spöke...
Jag måste bara få berätta en sak…
I våran lägenhet bor en katt. Inte en vanlig katt utan en död katt. När man är ensam hemma eller ensam uppe tex. på natten så kan man höra och ibland se han/hon.
En gång när min syster satt och såg på tv ungefär 2 på natten hörde hon tassande steg nerför trappan och ljudet av katt mat som åts. Hon trodde det var vår katt, cindy, men cindy var där ute och hon såg ingen.
För några dagar sen var jag ensam hemma och såg på tv ganska sent. då så jag ur ögonvrån en svart liten figur som gick genom våran gång i köket. När jag såg dit var ingenting där och jag hade inte hört vad min mamma elr syster hade hört och sett då. en liten stund senare såg jag igen ur ögonvrån en svart figur som gick tillbaka i gången andra hållet denhär gången men när jag såg dit var det som om det blektest bort.
Sen fick jag veta att min mamma en gång hörde hur en katt spann i hennes säng och hon kände att nån låg där med henne.
Cindy hade varit ute hela natten.
Ibland ser vi en mörk skugga och hör tassande ljud men bara när cindy är ute och cindy känner sig osäker innomhus.
spooookyyy

du kan föröka fånga den på bild så att man g´får se
ska försöka, som sagt så ser man den inte såå ofta..
År 2001 dog min katt Busan.. Hon älskade att ligga i min soffa som stod stax bortanför sängen.. Flera dagar efter att hon gått bort, kunde jag tydligt höra henne fortfarande spinna i soffan.. Så jag tror säkert att du kan ha en "spök katt" hos dig!
Ni ska försöka fota spökkatter…de kan synas som vackra orber..
Vi har också haft en spökkatt =)
Man såg ngt litet svart komma ut ur hallen, i ögonvrån liksom, men när man kollade dit var det aldrig ngt där.
Flera har uppmärsammat denna lilla svarta figur och bara i hallen.
Sedan vi flyttade ytterdörren så har ingen sett den lilla katten mer.
Ungfär som att den inte längre kommer in eftersom dörren inte är kvar… Jag hade jätte dåligt samvete första veckorna efter vi hade flyttat dörren; stackars misse som inte kommer in…
Min sambo bara skakade på huvudet och sa: Men Anna, det är ju bara ett spöke, den KAN inte frysa ihjäl, den är redan död!
Våra katter fräste ut i hallen när spökkatten fortfarande gick där, men nu reagerar dom inte ngnting där.
Så jag vet inte riktigt vart den tog vägen?!
Här i våran lägenhet har vi katten som jag hade när jag var liten :) hon var som en extra mamma för mig och det är nog därför som hon är hos mig. Våran nuvarande katt kan även få fnatt och jag tror då att det är dem två som leker :P