Meteoritregn inatt!
Vill bara skvallra om att det är meteoritregn inatt. Var igårnatt också. Om uppgifterna stämmer så såg man 1 fall var 20:e sekund ungefär igårnatt. Nu har jag hört uppgifter både om att det ska ha varit värst natten som var och dels att det kommer bli som värst efter 03:00 inatt. Jag vet inte vilket av det som stämmer, men man ska hur som helst kunna se någonting inatt också.
Så om ni vänder nosen rätt lågt på himlen mot nordost när det blivit mörkt ikväll så kanske ni har tur att se någonting. Senare på natten blir det mer mot öst ni ska kika. Har hört ryktas att det skulle dra igång som värst efter 3 inatt. =)
Det står rätt lite om det här men vad jag har förstått kommer det att vara som gröna bloss på himmelen.
Jag hoppas att ni får ha en öppen himmel inatt så kanske ni får se nån i alla fall. Ta gärna fotografier ni som har kamera.
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla

Mulet! :(
Typiskt. =(
Här är det dock klar himmel än så länge. Ska gå och lägga mig ett par timmar. Ska kliva upp vid 12-1 eller något sånt och gå ut på storbron här och kika så får jag mig en nattpromenad också. =)
Åh, vad skoj. Jag brukar alltid springa upp och kissa på natten så jag ska försöka komma ihåg att kika ut då. :D
Jag minns att jag såg ett meteoritregn när jag var liten, det var rätt häftigt!
jag kommer inte kunna se något
det öser ner här,typiskt
Åhh det är molningt, men om jag är uppe sen kanske jag kan se om det är klart >.<
//Elin
Här verkar det klarna upp efter en rejäl regnskur på sådär 12-14 timmar…får se om jag orkar vara vaken…
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
aw viste inte :( men hade väl inte kunnat se ändå :( molning åskigt och blä
det bara regnade här hela natten, så jag lade mig vid tolvtiden och gav upp hoppet om att det skulle klarna upp.. tyvärr!
Någon på astronomi sa att det kanske skulle gå att se ännu en natt, alltså natten som kommer.
Jag var ute och gick en timme inatt mellan 1-2. Det var inte så speciellt frekvent. Såg kanske max 10 stycken. Men en av dom var så stor så jag faktiskt blev så rädd så jag ryggade bakåt när den dök upp på himmelen. Jisses vad stor och vacker den var!
Pratade i telefon med min mamma som jobbat natt på äldreboende och försökte förklara var man skulle se dom. Tillslut lyckades hon också se några! =)
Jag ahn sommna vid 01.00 :/ Men var ute en snabbis och såg bara tjänorna som alltid :P Men i kväll så ska jag stanna uppe :)

Jag var ute till tre ^^… … Och molnen höll sig precis ur vägen nordost-ost. ^^' … … Tyvärr har vi en gigantisk motorväg med ljus som går förbi nordost. -_-; Hade jag sett förbi de ljusen så hade månen ändå lyst upp för mycket (den bestämde sig för att bo just där just då). Meteoriterna vill helt enkelt inte bli sedda, verkar det som. Däremot såg jag något annat underligt, att en av grannarna skickade upp en 'Bat-signal' o_0 (Översättning: Hade en spotlight riktad mot himlen och molnen)
Hmm? En spotlight. Mysko.
Jag är osäker på om det verkligen var rätt det där med nordost och öster för jag hade månen på min vänstra sida när jag stod och såg dom falla. Om jag inte misstar mig helt så föll dom i söder då.

Jaa…Jag tror de tillkallade 'Meteoritmannen'! Han kan bara tillkallas den 12-13 Augusti. o_o *Nickar övertygat*
Åh, typiskt. Jag som så envist glodde åt öst. Hmm, borde tittat åt söder. Jag får ha bättre koll i natt. Snurra runt lite och titta åt alla håll.
Jag kollade på balkongen på natten, aj har ont i nacken, men jag såg två vackra fyrverkeri. 
Jag hittade inatt genom mitt fönster, hängde ut genom det ^^ Jag såg 2 st :) Fast jag såg nåt jättekonstigt, plötsligt började 2 stjärnor att flytta sig :O
//Elin
Vad kul att du fick se några i alla fall. Men det är ju som ett vanligt stjärnfall. Det du såg var nog sateliter, tror jag, brukar se sånna jag också. Såg en sånn förra natten när jag var ute.
Jag tror faktiskt inte det var sateliter. För sånna har jag sett förut, och dom är väl inte stilla först, och sen börjar röra sig..?
//Elin
Nej det borde dom väl inte vara men den jag såg igår uppfattade jag först som stilla innan jag riktigt tittade på den. De rör sig så sakta så jag tänkte att åtminstone för mig var det nog så att jag inte såg förändringarna förrän jag tittat på den ett tag.
jo, men dom här rörde sig ganska snabbt :S
//Elin
Mysko. Nej jag ha ingen aning om vad det var. Kanske några aliens som undrade varför du hängde ut genom fönstret mitt i natten! 
#20 Ah, kanske det ;)
//Elin
Jag såg en hare som kollade uppåt när jag kikade ut från balkongen…den tyckte väl också… att bara galna typer står på balkongen mitt i natten. 
Haha, ja men att vi är galna har vi ju redan konstaterat. =)
Har själv "bäddat" med stenar nere vid älven ikväll. Haha. Och suttit under bron och sjungit i vinden.
#23 Låter mysigt. Får man vara nyfiken och fråga om det hade något speciellt syfte?
Ritva
Ja, att hålla mig road. 
Nä men jag har ett speciellt ställe vid älven dit jag går för att koppla av och vara ifred från resten av världen. Det är en platt sten jag brukar sitta på och en massa andra stenar och så hittade jag bara en massa fina stenar som jag plockade och lade bredvid mig på platta stenen och sen så blev det bara så att jag bar dit andra stenar också och gjorde en större platt yta. Det var skönt att få gå där och dola på med något helt meningslöst ett tag. =)
#25 hihi det låter riktigt mysigt och avslappnade. Jag börjar längta efter en möjlighet att "bo i skogen" typ bara ha en tomt med en träkåta/grillkåta utan moderniteter och kunna åka iväg till och bara vara! Ett lite bättre tält så att säga.
inte som sommarstuga där man ska hålla på och fixa en massa utan enklast möjligt!
Ritva
Jag drömmer om precis samma sak. =)
Det vore så härligt! =)
Vi kanske skulle slå oss ihop och fixa det!
Nånstans mellan där du bor och här där jag bor…Fast det skulle kanske bli för långt att åka så det tar bort effekten av det…
Ritva
Haha, ja. Nä men jag skulle på allvar kunna gå bara rätt ut i skogen vid min mors hus, hennes man äger skogen där, och bygga en kojja av granris alltså.
Det står en stuga i trä där uppe sen jag var liten där jag och några vänner lyckades elda så vi fick det till typ 40 grader eller nåt. Men så tog det eld i en vägg, haha.
Ah vad härligt! Har inte ens sånna kontakter…blir lite avis…
Ritva
Haha, staaackare!
missade allt! XD tänkte faktiskt att jag skulle titta in på den här sidan i förrgår, men glömde naturligtvis bort det XD, ni vet inte om det ska hända nåt inatt?
Nej det gör det nog inte. Det skulle vara som längst till till 15:de tror jag. =(
ok, tack så mycket iaf :)