Annons:
Etiketterdjurmysko-grejerintressant
Läst 5384 ggr
walkinbeauti
2/18/12, 1:36 PM

Loch Ness

Tråden uppdaterad 27/8 -23/M-c/#31

Åter en figur jag gärna skulle vilja se och stöta ihop med och åter en sån som många har sett.

Satt och letade efter filmer om just detta men hittade ingen vettig som var trovärdig men vad tror ni finns Loch Ness ?

Jag tror absolut att denna varelse finns eftersom så många kunnat vittna om h*n Glad

edit/M-c/ 20181225: se även andra trådar:

https://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/502fd43cd3b4fd5aa4003a0d-nessie-pa-bild?4f9501e888f4720e7e002f64-2

https://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/56d952fb8e0e747a9c0013d7-ufo-over-loch-ness

https://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/535203bfce12c4203100020c-nessie

Fenomen av alla de slag, på jorden och i rymden, bland människor och djur. Allt är mer eller mindre oförklarat.
  • Redigerat 8/27/23, 9:33 AM av Magi-cat
Annons:
[mia-38]
2/18/12, 2:44 PM
#1

Jag tror med på att det finns/fanns något slags sjöodjur.
Det finns så många som kan vittna om det så varför inte. Skrattande

Ghosthunter
2/18/12, 3:57 PM
#2

Jag tror det finns. Men det är nog nån sorts djur som inte är upptäckt ännu eller en överlevare från urtiden, men då borde det finnas några stycken, annars blir det lite svårt för överlevnaden..heheGlad

Jag var själv på en båttur på Loch Ness…men missade tyvärr Nessie. Men gubben som drev det Bed & Breakfast som vi bodde på hade sett Nessie minst 3 ggr….han hade jobbat på andra sidan sjön och åkte med båt dit dagligen. Han var övertygad.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

powerofthebass
2/18/12, 5:53 PM
#3

När jag var liten så älskade jag nessi  , ville åka till sjön och sitta och vänta . hoppas man får möjlighet till detta . nessi tycker jag bra om fortfarande  tycker indianen som berättat om sin kontakt med nesi verkar vara 100% sann  .  han hade verkligen set nessi   .

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

dermot
2/19/12, 3:55 AM
#4

Hur djup är egentligen sjön? :) Jag menar, visst kan den finnas där, men känns lite skumt att inte människan har upptäckt den efter så lång tid ändå.

Fast om den är väldigt djup, så är det ju precis som med vissa hav, där lär ju också finnas massor med djur/varelser vi troligen aldrig kommer få se! Rätt häftigt ändå…

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[Woozy]
2/19/12, 6:39 AM
#5

Tror det finns massor med undervattensgrottor där Nessie kan gömma sig.

Folk har ju synat av varena meter av sjön med ekolod utan att hitta nånting. Det är där undervattensgrottorna kommer in i bilden. Glad

Ghosthunter
2/19/12, 9:24 AM
#6

dermot - upp till 300 m djup om jag inte minns fel och jäkligt grumligt vatten…..du ser knappt en meter framför dig. Men det är naturlig smuts. När jag var där så kunde man faktiskt dricka vattnet och det gjorde jag också!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
dermot
2/19/12, 12:07 PM
#7

#6 Okej, men då är det kanske inte så konstigt. Glad

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




walkinbeauti
2/19/12, 12:37 PM
#8

Det finns nog mer undervattensgrottor än vi vet och djupet GH skriver om säger en hel del att man inte får fatt på dessa så himla lätt Glad

[Woozy]
2/19/12, 12:38 PM
#9

Vissa påstår att Lochness och Storsjön har underjordiska kanalar som sammanbinder de.

powerofthebass
2/19/12, 1:55 PM
#10

#10  det har jag åsså hört .  ska se om jag hittar en lapp  med info om nessi ska se om jag hittar den bara var länge ssedan jag läste lappen

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[Norpan88]
2/19/12, 2:01 PM
#11

Jag har hört att sjön Loch Ness är så djup och stor att det är svårt att söka igenom hela. Kanske det finns något slags djur där eftersom så många sett det.

Jag vet inte vad jag ska tro. För dåligt med bildbevis tycker jag. Dålig kvalitet osv.

[skymningsaga]
2/19/12, 2:05 PM
#12

Jag tror med hela mitt hjärta och har gjort enda sen jag fick reda på vad lock ness odjuret var. Fast sen har ju massa falska filmer och bilder kommit upp. Men jag tror in i mitt hjärta.

Och älskar filmen the seahorse. Som handlar om nessie och en pojke

walkinbeauti
2/19/12, 2:41 PM
#13

Nog finns detta djur och har ju även synts liknande på andra håll vid ett par tillfällen,så frågan är ju om det kan vara en väldigt sällsynt ras av något slag.

Intressant Power om du hittar något om det  Cool

Synd alla bildbevis är så klena,har kollat men inget är något att riktigt se på.En blyg liten stor varesle kanske Flört

Annons:
Magi-cat
2/19/12, 10:08 PM
#14

Liknande sjödjur finns beskrivna från olika håll i världen. Nessie och det svenska Storsjöodjuret är ett par av dem.

De äldsta uppgifterna om Nessie lär komma från 500-talet när det keltiska helgonet Columbia beskrev henne. Förmodligen är "hon" mycket äldre än så.

Är det ett verkligt, vanligt djur som gömmer sig i den 4 mil långa och på sina ställen 300 m djupa sjön? Kan det rentav finnas underjordiska förbindelser med andra sjöar och andra nessisar? (Så hon slipper vara ensam)

Eller är hon helt och hållet en mytologisk figur?

edit/M-c/20181225

Så här skriver Cassandra Eason i Stora boken om naturväsen:

"Detta skotska sjöodjur sägs bo i Loch Ness….sjön förbinds med Nordsjön av en bred kanal, med anslutning till andra sjöar, som kallas Kaledoniska kanalen. Det kyliga vattnet och den fria tillgången på föda i havet kan ha gjort det möjligt för ett ensamt förhistoriskt djur att överleva i sjön i tusentals år."


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

  • Redigerat 8/27/23, 9:25 AM av Magi-cat
Ghosthunter
2/20/12, 3:39 PM
#15

Ogopogo är nog det näst kändaste efter NessieGlad

Ogopogo or Naitaka (Salish: n'ha-a-itk, "lake demon") is the name given to a cryptid lake monster reported to live in Okanagan Lake, in British Columbia, Canada. Ogopogo has been allegedly seen by First Nations people since the 19th century. The most common description OF Ogopogo is a forty- to fifty-foot-long (12 to 15 m) sea serpent.

Det finns en sjö några bara 3-4 mil ifrån Göteborg som heter Stora Färgen och där har många sett ett jättestort sjöodjur. Det tycker jag är kul…när såna rapporter kommer från en så liten sjöGlad

Storsjöodjuret är ju också stort och internationellt kändFlört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
12/25/18, 4:23 PM
#16

En albansk Nessie-variant? 🙂

Eller, som professorn säger, en enorm kattfisk? Svårt att säga utifrån bilden, men man förstår att det måste ha varit en märklig syn.

https://www.aftonbladet.se/tv/a/274063


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loka03
12/29/18, 12:23 PM
#17

Jag har alltid gillat Nessi. När jag var tio år (tror jag) så var jag helt besatt haha. Jag hade en hemmagjord tröja med Nessi på, jag ville hemskt gärna åka till Skottland och jag ville lära mig säckpipa! :) Och jag verkligen älskade filmen Vattenhästen! Jag tror att det har funnits ett sjöodjur men som nu är ett väsen/ande som vakar över sjön. Egentligen är hela sjön helt fantastisk. Bara det att det finns en Labyrint av sten längst ner på botten. Så vem vet. Det kanske var ett djur som slungades in i sjön eftersom det är en öppning till havet och sjön är så ofantligt djup. Idag är jag 15 år och är fortfarande väldigt intresserad! :)

Are humans real?👽👽👽

Farwuq
12/30/18, 9:23 AM
#18

Jag var vid  Loch Ness i början av 70-talet. Sjön är inte så väldigt bred men desto djupare, den är mer lik en fjord än en sjö.Givetvis stod jag och spanade vid Urquhart Castle. 
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
12/30/18, 9:25 AM
#19

#18 Häftigt! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
12/30/18, 10:46 AM
#20

Stränderna är väldigt branta och det förstärker intrycket av att sjön är DJUP.

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Ghosthunter
12/30/18, 5:24 PM
#21

#18 Jag var också vid Urquhart Castle. Vi åkte en båttur på sjön som tog oss till slottsruinen. Så vackert det är där..ser ut lite som ett sagolandskap!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Farwuq
12/31/18, 5:51 AM
#22

Ja, man åkte från Inverness, det gjorde även jag!
👍 Det var nog sommaren 74 som jag åkte.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ghosthunter
12/31/18, 7:34 AM
#23

#22 Ja, från Inverness åkte vi med Nessie tour.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

hejkomochhjälpmig
12/31/18, 8:54 PM
#24

Jag badade i Loch Ness när jag var där! Rekommenderar det inte! Den är så himla kall den sjön, jag kunde inte dra in luft i lungorna överhuvudtaget om bröstet var under vattenytan. Stelfrusen fick jag vackert vackla tillbaka till stranden utan att ha hälsat på Nessie! :(

Ghosthunter
12/31/18, 10:40 PM
#25

#24 visst är det kallt och gott att dricka mitt i sommarvärman.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Farwuq
1/1/19, 9:32 AM
#26

En vinterbadare skulle gilla sjön.
😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
12/17/22, 8:59 PM
#27

Ny film som lär ska visa Nessie! (Jag tycker inte om att hon, vem eller vad hon än är, benämns "odjur".)

Drygt tre meter lång med puckel på ryggen … Vad tror ni? 🙂🐉

https://www.expressen.se/tv/nyheter/ny-mystisk-film-ar-det-har-loch-ness-odjuret/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Eoin O'Faodhagain i Skottland: ”Tre meter långt och puckel på ryggen”
Annons:
Carmarino
12/18/22, 3:43 AM
#28

Man ser ju knappt något på filmen, så hans bevis är inte mer övertygande än de andra suddiga och oskarpa bilderna och filmerna vi sett.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
12/18/22, 8:31 AM
#29

#28 Det brukar tyvärr vara så. 🙂 Men tillräckligt för att hålla spekulationerna vid liv. 🐉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
12/19/22, 9:39 PM
#30

Varför filma så långt från sjön, han kunde ju gått närmre. Gräsmattan ser ju ganska så rak ut?

Spännande är det i vilket fall som helst!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
8/27/23, 9:30 AM
#31

Nu ska 200 "monsterjägare" hitta Nessie… Jag opponerar mig emot hur de uttrycker sig - jakt, monster, odjur …
Om det finns någon där så är ju risken uppenbar att de bara stressar och ställer till skada, inte bara för Nessie utan även för annat i sjön levande …

Det verkar vara mer sensationsmakeri än seriös forskning.

Låt Nessie vara, tycker jag!

https://www.svt.se/nyheter/200-monsterjagare-ska-leta-ratt-pa-nessie


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Hundratals monsterjägare samlas i helgen för att en gång för alla hitta sjöodjuret i Loch Ness. Insatsen beskrivs som den största på ett halvsekel, och årets jakt kommer vara mer intensiv – och mer högteknologisk – än någonsin förut.
Carmarino
8/27/23, 10:42 AM
#32

Tror definitivt inte att det finns något "monster" där. Om det finns något så är det mer troligt att det är ålarna som man hittat spår av i sjön. De kan bli rätt stora.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tarotstollan
8/28/23, 12:32 AM
#33

Om Nessie lever efter så här många år, så har nog hon/han lärt sig att hålla sig borta från fienden.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carmarino
9/21/23, 9:35 PM
#34

Fel tråd.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 9/21/23, 9:36 PM av Carmarino
Annons:
Upp till toppen
Annons: