Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettmysko-grejer
Läst 2163 ggr
linn8
3

Pegasus

Hej! Här är en berättelse: Pegasus dog när jag var 3, han kallades för Pegus. Han var en Curly cot retriver hane han blev 8 år. Han hade följt min farfar länge. På landet lekte jag alltid med honom. Vi "sjöng" tillsammans i skogen och han följde alltid mig. Räddade mig ur vattnet några gånger. Sen fick han magomvridning. Vi var hemma hos farfar och tittade på den stora bruna klumpen till hund som låg på mattan. -farfar Pegus är sjuk. -jag vet Linn han är sjuk. Den natten somnade han in i min famn. Jag kommer ihåg att jag vaknade och Pegus inte viftade med svansen längre. Sen sa pappa att vi skulle åka hem. Jag grät hela tiden. Jag förstod ingen ting bara att han var borta borta för alltid. En månad senare: Började jag se skuggor, skuggor som var läskigt lik Pegus. Jag kommer ihåg att jag brukade jaga skuggan tills den försvann. Skuggan låg på min matta om natten och dök upp ibland på dagen. Sen flyttade vi och min Pegus var borta igen. Ingen trodde mig. Det är mitt största barndoms minne. Om du inte tror tro inte men håll tyst om det…

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Magi-cat
0

#0 Tack, Linn för en fin berättelse om din kära Pegasus! Jag förstår att du är stor djurvän och älskar djur.❤️

Djuren man levde nära som barn….de finns liksom alltid hos en och man glömmer dem aldrig.
Förresten vänjer man sig aldrig vid att djuren dör ifrån en, oavsett hur gammal man blir. Men jag brukar tänka att det här djuret skulle inte vilja att jag sörjer, de har en syn på döden som något naturligt, en fortsättning bara.

De där älskade djuren som lämnat en skulle nog vilja att man lägger omsorgerna på andra djur, levande, som behöver en. Men glömmer gör man aldrig…De fina minnena finns i hjärtat.

Kram till dig, Linn! 🐶🌺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Astell
0

Fint Linn!! ❤️

[Olaf]
2

Vilken fin hund. Och så fint du skriver. Jag tror att det var din hund som besökte dig.

linn8
0

:)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!