jag stannade. Efter en liten stund stack hon fram huvudet i 2 sekunder sen springer hon iväg igen, till huset som finns 100m ifrån vårat, spökhuset. Det har hänt mängder av mystiska saker där, skrik, en männisa i fönstret på fotot som togs för nått år sedan. En del säger även att en tjej dödades i huset och efter det har dem som bott där bara haft otur och fler dött. Det finns påsar i huset med mörkt avklippt hår. Brunt. Jag har vart in där en gång.
Sen är det bara 20m ifrån huset till hagens slut. Hästarna har ibland skrikit och tok sprungit i hagen men aldrig in i skogen. Det är en mycket lätt skog, lite träd. När vi tagit in dem har dem haft panik som försvunnit efter ett tag inne i stallet. Flera gånger har vi gått ut och kollat efter om det är någon eller varit någon eller om det är något djur i hagen. Varje gång har jag sett den lilla flickan sprungit till spökhuset när vi kommit.
Sen hör jag röster, dem säger Evelina eller Evve.
En gång dammsugade jag huset, mitt på dagen och själv hemma. Min garderobs dörr slog upp och in i mitt lår, det är jag van med. Men när jag öppnar dörren så ser jag någon där inne han tittar på mig och försvinner efter 2sek. Sen hörde jag en krasslig gammal man väsa precis över min axel in i mitt öra: Evelina!
Jag hoppade bokstavligen till och kände hur hjärtat tog några extra slag. Jag vågade inte vara själv efter det så min kille kom, klockan blev 22:00 och vi var själv hemma, vi gick och lade oss med katte i fotändan och stängd dörr. Sen hoppar min kille till och katten likaså, jag är van så jag frågar bara: hörde du det? Och han är likblek och säger: ja. Klockan var då 22:25 alltså 20min efter vi lagt oss.
Vi går och kollar i torkrummet då ljudet kom därifrån. Jag hade en timme innan vi lagt oss stängt dörrarna efter att ha hängt upp tvätt, en dörr är öppen. Den har alltså öppnats sedan slängts igen och sedan öppnats och lämnats öppen. Efter det är vi vaken tills min pappa och syskon kommer hem vid 23:45.
Vad tror ni om detta?
Dessa saker har slutat och sedan börjat igen. Allt händer ofta när jag är själv. Men också mycket när jag har 3-6 personer omkring mig och mer. Och eftersom min katt vissa tillfällen har rest sig och fräst och spottat mot ingenting och min kille reagerat också så är jag ju inte tokig. Det händer faktiskt!
Jag har börjat vant mig, är inte lika rädd men kan vara livrädd 10-20 min efter det hänt. Sen är det OK igen. Lyssnar ofta på väldigt hög musik, det hörs halvvägs till korsningen och till korsningen är det 1km. Alltså hörs det på 500m väg. Men hör ändå smällar i dörrar.

putt
Brrr
obehagligt.. Har du försökt få hjälp med att finna ut vad/vem och varför det är där? Jag tänker ju Terry Evens..
Hoppas du får ordning/lugn i huset.
Monica
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

#2 Ja, det är aningen obehagligt. Det har blivit lugnare hemma men det händer fortfarande. Fast är ganska van nu. Men man vill ju inte direkt bli ihjälskrämd av att någon säger ens namn i örat och så ser man ingen bara en snabb skugga som försvinner på 1 sek.