Bindande energi?
Undrar om man har nån sort bindande energi till personliga föremål, så att det gör som att man dras till det som en magnet?
Ett exempel på detta (personligen iaf) är att jag har en väldig förmåga att sätta i foten direkt i mina tofflor när det är kolmörkt. Precis som om fötterna har ögon med mörkerseende!😃
Men det är väl kanske det samma som att man för glaset till munnen av ren instinkt eller känsla?
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag har lite den känslan till mina kristaller. Sover alltid med dom under kudden, ibland vaknar jag till på natten och tar tag i nån av dem i halvvaket tillstånd, speciellt min ametist brukar lugna mig så jag kan somna om igen.
När jag ska hitta något i min handväska t.ex. så har jag sannerligen ingen bindning till det jag måste ha. Det slutar oftast med att jag får vända väskan upp&ner för att få tag i det jag behöver.🥵
Har slarvat bort det mesta jag tar i nu det sista och det beror väl på att man är stressad. Skulle nog behöva en hel hög med stenar under kudden.😃
Men annars är jag som du Spöket med tofflorna, om inte vovven har flyttat på en av dom…😉
*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*
Ja vi har ögon på tårna😃
Värmland"
Tror snarare att handlar om vana och mycket träning. Om det skulle handla om energi så skulle inte Marr eller jag behöva vända upp och ner väskan varje gång vi letar efter något. 😃Jag har min handväska överallt och det är bara personliga saker jag har i. Ändå är det svårt att hitta. Har senast köpt en handväska som består av tre stora fack samt en massa små fickor. I hopp om att det ska bli mera välsorterat och lättare att hitta. Men icke!
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Hahaha ja kanske Spöket. Tårna är ju mest instängda annars, i strumpor å så….😃
Sådana väskor måste jag ha med fack och dragkedjor Loris, men det hjälper föga. Köpte en sådan väsklampa med ledlampor på Ullared i somras. Men var är den nu? Den trillade aldrig ur sist jag vände väskan. Måste fästa den med en säkerhetsnål om jag ska få tag i den då det behövs.🥵
Jag har t.o.m problem med att hitta i mina fickor😃
Värmland"
Är du vig Spöket får du väl stoppa ner tårna där i och kika runt….😂
Hahaha…..så stora fickor har jag inte😂
Jag tänkte på en sak. Tänk om man förlorar denna bindande energin…..då kanske man försöker sätta tofflorna på skallen😃
Värmland"
#0 Tänkte på psi-spår. (http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/4fa81e7988f472567f009693-psi-spar)
Att man på något sätt sätter "spår" på föremålet man hanterar. Dessa "spår" kan sedan följas medelst Intuition, slagruta el. dyl.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja, det kan ju vara PSI-spår. Man har ju befläckat tofflorna med sin egna energi och dras dit.
Värmland"
#10 Om det bara alltid vore så väl.
Själv hittar jag aldrig mina prylar och handväskan är en sorts Bermudatriangel.🤪
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Kanske tur att man inte är tjej, då slipper man handväskan och problemet med den😃
Värmland"
#11 Själv hittar jag aldrig mina prylar och handväskan är en sorts Bermudatriangel.
Du också? 😃Det var väldigt bra uttryckt! 👍Min handväska är som en Bermudatriangel. Saker försvinner spårlöst. 😃
#12 Det är roligt att vara tjej GH. 😃Jag vet inte om jag skulle kalla det för tur att vara man. 😎
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Svårt att veta, Loris……jag skulle gärna vilja testa att vara tjej ett tag😃
Värmland"