Annons:
Etiketterintressantteorier
Läst 2045 ggr
Magi-cat
8/20/15, 8:20 AM

Akashakrönikan

(Till vårt lexikon 😎)

Ordet "Akasha" kommer från sanskrit och betecknar "rymd" eller "himmel".

Akashakrönikan kallas också "Livets bok". Den antas i korta ordalag vara som en energimatris på icke-fysisk nivå, en tidskrönika eller universellt bibliotek där det finns avtryck av alla händelser i världsalltet.

Tanken på en Akashakrönika finns spridd över stora delar av världen. Företeelsen är känd i bl.a. hinduism, buddism, teosofi och modern paganism.

Bl.a. Nostradamus sade sig ha kontakt med den via metoder han lärt sig av grekiska orakel och genom kristen och sufisk mysticism samt kabbalah.

Vetenskapliga evidens finns inte, men filosofen Ervin László framför att det finns en form av energifält, han kallar det A-energi som är ett gigantiskt informationsfält där all information sparas. Det skulle förklara universums höga grad av perfektion.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Akashakr%C3%B6nikan

https://en.wikipedia.org/wiki/Akasha

Jag tänker också på "Fältet" ("nollpunktsfältet") i boken av Lynne McTaggart


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Choklad
8/20/15, 8:48 AM
#1

jag kommer inte in på länkarna, det står "säker anslutning misslyckades" och se massa annat 🤔

U R us

[VSK]
8/20/15, 8:50 AM
#2

Länkarna funka för mig iaf.

Choklad
8/20/15, 9:13 AM
#3

Jo nu kom jag in på "Fältet". Det står ungefär som jag tror också. 😮

U R us

Cristine
8/20/15, 9:15 AM
#4

Livets bok har jag fått till mej flera gånger och det är som ett enormt energifält i alla  färger som finns som sakta snurrar runt och skickar ut blixtar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
8/20/15, 7:51 PM
#5

Cristine, det var nog det ordet jag skulle ha använt i "du-vet-vilken-tråd-jag-syftar-på". 

När du skriver färger och snurrar runt så är nog inte min teckning så fel ändå 😮

Upp till toppen
Annons: