Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterorberljusfenomen
Läst 2594 ggr
diflover
0

Konstig orb?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Denna bild tog jag 2009-09-13!
Vad är det?

Är tacksam om någon kan svara!

diflover
0

Tog även denna: 2009-09-16 (Nyss).

Någon som vet vad någon av dom  här bilderna kan vara?

Ritva
0

Hej!

Den första ser ut som att något kommit med som typ ett finger eller så. På det andra ser det ut som motljus eller dammorber, men jag är inte säker.

Titta gärna på artikeln om "vanliga spökbildsmissar" som vår Sajtvärd har skrivit.

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

diflover
0

Svar till #2:

Jag hade alla fingrar bakom kamerna det minns jag!
Hade inget finger för som du säger.

Om bild 2.
Jag har fönstret bakom mig och det var kväll då, inget speciellt just alltså, men kan ju vara dammorber =)

Okej ska kolla igenom den länken.

[incendium]
0

#1 kan vara värt att fundera på om det var fuktig luft, rök av något slag, kallt, varmt, dammigt, tung luft när du tog den andra bilden.

första bilden håller jag med popcornett om

diflover
0

svar till #4:

Det var inte: fuktig luft, rök av något slag, kallt, dammigt (till hälften), tung luft.
Men varmt var det nog och lite dammigt.

Okej men som jag sa innan så minns jag att jag inte hade något finger så.

[incendium]
0

#5 det var lite svårt att läsa ditt andra meddelande innan jag skickade då vi skickade våra svar nästan samtidigt :)

då blir nog gissningen på damm ja. har fått liknande bildresultat av vattenånga och varm andedräkt med.

angående fingrar så är det helt enkelt min gissning. hur det var är omöjligt att veta säkert om man inte tog kort på fotografen samtidigt som fotot togs. hurdan kamera är det du har förresten?

diflover
0

#6 hehe aa :)

Okej, aa damm och andedräkt e det nog.

Jo, gissa kan man ju ;)
men tyvärr så var det inte så.

Denna kamera har jag!
En: olympus U1040 med 10 megapixel!

Ritva
0

#2 Det behöver ju inte vara ett finger just, utan jag skrev att det kunde vara typ ett finger. Det kan lika gärna vara något annat som du säkert läst i artikeln jag tipsade om! Skrattande

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Rosina1
0

För mig ser inte bild 2 ut att vara orber, de på bilden är 6-kantiga och har inte det karakteristiska mönster som en Orb har. Jag tror också att det är en fingertopp på bild 1. Jag har sett orber i verkligheten och känner inte igen dessa.

Vänligen Rosina1

HextremO
0

På bild nummer ett tror jag faktiskt inte att det är ett finger. Tycker den har för rund och gämn kant. Likadant det röda och rosa längskanterna. Så jag har svårt att tro att det är ett finger. Kan ju vara något annat, kan ju kanske också vara något övernaturligt. Det får vi nog aldrig reda på..

Choklad
0

# 0

Det är en bit av ditt finger fraför linsen

U R us