Nattsuddsresultat!
Ja, då har vi avverkat ytterligare ett nattsudd. Den här gången blev det en rolig knashistoria!
Författare denna gång: Pirkkolino, Isa56, snurro89, Choklad, poppen och Popcornett.
Tack för er medverkan!!
Äntligen semester! Utropade den gamla pingvinen till sin fru. Den lilla trefärgade isflotten kom äntligen, så de kunde ge sig iväg till…
…då sprängde trädhusets rot i luften.
- Vilken tur, skrek farfar! Det kunde ha gått rent åt pipsvängen med allt! Riktigt illa. Men ni får komma ner till mor Matilda hon är i Körsbärsdalen. Där kan ni få bo.
Det löste sig ganska bra för den gamla pingvinen och hans fru. Semestern hade ju just börjat och vad skulle de nu hitta på. Resa till Afrika och lära sig afrikanska?!?
Nu var dom äntligen lediga efter vinterns hemska vinterstormar, som tog halva äpplet med sig till kojan, som var också lite trasig. Men den stora myggan ville åka och bada med den blårandiga leksakskrokodilen och Pelle Plupp. Pelle Plupp som tvunget skulle bita i elledningen, men då blev det jättedimmigt och han gick upp i rök. Han blev Puff the Magic Dragon, men fastnade i en blixt och fick ström i sig. Han for till väders med ett himla vrål och fastnade på månens baksida bland alla mångubbar som hade fest, med gröna ufotjejer.
- Wow! En drake skrek de alla. Nu tänder vi var sin pipa med guldglänsande måntobak och hälsar draken välkommen till flygande tefats partyt!
Festen höll att spåra ur när draken kom på att de kunde ta ett nattdopp, vattnet skulle säkert vara ljuvligt. Han vill ta en ufotjej med sig, men det ville inte nallen Lisa som ville flyga till Mars och se på vulkanutbrotten. Det tyckte hon var så romantiskt. Fast hon ville ha med sig sin lilla råtta, Mångubben, som mest sprang runt och störde när de försökte ha en romantisk stund.
I andra änden av galaxen syntes ett stort ljussken, som såg underligt ut. Det rörde sig i hög hastighet mot dem där de satt. Vad skulle nu ske? Ingen aning!?! Dags att skynda hem till jorden och sova.
Snipp snapp slut så var sagan slut!!!!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

den var bra
Ja ni är duktiga på att svamla…hehehe…
Ritva
Vad ni har varit duktiga i helgen. Den blev kanon bra.
Den bara slutade för tidigt….
#5 Nja, det vill jag inte påstå riktigt. Det tog tid innan det fick fart bara!
Ritva
å jag missade den helt. Är helt upp med valpletande 
En jättesöt saga. 
#3 Ja svamla är jag bra på 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#6 Du har rätt…det var redan natt när det blev slut av sagan…
#9 På söndagen ja! Jag trodde det skulle räcka med bara lördagsnatten men den fick ligga ända fram till måndag förmiddag! Men huvudsaken är att vi hade kul och att det blev en berättelse!
Ritva
Den blev jättebra! =)
Ha en bra dag! // Pernilla
Söt saga!
Undrar hur det skulle funka att göra en liten bok om alla små helgsudd?
U R us
"Choklad" Det tycker jag låter som en kul ide.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
#13 De böcker skulle bli slutsåld på noll tid. 

#13 Alla nattsudd vi gjort finns samlade under Nattsudd som du hittar som artikel!
Ritva