Dynamo !!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Undrar hur man försöker att förklara detta fenomen.
Han kan levitera,teleportera, materialisera, dematerialisera, framkalla värme och kyla….jaa, han verkar kunna göra vad som helst.
Hehe :) Dynamo är rätt fascinerande faktiskt. Jag är speciellt imponerad av hans "tankeläsartricks". Det vore kul att veta hur han gör dem.
#1 Han läser tankarna…det är så han gör dem.
Vad får dig att tro att man inte kan läsa tankar…bara för att vi inte kan…ännu.
Du vet mycket väl varför jag inte tror på tankeläsning. Det finns mig veterligen ingen vetenskaplig evidens för att det går att läsa tankar.
Vilket faktiskt är rätt skönt. Jag skulle inte vilja leva i ett samhälle där man kan läsa varandras tankar. Det vore rätt läskigt om folk kunde komma åt ens tankar oavsett om man ville det eller inte.
Telepati är inget konstigt alls. Har inte upplevt det själv men ett väl känt fenomen.
När jag fortsätter att se på Dynamo så fortsätter jag att häpna….kan inte få nog….
Jag verkar ha glömt ett "ingen" i mitt inlägg. Skulle någon moderator kunna lägga dit det framför "vetenskaplig"? Jag var nog lite trött när jag postade mitt inlägg mitt i natten.
Fixat Joppo.
Joppo…hur tror du att han gör det han gör 38 minuter in på #4
Jag gissar att han har järnplattor i sina skor som sugs fast mot en elektromagnet som ligger under den röda mattan. Vad tror du själv?
Han använder sin förmåga att neutralisera gravitationen.
Det gör han i den följande scenen också…när han går på vattnet.
Hur fixar han det tror du?
Jag tror inte man kan neutralisera gravitationen :)
Nån slags plattform under vattnet antar jag.
mmm…det är mycket man kan anta…men Joppe..kom på en grej.
När han lutar sig bakåt, och bara har en fot i marken….skulle inte det var rätt omöjligt att göra även med en magnetsko ?
#10 Vid ett tillfälle så krymper han en mobiltelefon så att den ska gå ner i en flaska(han brukar inte krympa dem i vanliga fall när han gör "tricket"). Sedan, medan den ligger i glasflaskan så låter han den återfå sin naturliga storlek…inför kameran och alla runt omkring. Hur tror du att det går till?
Vid ett tillfälle så flyttar han den ljusa fläcken under en armbandsklocka på den annars så solbrända armen, upp till övre överarmen…inför kameran och alla närvarande. Hur i herrans namn skulle det gå till ?
#11 Jag tror han har något slags stöd på benet som fördelar gravitationskraften över en större yta. Typ samma princip som om han haft en slalompjäxa på foten.
Svårt att säga utan att se tricket. Jonas har dock tidigare postat en YT-film där "mobiltelefon i flaskan"-tricket avslöjas: http://www.youtube.com/watch?v=HZpdAxG2FNQ Det är faktiskt ganska simpelt och han har också medhjälpare till sin hjälp.
Flyttandet av ljusa fläcken vette tusan… I vilken av filmerna och var i den finns just det klippet?
Aha, intressant. Har kollat klippet du länkade till.
Man har saktat ner sekvensen när mobilen "kastas" in i flaskan. That´s it !
Inget av det du säger finns där.
Kan det vara så att du inte sett klippet du postade?
Sorry…annars får du nog förklara vad det är man förväntas se i ditt klipp. Jag har kollat noga och förstår inte vad du avser med medhjälpare i detta fall.
Han som lagt upp klippet skriver: Throws it inside his coat. In the edited out bit the phone is taken and put in the bottle for the final shot."
Uhhh…..hur skulle mobilen stoppats in i flaskan ?
Skulle det ha klippts bort en bit ?
När jag ser den förefaller den mig helt oklippt(Joppos länk).
Var menar du att den skulle vara klippt, om det är vad du avser.
Du säger att det är ganska simpelt. Berätta vari det simpla ligger. Jag förstår heller inte vad du avser här.
Ljusa fläcken är 3 min in på #4
Man ser tydligt att han kastar in telefonen i jackan och inte i flaskan. Den andra telefonen ligger redan i flaskan när han gör "sammanfogningen". Resten kan man läsa sig till.
Detta klipp beskriver hela förloppet bättre:
Man ser att mobilen kastas mot flaskan/jackan. Det går mycket fort och att du ser något tydligt här är inte så smickrande då det inte går att se detta tydligt. Om så är fallet…ta ett skärmklipp och backa upp det hela.
Vad har du för belägg för att det finns en flaska och en telefon till? Det är ju bara en gissning !
Hur fick de in den telefonen?
Att de andra skulle vara i maskopi är bara en lös teori som inte stöds av några bilder.
Försök att tolka kroppsspråket och tonfallen på omgivningen så har du i alla fall lite ledtrådar huruvida de är invigda eller inte.
Jag menar att han kan kontrollera materien på ett makalöst sätt.
Något vi alla kommer att kunna göra förr eller senare.
Jag ser tydligt att telefonen kastas in i jackan innan handen och flaskan möts. I den bifogade bildsekvensen som jag styrt ihop så kan du kolla på det i detalj. Rörelsen är synnerligen skickligt utförd när man tar i beaktning att en bildruta är 1/25 sekunder lång. Jag tror det ligger en hel del övning bakom den faktiskt.
De andra sakerna i min argumentation kan jag inte backa upp med några fysiska belägg utan är helt baserade på spekulationer. Dock bygger min verklighetsuppfattning på att magi inte existerar på riktigt, vilket gör att jag är tämligen säker på att det finns en icke övernaturlig förklaring till hur han gör tricket.
Jag är dock fortfarande inte helt säker på hur de får in telefonen i flaskan. Om den är ihoplimmad eller har en skruvad botten borde det synas tydligen om man kontrollerar den nära.
Jaa, försöka kan du ju alltid. Sorry, men din bildsekvens visar ingenting.
Mobilen är på väg mot flaskan/jackan….sen försvinner den. Man ser inte var.
Men du…han gör ju detta trick många gånger så du får ju fler försök att avslöja det hela.
Det bästa är kanske att fokusera på klippet där han förminskar mobilen innan han "trycker in" den i flaskan. Och gör den stor igen inför allas ögon medan den fortfarande ligger i flaskan.
Så är han igång igen…Dynamo.
Visar att där verkligen finns möjligheter som dagens samhälle inte har en aning om.
Hela deras världsbild skulle rasa om de förstod att den "kunskap" dagens vetenskap försöker att upprätthålla mest består av hål.
#19 Är du seriös eller trollar du?
Dynamo må vara en skicklig illusionist, men har självklart inga riktiga magiska krafter.
För övrigt är det självklart så att det finns massor av saker som vi inte upptäckt ännu, men jag ställer mig synnerligen tveksam till att det finns speciellt mycket att upptäcka inom det paranormala fältet. Det kryllar ju inte direkt av positiva studier av sådana fenomen. Snarare motsatsen skulle jag vilja säga.
Här kommer ett avsnitt till med den magiske Dynamo.
Skeptikerna har nog problem med att förklara hans "trick"

#21 "Skeptikerna har nog problem med att förklara hans "trick""
Varför skulle vi vara intresserade av det? Han påstår väl inte ens att han har några magiska förmågor? Att du påstår det tror jag ingen skeptiker bryr sig om nämnvärt.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Här kan du läsa ett sätt att göra is-tricket:
http://chemistry.about.com/od/chemistryhowtoguide/a/how-to-supercool-water.htm
Hans "trick" talar för sig själva. Han behöver inte påstå något.
Menar du att han påstår att det bara är illusioner?
Intressant också hur du undviker att kommentera hans makalösa bedrifter.
Du är säkert en sådan som letar fel och när du inte hittar några så skapar du dem själv, fast det bara är gissningar…eller? Hur förklarar du hans "trick"?
Skeptiker borde vara intresserade av detta då det är just sådana krafter som ni förnekar…..därför blir din kommentar : Varför skulle vi vara intresserade av det"……enbart löjlig.
Istricket utfördes knappast med destillerat vatten som var underkylt.
Det skulle värmts upp långt innan han hade hunnit påverka det.
Det var ju inte bara vatten i en flaska.
Det var ett stort system med stationärt och rinnande vatten

#24 "Menar du att han påstår att det bara är illusioner?"
Det säger väl ingen scenmagiker, då förstör man ju showen 🙂. Men det är ganska långt mellan att svara lite undvikande och att göra som Geller och bli sektledare och snacka om magiska utomjordlingar och så vidare.
"Intressant också hur du undviker att kommentera hans makalösa bedrifter."
Vad vill du att jag ska kommentera? Jag har inte följt honom så noga, som jag sa ser jag ingen anledning direkt. Några grejer han gjort är ganska enkla att se hur han gör, ett par har jag kollat upp på nätet hur man gör. Inget av det jag sett har fått mig att misstänka att han har magiska krafter.
Han använder utplacerade medhjälpare och kameraklipp ganska mycket vilket jag på sätt och vis tycker är fusk, men han är så klart skicklig.
"Du är säkert en sådan som letar fel och när du inte hittar några så skapar du dem själv, fast det bara är gissningar…eller?"
Vad är det med dig?
"Hur förklarar du hans "trick"?"
Det beror vilket trick du syftar på. Varför skulle jag förklara dem? Finns säkert andra som gör det bättre än mig.
Såg du min förklaring av hur man kan göra is-tricket?
"Skeptiker borde vara intresserade av detta då det är just sådana krafter som ni förnekar…"
Nej, det här bemödar vi oss inte med för ingen skulle få för sig att det är riktigt. Det vore som att vi skulle lägga våra liv på att avslöja Tobbe Trollkarl eller visa att Narnia inte finns på riktigt 😃.
Vi kan väl få avgöra själva vad vi är intresserade av åtminstone?

#25 "Istricket utfördes knappast med destillerat vatten som var underkylt."
Det går säkert att göra på många andra sätt, jag visade det enklaste.
"Det var ett stort system med stationärt och rinnande vatten"
Smakade någon på vattnet? Jag gissar att man skulle finna en oväntat sälta.
Hur som helst, jag räknar inte med att du håller med om det här. Jag skulle kunna få ett undertecknat medhåll från Dynamo och du skulle ändå förneka det.
Nej, det här bemödar vi oss inte med för ingen skulle få för sig att det är riktigt.
Ytterligare ett exempel på din strategi.
Påståenden hämtade ur luften.
Han använder utplacerade medhjälpare och kameraklipp ganska mycket vilket jag på sätt och vis tycker är fusk, men han är så klart skicklig.
Det var ju det jag sa. Du kommer med gissningar men framställer dem som fakta.

#28 "Du kommer med gissningar men framställer dem som fakta."
Vad?
Har du hört uttrycket "kasta sten i glashus" någon gång?
#29 "Vad?
Behöver jag förtydliga? Förstod du inte ?
Det verkar som om ngn har trollat bort alla klipp som KosmosBill länkar till :D
Jepp….till din stora skadeglädje!
Man kan ana en människas kvaliteter på hennes sätt att uttrycka sig.
Nja, jag blev snarare lite besviken, ville faktiskt se vad denne illusionist gör för roliga tricks.

#32 Att man säger att något blivit borttrollat i en tråd som handlar om trolleri ser jag som en fullkomligt harmlös ordvits, knappast något att gå i taket för…
mmm…du kanske har rätt i det Jonas. Är väl gamla meriter som spelar in gissar jag.🤐
Jag instämmer med att Dynamo inte är något annat än en väldigt duktig illusionist… Kikade på det där mobilen i flaskan tricket som saktats ned, och trycker man snabbt och ofta på start/pause knappen vid 0:21 så kan man faktiskt se vad som händer med telefonen han håller med höger hand…
Även vad gäller kympningen av mobilen.. http://www.youtube.com/watch?v=_eRsfX_n5cM Håller han inte Höger hand lite väl konstigt? Den ser ju kupad och lite spänd ut.. Som om han döljer minimobilen där, och sedan skjuter in hennes riktiga telefon innanför jackärmen.
Däremot blir jag väldigt fundersam över John Chang
#36 Det som sägs i videoklippet är bara gissningar.
Felaktiga sådana dessutom.
#37, hur vet du att det bara är gissningar? Så klart det är fejk och illusioner. Annars skulle man använda sig av tekniken överallt och fler skulle kunna det. Om en gatumagiker visar upp ngt så är det till 200% alltid båg. Eller tror du att man kan vinna på de där små spelen med en kula och tre tändsticksaskar som körs lite överallt?
#38 Därför att jag vet att det han gör är sant.
Det är mycket som undanhålls folket……av olika anledningar. Men det är ett annat ämne.
Jag har dock full förståelse att det är svårt för många att förstå.
Hahahaha…. OJ.
Den vanliga förklaringen; "Det är mycket som undanhålls folket". Är inte den lite uttjatad? Konspirationsteorier funkar aldrig, "enda sättet för tre att hålla en hemlighet är om två av dem är döda". Folk kommer alltid att prata, det finns inget som ger en person en sådan känsla av makt som att vara en av få som sitter på en stor hemlighet, förr eller senare kommer den personen att prata med ngn "utomstående" och allt trillar som ett korthus.
Men har du ngt annat belägg för att det är "på riktigt" det Dynamo gör? Annat än att du "vet" det? Det plockar inte några trovärdighetspoäng ngnstans.
Jag kan tyvärr inte överföra mina insikter till dig.
Det handlar om att vi är besjälade och att vissa(så småningom alla)kan använda dessa energier på olika sätt.
Det är inte så konstigt egentligen.
För någon som tror att vi bara är biologiska själlösa maskiner lär det nog te sig mycket underligt.
#37 Tja… oavsett om det är gissningar eller inte, så är det konstigt att mobilen verkligen tycks försvinna in i jackan. Varför ser mobilen ut som att den försvinner in i jackan, istället för att den blir nedplockad till små atomer, som sedan materialiserar sig inuti flaskan när han slår emot med handen på den.
Även om man kikar på andra klipp, som inte är redigerade med slowmotion och/eller texter inlagt så ser man samma sak. Kan dock vara svårt att hänga med om man inte startar/pausar i snabb takt genom tricket.
Det är ingen idé att försöka diskutera med KosmosBill när han refererar till sin påstått magiska Intuition. Den agerar som en slags sköld mot logik, kunskap och förnuft. Han liksom "vet" att han har rätt oavsett hur galet påståendet är.
Nu verkar han ha bestämt sig för att Dynamo är en riktig magiker trots att det finns hur mycket som helst som talar för motsatsen. Dynamo gör ju heller inga sådana anspråk, vilket dock verkar gå KosmosBill helt förbi. Dessutom vore det ju också fantastiskt konstigt om den "onda eliten" skulle tillåta Dynamo att visa sina "besvärjelser" på bästa sändningstid, men samtidigt arbeta för att undanhålla att magi fungerar för oss vanliga människor.
**Att anmäla inlägg som inte bryter emot någon regel, är bara dumt. Har ni något emot personen så läs då inte dennes inlägg.
**
Även min uppmaning till att det är dumt att anmäla inlägg som inte bryter emot någon regel, anmäldes. Hoppas du/ni har kul. Men det är helt meningslöst för det leder ingenstans.
Otroligt löjligt, det där anmäl-klickandet!
Påminner om att det på det här forumet är tillåtet att spekulera och lufta okonventionella åsikter!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
har ej orkat läsa alla trådar då de spårar ur lite.
Tyvärr så har jag ej sett nå klipp i dessa länkar, men jag har sett en hel del av han på tv.
Vet ej vad istricket går ut på men jag gissar att det är vatten som blir till is om man tillför nån form av material?
Om det är så som jag tror så kan jag säga att det inte är nåt konstigt med det. Det är inget trolleri eller illusion, utan det är rent vatten som är nedkylt till -48 grader. Rent vatten kan kylas ned så kallt utan att frysa till is.
När man tillför smuts så blir det is av vattnet.
Smuts kan tex vara en metallstav eller sked mm. Även om de ser rena ut så är det inte de.
Jag har en liten fråga till alla skeptiker här. -ja andra får svara de med 🙂
Jag minns inte exakt hur lång Dynamo är, men gissar på ca 165-170cm. Han väger ca 50 kg och hans kropp är som ett sugrör. Han gick in på ett gym med videokameror filmandes hela tiden. Han la sig vid en bänkpress och körde. Han lyfte 150kg! Förklara det nån som kan 😃
Snubbarna som tränade där såg ut som fågelholkar.

#47 "Smuts kan tex vara en metallstav eller sked mm. Även om de ser rena ut så är det inte de."
Man kan också använda en liten isbit, någonting som kristalliserinen kan starta i.
"Jag minns inte exakt hur lång Dynamo är, men gissar på ca 165-170cm. Han väger ca 50 kg och hans kropp är som ett sugrör."
Om han är så tunn borde han behandlas för undernäring 🙂.
"Han gick in på ett gym med videokameror filmandes hela tiden. Han la sig vid en bänkpress och körde. Han lyfte 150kg! Förklara det nån som kan
"
Här kan man se det (klippen verkar tas bort av nätverket då och då): http://www.youtube.com/watch?v=jOeFcZ4Nk9k
Den enklaste förklaringen borde vara att allt är riggat, endera väger den inte så mycket som den är avsedd att väga, eller så är den upphängd på en osynlig tråd (man kan göra osynliga trådar som klarar en häpnadsväckande vikt nu för tiden).
Kan vi utesluta den möjligheten?
I klippet så är det inget som bekräftar att skivstången är så tung som den påstås vara. Till exempel så är det ingen av åskådarna som kontrollerar skivstången*. Dessutom tycker jag inte att den beter sig som om den skulle väga 150 kg. Speciellt inte när han lägger ner den.
Detta anser jag vara den mest rimliga förklaringen. Om åskådarna är riktiga så tror jag inte att trådteorin skulle fungera i praktiken. Jag tror det skulle vara omöjligt att göra trådarna osynliga och antagligen göra tricket svårt att utföra så det ser realistiskt ut.
Om Dynamo mot förmodan påstår att detta inte är ett trick så får han väl utföra det i en kontrollerad miljö 😉 Då vore det en helt annan femma.
* Vilket iofs hade kunnat fejkas också. Dynamo har ju tidigare använt sig av medhjälpare.
Man kan också använda en liten isbit, någonting som kristalliserinen kan starta i.
Ja absolut. Allt som inte är rent funkar.
Om han är så tunn borde han behandlas för undernäring 
😂
Den enklaste förklaringen borde vara att allt är riggat, endera väger den inte så mycket som den är avsedd att väga, eller så är den upphängd på en osynlig tråd (man kan göra osynliga trådar som klarar en häpnadsväckande vikt nu för tiden).
Jag skall kolla på klippet i din länk, då det är ett tag sen jag såg det. Ja, om jag inte minns fel så kan man tydligen göra material lika starkt som spindlarnas tråd 🤔
Dock så låter det lite väl långsökt att det skulle va riggat med detta dyra material. För att inte tala om den dödsrisk det skulle innebära om dessa eventuella trådar skulle gå av.
**Kan vi utesluta den möjligheten?
**
Vilken möjlighet?
I klippet så är det inget som bekräftar att skivstången är så tung som den påstås vara. Till exempel så är det ingen av åskådarna som kontrollerar skivstången*. Dessutom tycker jag inte att den beter sig som om den skulle väga 150 kg. Speciellt inte när han lägger ner den.
Jag håller med om att det inte ser ut som att vikten är 150kg, men jag kan bara referera till min egen erfarenhet som skoltrött i min ungdom (bodde mer eller mindre på gymmet). -har sett en del.
Detta anser jag vara den mest rimliga förklaringen. Om åskådarna är riktiga så tror jag inte att trådteorin skulle fungera i praktiken. Jag tror det skulle vara omöjligt att göra trådarna osynliga och antagligen göra tricket svårt att utföra så det ser realistiskt ut.
Håller med.
Om Dynamo mot förmodan påstår att detta inte är ett trick så får han väl utföra det i en kontrollerad miljö
Då vore det en helt annan femma.
Ja det vore nåt. För övrigt ganska enkelt att kontrollera 🙂
* Vilket iofs hade kunnat fejkas också. Dynamo har ju tidigare använt sig av medhjälpare.
Det mesta går det att fuska med på nåt sätt.

#50 "Dock så låter det lite väl långsökt att det skulle va riggat med detta dyra material."
Jag vet inte om det det är särskilt långsökt på grund av kostnaden, programmet har en avsevärd budget och betalar betydligt mer för andra saker än vad de skulle gjort för lite osynlig tråd (och man behöver inte använda nanorör, det finns billigare ämnen som säljs som trollkarlsrekvisita).
Däremot är det enklare att rigga vikterna, jag nämnde möjligheten till osynlig tråd endast utifall det skulle funnits något som visade att vikterna var äkta.
"För att inte tala om den dödsrisk det skulle innebära om dessa eventuella trådar skulle gå av."
Det är väl där den stora killen bakom kommer in i så fall 🙂.
"Vilken möjlighet?"
Möjligheten att allt är riggat. Det är den enklaste förklaringen jag kan komma på så vi borde utesluta den innan vi funderar på mer exotiska möjligheter. På det du säger till Joppo så låter det inte som vi kan utesluta den möjligheten och kanske finns det ett visst stöd för att det det är den riktiga förklaringen? (hävstången rör sig inte riktigt rätt)

Idag med all teknik som finns idag, (det står ju fullt med folk som filmar när han "går på vattnet") så får man ett helt nytt perspektiv utifrån klippet nedan och hur Dynamos kamerateam filmat samt redigerat sin film.
http://www.youtube.com/watch?v=pz6tYQeHQPg
OBS! ovan klipp = spoiler
Ooops! Kolla "polisbåten" på slutet.
Dynamo är inte den första illusionisten att kunna "gå på vatten" även Criss Angel gör detta men Dynamo har bara tagit det till en ny nivå.
http://www.youtube.com/watch?v=sBQLq2VmZcA
Försöker inte "knäppa någon på näsan" för var och en får ju tro vad den vill. 🙂
Möjligheten att allt är riggat. Det är den enklaste förklaringen jag kan komma på så vi borde utesluta den innan vi funderar på mer exotiska möjligheter. På det du säger till Joppo så låter det inte som vi kan utesluta den möjligheten och kanske finns det ett visst stöd för att det det är den riktiga förklaringen? (hävstången rör sig inte riktigt rätt)
Nä inte om det har att göra med ren muskelkraft som precis klarar av att pressa upp vikten. Där är vi överens om. En snubbe som drar 300 i bänk skulle kunna efterlikna denna video utan problem, men jag tror inte Dynamo skulle kunna lyfta 300kg så nånting annat påverkar tyngdkraften.
Normalt sett så sviktar en skivstång lite med en belastning med 65kg på var sida. Hade man fuskat med trådar så hade man väl satt de nästan i mitten av stången för att ge lite böjeffekt?
Ett tag så var jag inne lite på om Dynamo kunde kontrollera sin adrenalinnivå eller muskelmassa, men jag har gett upp då jag inte blir klokare.
En normalfrisk människa kan använda ca 50-65% av sin muskelmassa oavsett hur mycket denne vill använda mer, såvida man inte blir rusktigt rädd och får adrenalin. Då använder man 100% och blir sjukt stark.
Tex så lyfte en 14-15 årig pojke upp sin fars bil i framändan då fadern höll på att klämmas ihjäl under den. Vikten pojken lyfte var ca 500kg.
Anledningen till mina funderingar kring detta med adrenalin var att det finns folk som kan kontrollera sin egen puls mm, så varför inte adrenalin?
Hur som, skivstången åkte upp och vi kanske aldrig får veta hur 🤔
Här är ett klipp hur man fuskar på grunt vatten.
Spola fram till ungefär min +4.00
Vore mer effektfullt om de kunde ha borrat en massa hål i plattformen då tjejen som simmade under, kunde släppa lite luftbubblor.
Gällandes polisbåten i klippet i #52 så kan det aldrig ha varit plexiglas liknande de i videon jag länkade till, för båten åkte för djupt i vattnet. Hade det varit plexiglas 5cm under vattenytan så hade båtens för åkt upp.
Det som hände polisbåten var att motorn tog i nånting, inte skrovet. Vet ej djupgåendet på denna polisbåten med den belastningen men gissar på ca 80 cm för motorn.
Om ni kollar noga när båten stoppas så ser ni att fören sjunker ned, vilket den gör om båten sitter fast i nånting. I det här fallet så var det nog motorn, men det som höll fast motorn gav vika eller flyttade på sig.
Det kan ha varit nån plattform som fick båten att stoppa upp. Liksom en trädstock eller nåt annat.
På vilket sätt bröt mitt bortröstade inlägg mot skrivreglerna?
Jösses säger jag bara.
#55 Återpublicerat
Det var jag som skrev #56. Tydligen lyckades jag bli anonym. 👻
Okidoki..
Tack 🙂
…och så blev jag anmäld själv, haha…
Jösses 😂
puttar upp tråden med lite kul klipp 🎈