Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketter: sajtenifokus
Läst 3149 ggr
Magi-cat
3

Synpunkter på sajten....

Det har varit lite spridda skurar här på sajten den senaste tiden.

Nu är det dags att ta ett djupt andetag och traska vidare.

På bara ett par timmar lästes rubriken "Dold sajt" 65 gånger. Så det finns läsare här…:-)

Nu vill vi ha synpunkter från er som vill behålla sajten och vill vara med om att utveckla den. Vad vill ni läsa om, skriva om och vad tycker ni i övrigt?

(Självklart med god ton och i vänlig stämning.)🌺

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

saur
2

Jag tycker de flesta trådar som läggs upp hanterar mycket spännande ämnen!

Det enda jag skulle önska var att fler vågade skriva deras teorier och tankar om dessa oförklarade fenomen. 
Alltså, tror att många kanske känner att man måste veta vad man snackar om, att man måste ha underlag för sina funderingar.

Fast det är kanske svårt att ändra något sådant… :(

Magi-cat
2

Tack saur! Så känner jag också, att det vore roligt om fler skrev lite!

Alla får skriva, det finns inga krav på kunskap!

saur
2

Precis, jag vill veta vad folk tänker oavsett vad dom vet om saken! Hoppas folk vågar lita på att dom har intressanta tankar, och har något att bidra med. För det har alla! 

Ett nytt perspektiv på saken kan bara vara en positiv sak, och man måste inte vara mästare på att formulera sig heller om det är någon som oroar sig för det. För alla får hur många chanser dom vill att förklara sig på och formulera om.

Magi-cat
0

#3 Precis! Hoppas många läser det du säger! :-)

Denna kommentar har tagits bort.
[lillalollo]
1

tycker det e intressanta trådar härinne . läser dem när jag har tid.

Astell
2

Fortsätt som du gör Magi-cat!! intressant att läsa om även om jag inte alltid kommenterar det..:)

Magi-cat
0

Vill framhålla att det är ni alla som gör sajten till vad den är…🎈

Vill passa på att ge Mia-Li, en verklig klippa, en eloge också: 🌺

Magi-cat
0

Men nu får allt någon säga något kritiskt,💣 innan den obligatoriska kommentaren om klubb-för-inbördes-beundran kommer 😃

[lillalollo]
2

oki nu ska jag va jätte kritisk……………..hmmmm……………….

…..hmmm……………… lite svårt när jag inte kommer på något.

Ming
2

Fortsätt som du/ni gör. Här finns otroligt mkt bra att läsa!!

Tack och bock 🌺

Magi-cat
0

🌈

Magi-cat
0

💣

Mirinda
1

Var tog skeptikerna vägen? Har de tagit sommarlov eller sitter de och laddar någonstans i Cyberspace? Annars är ni då inte särskilt blyga av er.😉

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Magi-cat
0

#15 hehe, Mirinda….

"Väck ej den björn som sover", säger ordspråket…

Vi får se om någon mer vågar ta till orda…

[Kattuggla]
0

Tycker också att ämnerna här är intressanta även om jag inte alltid skriver något. Känner inte heller alltid mig så insatt i ämnerna men läser både av intresse och för att jag lär mig saker. Jag tycker du är duktig, Magi-cat, som tar reda på så många nya fenomen hela tiden. 🌺Och Mia-Li får självklart också en 🌺för sin delaktighet!

Magi-cat
0

Kattuggla, tack och tack å Mia-Lis vägnar också; roligt att du är här och läser och deltar när du vill.

Blomma till dig 🌺 och alla andra också 🌺

Mirinda
4

Kom på att jag inte sade vad jag tycker om sajten.¨

Den är spännande och det är inte så att jag har behov av att få belägg för era upplevelser. Det kittlande är ju just att det inte finns någon vetenskaplig förklaring till allt mellan himmel och jord.

Så skriv på och låt er inte nedslås av att era upplevelser inte går att trycka in under ett mikroskop eller mäta med tekniska instrument.🙂

Si världen är förklarad i vetenskapens ljus.

Försvinner all vår oro och smärta.

Nu är det inte långt mellan människors hus.

Men långt mellan hjärta och hjärta.

Nils Ferlin

HjärtaTill dig, Magi-cat för outtröttlig uppmuntran och hårt arbete här och på de andra sajter du engagerar dig i.

#17 Vilken fin signatur du har, Kattuggla!

Magi-cat
1

tack Mirinda, jag blir rörd….❤️

Fin han också, Nils Ferlin…..🌺

[Kattuggla]
0

#19 Tack! Ja, den signaturen har jag funderat ett tag på… 😃

Loris M
4

Kan bara hålla med föregående talare, blir imponerad av ditt engagmang och ditt ständiga "grävande" efter nya, bra artiklar.

Den enda kritik (vet inte om det kan kallas för kritik då det handlar om mina egna tillkortakommanden) är att de flesta artiklar du länkar till är på engelska. Jag kan engelska, men är inte så bekväm med den. Då tar det lite längre tid att läsa och förstå och det blir inte lika roligt att läsa om man måste anstränga sig att förstå. Ibland, gör jag det med en del artiklar men blir osäker om jag förstått det rätt och drar mig för i så fall att kommentera. Det blir liksom lättare att låta bli. Tråkigt, men så är det. Men jag förstår ju också att du blir begränsad om du ska leta efter artiklar enbart på svenska.

Tycker att du är duktig på att många gånger skriva en kort kommentar eller övesätta en liten bit när du startar en ny tråd. Det underlättar och gör att man (jag) snabbt kan se vad det handlar om och bestämma om jag vill ge mig in på en läsning av den engelska texten. Det uppskattar jag!

I övrigt är jag jätte nöjd och önskar att jag hade tid att läsa igenom alla intressanta artiklar du lägger upp. För att en sajt ska fungera, är det viktigt att ha en engagerad och närvarande Sajtvärd och det har den här sajten. Precis som Mirinda skriver så är det inte så att du gör ett jätte bra jobb "bara" på den här sajten, utan du visar samma engagmang på flera andra sajter som Medarbetare eller medlem. Det är faktiskt så att när jag ser att du har startat en tråd på någon annan sajt, så läser jag det alltid, för jag vet att det är något intressant.

Nej, jag kan verkligen inte komma på något som jag vill att du ska ändra. Fortsätt göra det du gör, för det gör du väldigt bra! ❤️🌺

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Magi-cat
1

#22 Varmt tack mesa! 🌺❤️

Jag blir så glad över att du ger dig tid att skriva ner vad du känner, och att du finner så mycket positivt. Något som Mia-Li också får ta till sig, hon är en klippa här och utan henne skulle det inte fungera så bra som det tydligen gör.🙂🌺

Du har så väldigt rätt i det där med länkarna och den engelska texten! Jag tycker själv det är väldigt tråkigt när man bara möts av en länk utan förklaring eller ett videoklipp som man inte vet vad det går ut på. Det är om inte annat en artighet mot läsaren att ge lite kort av innehållet och kanske någon egen synpunkt eller fråga för att inspirera till läsning och diskussion.

Jag försöker göra en kort sammanfattning och plocka ut något av innehållet eller det mest intressanta. Sedan kan man som läsare själv välja om man vill fördjupa sig mer i den engelska texten.

Det är lite av hur jag tänker - men ibland blir det inte riktigt som man tänkt.🤫

Ibland ger jag mig inte tid riktigt, utan tänker att jag går tillbaka senare. Och glömmer ibland. Så - ser ni något som verkar för slappt eller torftigt, hojta till!

(Videoklipp tittar jag knappt på, i alla fall om de är längre än ca 3 minuter. ☺️Men bläddrar lite snabbt för att se att det inte är något otäckt t.ex., och lägger in ändå eftersom många föredrar film framför text.)

Så tack till alla ni underbara läsare på sajten och tack för synpunkterna, från Magi-cat och Mia-Li.

JonasDuregard
2

#9 "Men nu får allt någon säga något kritiskt,"

Det faller väl på mig om ingen annan kan med antar jag 😛. Jag får medge att det är svårt att komma på något på rak arm och det är ett gott tecken.  Här är i alla fall tre punkter att fundera på:

En sak som jag kritiserat tidigare är att jag uppfattar det som att skeptiker ofta får offentliga "utskällningar" om de bryter mot reglerna medan andra raderas utan offentlig anmärkning eller med anonyma eller allmäna uppmaningar att tänka på reglerna. Jag vet inte om det blivit bättre på senare tid, har inte varit lika aktiv. Intresset för kritik av det här slaget har tidigare varit ljummet, men nu bjuder du ju in till det så det är en förbättring i min mening. 

Ganska ofta får jag kommentarer av typen "Tänk på att det här är in sida för människor som är intresserade av …", det är lite svårt att tolka dessa men någon slags uppmaning att inte skriva så som jag skriver antar jag att det är. Det vore bättre att säga rakt ut vad man inte ska skriva i så fall, framför allt är det onödigt att anta att jag inte är intresserad av något bara för att jag inte håller med om det.

För ett tag sedan låstes ett par trådar under mystiska omständigheter, en av dem med hänvisning till att det fanns en tråd om det på en annan sida (men utan länk dit eller så). Det var uppenbart att medarbetaren som låste tråden gjorde det för att undvika diskussion om ett kontroversiellt ämne där hen var part. Sånt händer men är alltid lite trist.

Magi-cat
2

#24 Äntligen! 😃
Det kan ju inte blir FÖR lugnt här?!💣

Första stycket: Vi har tidigare haft trådar med samma rubrik och uppmaningar att även säga kritiska saker!
Offentliga utskällningar har det inte varit många, tack och lov. En del av detta har vi pratat om i pm har jag för mig. Det är alltid bra att föra fram sansade synpunkter och jag lyssnar alltid.

Lite fånigt kan jag tycka det är att säga att intresset för kritik varit "ljummen" när det stundtals dominerat alltför mycket på bekostnad av konstruktiva trådar och diskussioner. Egentligen har kritik aldrig hindrats. Snarare har den fått ta så mycket plats att medlemmar ointresserade av frågorna och turbulensen blivit avskräckta. Kritik är en sak, konstruktiv sådan alltid välkommen. Allmänt hackande och malande bara destruktivt.

Andra stycket. Ja, nu fick du en sådan kommentar till idag. :-) Hör på nu: du får naturligtvis skriva som du vill! Jag tycker själv det är väldigt irriterande när folk säger till mig (=tjatar) hur jag ska skriva eller borde ha skrivit eller inte skrivit osv osv.
Men ibland känns det som om du är där för att ta ner en på jorden fast det inte behövs. Man kanske vill sväva lite fritt….eller som om man fått en fint inslagen present och sitter med den i knät och fantiserar om vad den innehåller, och så kommer du och talar om att "äsch, det är ju bara en….nånting". Jag tror inte du menar det, men ibland känns det lite föraktfullt och ingen vill känna sig som att bli…tillplattad. Vi är inte ute i det blå.
"Fantasi är viktigare än kunskap" som en stor man sade.😃

Men, trots det, jag har sagt det förut och säger det igen: jag uppskattar din närvaro på sajten. (trots allt….🤓)
Så, ok, om det kan hjälpa något, jag ska sträva efter att inte göra någon mer sådan kommentar. 🤐

Tredje stycket: Vet jag faktiskt inte vad du menar med. Mystiska omständigheter låter onödigt konspiratoriskt och negativt tycker jag. Frågan kanske helt enkelt var utagerad eller kommit i annan belysning.
Jag kan inte tänka mig att det var något av allmänt intresse eller av bestående värde för sajten som alla gick miste om.

Det finns andra oändlighetstrådar som i stället pågått onödigt länge.

Magi-cat
1

(attans, försöker redigera men det funkar inte…tekniken strular…)

JonasDuregard
1

#25 "Lite fånigt kan jag tycka det är att säga att intresset för kritik varit "ljummen" när det stundtals dominerat alltför mycket på bekostnad av konstruktiva trådar och diskussioner."

Tycker du det? Jag kan inte minnas att det varit mer än någon enskild tråd. Att det dyker upp någonstans i en annan tråd är så klart något man måste förhindra.

Att intresset varit ljummet handlade nog mer om hur Medarbetare reagerat på det än hur omfattande kritiken varit. Men jag tror som sagt att det blivit bättre (såg att du redigerat den gamla "kritik-tråden" nu till exempel, det är bra tycker jag).

"Jag kan inte tänka mig att det var något av allmänt intresse eller av bestående värde för sajten som alla gick miste om."

Nej, men det finns många trådar man inte kan säga det om som ändå förtjänar att hållas öppna. Bestående värde är ett ganska högt krav för att tillåta en diskussion. Det är inte slutet på universum men det var ändå tråkigt, det handlade om den här "reklamtråden" och framför allt dess efterföljare som verkar försvunnit helt nu 🤔. Det var den som låstes för att det fanns en tråd på en annan sida om det.

"Det finns andra oändlighetstrådar som i stället pågått onödigt länge. "

Vilka och varför?

[Evisen]
1

#22 Gör som jag gör när det är engelsk text och för lat att bruka min taskiga engelska: Kopiera länken, öppna nytt webläsarfönster och knappa in google, klistra in länken i sökrutan och tryck på sök. Då får du upp den länken på google och tryck på översätt som finns precis inunder rubriken och streckade linjen. Kan bli lite roliga översättningar ibland, men det får man ta👍.

JonasDuregard
0

Jag tycker oftast det går åt mer energi för att tolka översättningen än originalet 🙂 (men engelska är främsta arbetsspråket på mitt arbete och jag besväras oftast inte av att läsa det)

Men översättningsprogrammen blir bättre och bättre antar jag.

[Evisen]
0

#29 Då läser och pratar du engelska dagligen och har fått in "snitsen".  Den där översättningstjänsten är rätt bra. Inkl. att man kan få träning på engelskan genom att båda läsa den engelska och svenska texten. Snitsigt va^^?

Nu ska jag gå och kolla på Ancient Aliens på TV och försöka lyssna istället för läsa textremsan🤓.

Magi-cat
0

#27 Då minns vi olika. Det kan ju hända att vi har vitt skilda perspektiv på just den frågan. 

Någon sådan tråd som försvunnit helt kan jag inte påminna mig. 🤔

JonasDuregard
0

#31 Hittade den!

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/516300d78e0e7451a8001401-gallande-sasserson-och-peratt

Som du ser är den uppgivna anledningen till att den låses att det finns en annan tråd om det på en annan sida, men eftersom det aldrig varit ett hinder innan så är det inte långsökt att tro att det fanns andra anledningar.

Men vi behöver egentligen inte diskutera det fram och tillbaks, det var bara något jag kom att tänka på när jag uppmanades att kritisera sidan och något vi alla bör ha i åtanke.

Magi-cat
1

#32  🙂 Alla intresserade har säkert full sysselsättning i ämnet på er egen sajt.

Vad menar du med det sista, "något vi alla bör ha i åtanke"?

Vad ska vi ha i åtanke?

JonasDuregard
1

#33 "Vad ska vi ha i åtanke?"

Någonting i stil med det jag skrev i #24, att sånt framstår som lite trist.

Följdfrågan är kanske vad "sånt" är, men innan du frågar det - är det en diskussion som skulle gynna den här tråden? Jag har framfört en smula kritik, smolkat glädjebägaren lite, och så vidare som är min lott i livet 😎. Det lämpligaste nu är kanske att ni bara konstaterar "jag hör vad du säger"* och tar till er den kritik som ni håller med om och struntar i resten.

*(Jag har hört att det ibland används i psykoterapi som ett uppmuntrande svar som samtidigt undviker att  bekräfta psykotiska vanföreställningar 😃)

Magi-cat
1

öh…..ska sova på saken och försöka vakna på rätt sida imorgon. :-D

[Mia-Li]
1

Jonas…den tråden du menar togs bort för att det förekom påhopp på personer i den.
Sånt tillåter vi inte här.
Sen får det vara hur tråkigt det vill att den togs bort. Men det var iallafall anledningen till det.
Men tack för dina synpunkter. 😃

Ha en bra dag.

JonasDuregard
0

#37 Men nu är den tillbaks, eller så pratar vi om olika trådar (se #32) 🙂

Magi-cat
1

En kommentar togs bort då den var riktad till en person.

[Mia-Li]
2

Den är inte borttagen men låst. Jag skrev fel i mitt förra inlägg om den.

JonasDuregard
0

#40 OK, men anledningen du uppgav när du låste den var att det fanns en tråd på SiF. Och att låsa trådar är inte direkt den vanliga åtgärden vid personangrepp, eller? Ni brukar väl ta bort angreppen och varna de som utför dem?

Hur som helst, det var ett ämne där du var en "part" kan man kanske säga, och det framstod som att du låste den för att undvika att ett ämne du vurmade för inte diskuterades i negativa ordalag. Och oavsett om det är så eller inte så är säkert fler än jag som får den känslan, så om ni vill ha konstruktiv kritik är det kanske en bra ide att försöka överlåta modereringen av vissa ämnen till en annan Medarbetare (nu är ni ju bara två här så jag förstår om det inte alltid är helt enkelt). Hade magi-cat låst tråden hade det kanske inte "stuckit i ögonen" på samma sätt.

Magi-cat
2

#41 Är just den tråden väldigt viktig för dig?

Mias motivering var fullt adekvat.

I övrigt så stämmer det att vi inte alltid är på plats båda två och kan invänta den andra för att rådgöra om beslut. Det hoppas vi alla inser och har förståelse för. Ibland kan det vara klokt att låsa eller (tillfälligt) ta bort en tråd om ingen har tid att moderera just då. Man kan alltid öppna eller åtgärda den igen. 

Jag är f.ö. ganska säker på att det uppfattats lika bra eller lika dåligt om jag vidtagit samma åtgärd i just detta fall. :-)

JonasDuregard
2

#42 "Är just den tråden väldigt viktig för dig?"

Nej, jag har redan skrivit flera gånger att den inte är det. Om du bara vill ha kritik om saker som handlar om liv och död så borde du skrivit det i din ursprungliga uppmaning att kritisera.

Det var ett exempel på något jag tycker är principiellt viktigt att undvika.

Men som jag skrev redan från början - det är sånt som händer. Och som jag skrev sedan, det var bara något jag kom att tänka på när jag uppmanades att kritisera sidan. Jag skrev också uttryckligen att jag inte tycker att tråden i sig har "bestående värde". Och jag har skrivit "det är inte slutet på universum men det var ändå tråkigt".

Att du ändå känner att du måste fråga om just den tråden är "väldigt viktig" för mig (och därmed förminska frågan till att jag gnäller om jag inte får precis som jag vill) är förbluffande. Jag kan inte komma på något sätt att vara mer tydlig med att tråden inte är väldigt viktig för mig, utom möjligtvis att skriva det i min signatur så att det kommer med i varje inlägg - men det känns lite overkill.

Är det ett tillräckligt svar på din fråga?

"Mias motivering var fullt adekvat."

Motiveringen här eller motiveringen i tråden eller vilken som?

"Jag är f.ö. ganska säker på att det uppfattats lika bra eller lika dåligt om jag vidtagit samma åtgärd i just detta fall. :-)"

Som en som står för själva uppfattandet är jag benägen att inte hålla med 🙂.

[Mia-Li]
3

OK, men anledningen du uppgav när du låste den var att det fanns en tråd på SiF.

Vart ska jag ha skrivit det?
Jag låste tråden enbart för att det blev **påhopp på personer.

**

Magi-cat
4

#43 Det verkar som om du misstolkar en enkel fråga jag ställer till något mycket mer negativt än vad det var menat som. Det sista jag skulle vilja är att förminska något till "gnäll"!

Det var tråkigt om jag gav det intrycket. 

Men jag tackar uppriktigt för synpunkterna!

JonasDuregard
0

#44 "Vart ska jag ha skrivit det?"

Kort svar, här: http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/516300d78e0e7451a8001401-gallande-sasserson-och-peratt#5

Så här skriver du där:

**Låser denna tråd då det tydligen finns en tråd om samma,  inne på SiF som ni kan diskutera i.
**

Räcker nog så gott med den

JonasDuregard
0

#45 Varsågod! 🙂

Angående frågan: om jag hade svarat ja istället, hade det ändrat något? Modereringen är väl oberoende av mina preferenser? Vilket leder mig till att undra varför du ställde frågan. Jag tror på dig när du säger att det inte var avsett att förminska eller så men du får gärna förklara varför du tyckte det var intressant vad som är viktigt för mig.

[Mia-Li]
3

Jo men du skrev i ditt #27(  **Det är inte slutet på universum men det var ändå tråkigt, det handlade om den här "reklamtråden" och framför allt dess efterföljare som verkar försvunnit helt nu Funderar. Det var den som låstes för att det fanns en tråd på en annan sida om det.)
**

Det var det jag svarade på eftersom du lade in länken till den. Jag svarade inte med tanke på den andra länken som du lagt upp nu.

JonasDuregard
1

#48 Jag la upp den tidigare också, i #32 och upprepade där att den synligen låstes för att det fanns en tråd på en annan sida.

Är det anledningen till att den låstes?

Magi-cat
8

#47 Nu är jag väldigt trött och snurrig och jag förstår inte riktigt vad som är felet eller vad det blev av allting. Det verkar bli fel vad jag än säger eller frågar.

Det är väl inte konstigt att man frågar om något är viktigt och varför? Speciellt som du återkom till den. Om det är viktigt lägger man större vikt vid sina svar, är det mindre viktigt kanske beaktar den på ett annat sätt osv.

Jag kan inte inse att det varit bättre om jag INTE frågat om det var viktigt.

Men nu blir det väl viktigare än vad det var bara av allt prat om viktighet? :-)

Mirinda
9

Glömde att säga en sak; Här på OF möts alla tyckare med samma respekt och tålamod av er som sköter sajten, vilket ovanstående diskussion kring en saknad tråd är ett gyllene exempel på.

Finns det mer att säga om själva sajten och innehållet?

Kanske finns det rent av någon som är mer flitig med att skriva här än jag, som kan föreslå nya grepp? Finns här någon som ser möjligheter och vill dela med sig av tankespån som väckts, när ni läst och skrivit på sajten?

Kanske någon av OF´s medlemmar, som hängt mycket i trådarna, kan ge konstruktiv kritik; gärna konkreta förslag till utveckling av den här spännande sajten?

[Mia-Li]
2

Varför är den/dessa trådar så viktiga för dej?
Vi låste av vissa anledningar och det står i respektive trådar. Thats it! liksom.

Magi-cat
1

#51 Tack Mirinda! 🏆

Vi är alltid tacksamma för konstruktiva förslag.👍

JonasDuregard
2

#52 "Varför är den/dessa trådar så viktiga för dej?"

🤦‍♂️

Säg att du skämtar? Annars läs #43.

Det är typ sådana här saker som jag syftade på när jag skrev att intresset för kritik är ljummet, det verkar mer intressant vad jag personligen har för intressen och prioriteringar än om det ligger något i kritiken.

"Vi låste av vissa anledningar och det står i respektive trådar. Thats it! liksom."

Så bra, då är det precis som jag påstog från början - att tråden låstes med förevändningen att det fanns en tråd om det på ett annat forum.

Men säkerligen menar du inte att det var enda anledningen? Då skulle ni ju få låsa var och varannan tråd 🙂. Så frågan man kan ställa sig är vilka ytterligare anledningar som låg till grund för beslutet.

Magi-cat
3

#54 JD, intresset för konstruktiv kritik är inte "ljummet". Sedan finns det olika sätt att se på saker och ibland når vi inte riktigt fram till samma öppna plats. Vi har olika kartor. Men vi kan sträva dit.

Mirinda
4

#54 Ja, nu är det väl så här att inte alla vet vad som hänt och ärligt talat tror jag inte allmänintresset för just denna fråga om borttagen tråd är så stort.

Om denna tycka-till-tråd ska hållas levande och kännas framåtsyftande för det stora flertalet på sajten så vore det trevligt om vi alla kunde "orientera vidare" (se #54) så att nya upptäckter kan göras, alla åsikter få plats och en konstruktiv skapande-process kan börja.

Det börjar med en tanke. När tanken delas med andra uppstår nya tankar hos dessa människor. Nya idéer föds. Så har människor tillsammans haft ett givande utbyte sen tidernas begynnelse.

Att släpa på allt för mycket tungt bagage som består av minnen och gammalt smärtsamt skräp har inte underlättat vandringen för någon.

Så töm det gamla i en hög! Och öppna ögonen för andras syn på olika ämnen. Byt perspektiv och se hur andra ser på samma fenomen som du!

Världsbilden får nya nyanser! Kanske blir den rent av ljusare och ger oss alla hopp om framtida utveckling? Inte minst av sajten.👍

[Mia-Li]
3

Båda trådar är låsta.
Vi har skrivit varför vi gjort så i respektive tråd. Och vi tänker inte upprepa oss.
Har du någon annan konstruktiv kritik Jonas kan du gärna ta det. Men om dessa två trådar kan det väl ändå vara slutsnackat om nu. Jag vet egentligen inte vart du vill komma med det.