Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterorberljusfenomen
Läst 1834 ggr
Choklad
0

Damm..

Kom på en grej när Ayena sa i ett annat inlägg att orber liknar små planeter, vilket jag instämmer i…kanske är långsökt men…även om en Orb består av damm så är det ju en värld..där det lever små organismer. -----alltså finns det energi i dessa …..rätta mig om jag har felObestämd

U R us

pernillaa
0

Långsökt kanske men vad gör det? Långsökt kan ändå vara rätt. jag ska inte uttala mig vad det gäller energier.

Men omöjligt är det nog inte.

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

[Pirkkolino]
0

#0 Jag har inte något kunskap som gäller ljusfenom i bilderna. Men, jag tänker med bondförnuft. För att när man kan förnimma dödas som levandets energier i atmosfären, kan de lika bra kunna vara bunden i allt som virvlar i luften. I damm och alla andra möjliga partiklar. Människans ögon är inte så utvecklade, att kunna se allting vad kamera kan fånga i bilden. Men djurs ögon kan se mycket mera som t.exempel i bilden vad Ayena visar här. Jag tänker bara efter min egen erfarenhet, att hur jag känner energiers närvaro. Ibland de känns så tydligt, att de skulle kunna vara materiella ting i luften, trots att jag inte kan ta på de och inte ens ser de. Jag tycker att ämnet är intressant även utan riktiga kunskap. Glad Kram.

Choklad
0

# 2 Pirkkolino…jag bugar och bockar djupt!Glad inför dina ord! Precis så tänker jag också!Kyss Men jag kunde inte riktigt uttrycka mig förståeligt…

U R us

[Pirkkolino]
0

Tack härliga Choklad att du bugar o bockar och "köper" mina bondförnuftiga tankar. Härligt att veta att du tänker så också. Då är jag inte ensam…"galen"……Skrattande Kram Kyss

MacGallon
0

Fel fel och fel.

Om jag kommer ihåg rätt så består dammet i våra hem av 80 - 90 % av vår hud dvs. hudceller. Resterande är kvalster, textilrester, pollen mm. Vi har ungefär 1 kvadratmeter hud och vi producerar var och en 0,5 kg avdöda hudceller/år.

Det är gjort ett experiment i ett sterilt rum och där fann man att på 40 min avstötte vi en million hudflagor.
Förvånad

Närmast huden finns ett luftlager som värms upp av kroppen. Luften stiger uppåt och en naken människa som står upp är omgärdad av en luftström som är 1 - 2 centimeter tjock kring smalbenen och 20 centimeter tjock i ansiktshöjd, och rör sig uppåt med en hastighet av 30 centimeter i sekunden.

Det är i denna luftström som partiklarna rör sig uppåt.
Är det något ljus som går upp? Nähe. Läs igen då. 20 centimeter tjock vid ansiktshöjd. Lägg därtill en kamera och en blixt.

Och till Pirkkolino. Väx upp och börja tänk eller fråga någon vuxen om det kniper.

[Pirkkolino]
0

#5 Tack för råd. Jag är nog redan vuxen, eller var går gränsen att vara vuxen, om inte över 60 årig är vuxen. Kanske det finns också olika uppfattningar om den saken precis som om allt annat. Jag brukar inte behöva fråga saker av någon annan vad jag känner till alldeles själv.

Choklad
0

# 6 Visst är det väl kul när ungdomar tror att de vet allt? Flört Bry dig inte om honom/henne, då bara blir H*n större och kaxigare, se på min tråd, jag försöker hjälpa men han( Gustaf) vill inte ha någon hjälp…han är bara ute efter bråk..

U R us

Choklad
0

min tråd symboler och drömtolkningar då, inne på ÖN

U R us

[Pirkkolino]
0

#7 Nej jag bryr mig inte alls vad andra tycker och tänker. För att jag känner vad jag känner och tänker och andra få göra likadant. De som vill bråka, får gärna bråka. Det är deras energi som går till spillo, inte min. Skrattande Kram till dig Choklad.

Choklad
0

# 9..du har så rätt så…kram till dig med, goa PirkkolinoGlad

U R us

MacGallon
0

Hur var det nu kung Salomo skrev så fint i ordspråksboken?

Det är bättre för en man att leva på sitt tak än med sin trätsjuka hustru.

Sen så räknades han som den klokaste människan på sin tid också.

Oskyldig

Eller ett annat känt citat: Varför kasta pärlor åt ……

Ja ja. Här försöker man komma med verifierbara fakta och vad får man? En massa tanter som skickar kramar till varandra. Är det en reaktion på den nya ektenskapslagen månne?

Obestämd

MacGallon
0

Otack är världens lön.

Kyss

[Pirkkolino]
0

#11 Jag är tant som kan skicka kram o Kyss till dig också, att du inte känner dig bortglömt. Jag är faktiskt tant som inte är ett dugg mossig än. Om du ville veta den också.

MacGallon
0

He he

Det syns att man är Stockholmare "[…]ektenskapslagen" Glad