Supermåne idag!
I kväll får vi hälsa på "supermånen" för december 2017.
Supermåne kallas den för att den har en position där den är lite närmare orden, men det är ingen uppenbar skillnad för blotta ögat. Men kul ändå. 🙂🌛
https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article26818338.ab
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Lite mer att läsa om måne och supermåne:
Ja, man får hålla ögonen öppna 16:48 lokal tid.
Men, molntäcket gör nog att den inte syns, här hos mig i den regniga södern.
🌛
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
I länken nedan står det att den ska kunna synas redan vid kl. 15. Jag ser då ingen supermåne. Har precis spanat ute på balkongen. 🙂
Här finns lite mer astrologiskt vad som händer vid supermåne och när den står i Tvillingarna som nu:
"Fullmånen står i Tvillingarnas stjärntecken, vilket innebär att Solen befinner sig i Skytten. Tvillingarna och Skyttens polaritet handlar om att samla information, se större sammanhang och utveckla kunskap. Tvillingarna samlar information överallt och deras prat kretsar kring deras iakttagelser. De vill veta allt om allt. Skytten ser större, djupare sammanhang och söker mening i tillvaron. De är intresserade av samhälle och livsfrågor. Tillsammans kan de se en helhetsbild som innehåller fakta och djupare insikt på samma gång. Skytten söker kunskap för kunskapens skull, och infogar denna kunskap i ett större filosofiskt sammanhang. Tvillingarna har ett lättsamt sätt att prata och samlar information på ett lättfattligt och nyfiket sätt. Skytten omvandlar innehållslöst prat till djuplodande resonemang om de stora livsfrågorna. Tvillingarna styrs av planeten Merkurius. Skytten styrs av planeten Jupiter."
https://bloggar.tidningennara.se/katarina-campagnola/superfullmane-och-informationshantering/
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Jaha, där fick jag en förklaring. Här är det klart och fint väder, så här ser man månen. Den är så stor och vacker🙂
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag tittar på den nu, den är lite större än vanligt.
Månen var helt sagolik! Den lyste upp hemvägen för mig igår kväll. Magiskt vackert.😍
I tacksamhet att få uppleva detta!