Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterpsykologisamhälle
Läst 1379 ggr
fatcat
2013-08-21 17:01
2

Medium?

Jag har inte kunnat undgå läsa inlägg här på iFokus om människor som säger sig kunna känna saker från bilder som läggs upp. 

Då syftar jag främst på spökhus o såna saker. Hur kan man som medium känna saker via datorn? De energier som finns framför dig kommer direkt från en dataskärmen och har ingen som helst anknytning med platsen!

Kanske låter tråkigt att jag ifrågasätter detta men är viktigt att sånt kommer på tal! 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[GunillaF]
2013-08-21 17:06
5

Det är nog inte bara medium som kan känna av bilder. Det kan alla med bra Intuition. Intuition har inget att göra med om man är medial eller inte. 🙂

Ljuskristallen
2013-08-21 17:13
6

😃 ja så kan man nog se på saken att det är datorns energi men det är inte riktigt så det går till för man länkar inte till en dator utan en plats,en byggnad en person och vet du vad att göra detta på distans via nätet med människor man inget alls vet något om ger bästa resultatet och på så vis kan man utesluta all form av sk cold reading.

Vi gör sånt här på en del dolda forum och det fungerar ypperligt utmärkt och ju mindre man vet om en person desto bättre resultat för med minsta info kan man lätt få hjärnspöken och allt kan istället bli hur tokigt fel som helst.

Nejdå inte alls tråkigt att du ifrågasätter tvärtom bara intressant men tro mig jag har många års erfarenhet av både distans arbete och att vara på plats och ofta står man undrande över hur man genom endast ett nick anonymt på ett forum kan få fram så mycket korrekt information och det handlar om andekontakter då kan du få fram väldigt mycket om man bara tar sig tid och lyssnar men ytterst få av oss gör det via öppna sajter och smyger in till dom dolda grupperna istället.

Men fungerar det gör det jag lovar dig 😎

fatcat
2013-08-21 17:27
3

#1 Intuition eller inte så tycker jag det är långtgående att känna energier från en bild som projiceras från en datorskärm.. 😎

#2 Jag läste något inlägg här (kan länka till det senare) där olika personer kände helt olika saker om ett "spökhus".

För mig förefaller det självklart att dessa personer hämtar deras känslor från någon sorts inre tankeföreställning. Jag motsäger mig inte att allt är bluff o båg när det kommer till medium men jag är kritisk till detta. 🐱

fatcat
2013-08-21 17:28
5

PS. kan inte någon gilla mina inlägg?😢

[GunillaF]
2013-08-21 17:30
3

#3 Känna energier och Intuition är inte riktigt samma sak. Men det går utmärkt bra att göra båda delar via nätet eller en bild.

Ljuskristallen
2013-08-21 17:31
5

Har just gillat dina inlägg 😎

Förstår din tanke där men kom ihåg att en plats ett hus rymmer många olika minnen så det är inte alls konstigt om olika personer får upp olika information. Däremot kan man hoppas på att få bekräftat om all information olika personer fått till sig och så blir det ju också i bland 🙂

fatcat
2013-08-21 17:38
1

#6 Tack! 🌺

Som svar på ditt svar, är det inte större chans då som medium att man råkar känna av fel information av bilden eftersom man inte befinner sig på själva platsen där all energi finns?

Magi-cat
2013-08-21 17:51
2

#4 Haha, jag "gillar" alltid allt vad jag hinner….😃 Jag gillar grönt…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ljuskristallen
2013-08-21 18:12
3

# 7 Klok tanke och visst kan det vara så men jag är övertygad om att är man rutinerad och kan sin sak då hamnar man också rätt.

Det som är intressant är dom som känner en osäkerhet i sånt här hur rätt dom verkligen hamnar om dom bara vågar sig på för det handlar om tillit till både sig själv och sina andliga guider då hamnar vi rätt om vi verkligen lyssnar på svaren som andra sidan ger.

Det är ingen lätt uppgift för många och ofta så hör vi frågor om hur få kontakt med vår guide exempelvis men faktum är den kontakten finns redan där det gäller bara att lära sig lita på det man får till sig och då brukar det också bli rätt.

Det är helt enkelt en personlig utveckling där man bygger upp sin tillit både till sig själv,andra och andar och väl man litar på sin kommunikation så flödar informationen galant . Man finner sin egen andliga balans.