Spökansikte? Plötslig dimbank?
Den här bilden skrämde skiten ur mig när jag satt och bläddrade igenom mina mobiletelefon-bilder. Vet nån hur det här på ett logisk icke-spök-sätt skulle kunnat bli till? På en mobilkamera, menar jag? o_0 Det var lite skumt att de den helgen hållt på och huggt ner en massa gamla träd och fina unga träd, de unga utan större anledning, i skogen. Jag tycker att det ser ut som ett dimmigt halvt vitt ansikte, som har munnen öppen och typ ryter ilsket - precis i mitten av bilden. Jag hoppas att det räknas som en spökbild. Det syntes inget sånt när jag tog bilden. Jag ska förresten lägga upp en inzoomad bild också där det syns bättre.

Nej förresten, det gick ju att zooma in ändå…
Jag förstår inte vilket du menar för jag ser en reflektion av din kamera i rutan och en liten vit prick.
Ha en bra dag! // Pernilla

Ah, vilken miss. o_0 Jag måste ha tagit bilden genom fönsterrutan, då. Jag tyckte det såg ut mer som nederdelen av ett ansikte. Men, det är ju mer troligt att det faktiskt är en spegling. (Tro mig, det var inte med avsikt för jag ogillar fusk-bilder.) Men det är ändå konstigt eftersom min mobil inte alls ser ut som den dimmiga speglingen. o.o Även eftersom jag inte har några bekvämt placerade fönster (blommor ivägen) mot skogen som jag kunnat ta igenom. (Jag tar alltid fotot ute på balkongen.) Men jag måste ju på något sätt fotat genom en ruta, då. Det här får jag grubbla på… xD Men tack för att du påpekade det. ^^'' Sen förstår jag att det gör detsamma vad jag säger om hur jag tagit fotot och hur det ser ut här hemma hos mig, eftersom man kan påstå i princip vad som helst på nätet. x_x

Nu ser jag ännu bättre vad du menar. o_O Jaa, det ser ju onekligen ut som en kamera. Men eftersom jag har en långsmal, helt annorlunda byggd mobilkamera - med själva linsen långt ut i kanten osv - så är det lika oförklarligt för det. XD En spökkamera! Nåja. ^^ Kört är det iallafall för ingen lär ju tro annat än att det är min kamera som speglas. Nåja, tack för svaret iallafall - och tack för mig när det gäller just den här bilden. ;) (Ledsen att jag dubbelpostade, förresten, jag bara tog dig på ditt ord och kollade själv först nu.)
Det är en miss som säkert vem som helst kan göra. Det är lugnt. Men jag tycker mig se dina fingrar till höger i bild så dom kanske skymmer resten av kameran då det bara är det ljusa som reflekteras och dina fingrar kanske inte är tillräckligt ljusa och blanka. Så det är därför som det ser ut com om linsen sitter mitt på kameran? Sitter linsen längre ut på vänster sida av kameran så verkar det logiskt.

Vad skönt att du säger det. ^^ Jaa, så skulle det ju kunna vara. Jag ska testa att fota genom fönsterrutan och spegel och se hur det blir sen. Annars får jag väl helt enkelt köra på min teori om spökkameran. ;P Kanske en gammal kamera som inte gillar att jag gått över till digitalt som spökar?
Ja man vet aldrig för säkert! 

#4: Linsen i reflektionen ÄR ju långt ut på kanten. På överkanten, och du höll mobilen horisontellt när du fotade, eller hur?

Hmm, jag tycker den ser ut att vara väldigt i mitten - men jag kan ju se fel/inte som du ser. Jo jag höll den horisontellt - men den här kameramöbilen är gjord så att det är 70 % 'plast' sen lins och de resterande 20 % 'plast'. Om du förstår ^^'' Den är långt ut på 'sidokanten', alltså, inte 'överkanten' - som jag tror du menar (rätta mig gärna om jag tänkt fel).

Ja, men sidokanten blir ju överkanten när du håller mobilen på snedden.

Jo men om jag inte skulle hålla den på snedden skulle det vara överkanten den var närmst. Den alltså långt upp rättvänd och långt ut på sidan snedvänd, så det stämmer ändå inte. Men jag förstår hur du menar.