TWO GIANT UNDERWATER CRYSTAL PYRAMIDS DISCOVERED
TWO GIANT UNDERWATER CRYSTAL PYRAMIDS DISCOVERED IN THE CENTER OF THE BERMUDA TRIANGLE
Det låter ju intressant…
Men upptäckta 1968 - vad har hänt sedan?
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
inte en aning 🤔
Jösses, det där var verkligen häftigt. Vilken storlek och i kristall också….3 ggr större än pyramiderna i Giza. Undra om det är detta som ligger alla märkliga fenomen i Bermuda tringeln?🙂
Jag undra också vad som hände sen. Nu borde det ju vara ännu lättare att undersöka det……men dom ligger väldigt djupt.
Det sägs att rymden är ännu mer utforskat än vad dom riktigt stora djupen är i våra hav.
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
ca 3% av världshaven är utforskade om jag minns rätt.
VSK - Är det så lite?😮
Värmland"
Jo om jag minns rätt så…
Ja, men jag skulle tro att du har rätt, faktiskt. Tänk så många stora djup det finns….flera tusen meter….och människan har ju väldiga problem att ta sig ner. Det är lättare att ta sig upp i rymden.
Värmland"
Lika outforskat som det mänskliga medvetandet?
Kände inte till detta om pyramiderna av kristall i Bermudatriangeln. Sätter fantasin i gungning. Atlantis, tidigare civilisationer? Naturlig formation? Vad är det?
Minns jag rätt så är medeldjupet för världshaven 3200 meter. -finns nog en hel del mystiska saker i djupet.
Portal, bas eller stort UFO är det nog 🙂
Portal röstar jag på.

Är det ingen som känner att det är lämpligt att tillämpa en grad av källkritik i det här fallet?
Om vi börjar med det mest grundläggande: "Dr. Meyer Verlag" prestenteras i artikeln, är det en verklig person? Namnen låter ganska påhittat (Verlag är tyska för "förlag" och jag kan inte hitta några belägg för att någon i världen heter det i efternamn). Vid vilket universitet verkade denna Dr. Verlag?
Och sedan står det att pyramiderna upptäcktes av en annan doktor (!) "Ray Brown", när han var ute och dök med några vänner. Men i artikelns inledning står det att pyramiderna fanns på 2000 meters djup 🤪.
Sedan är hela arikeln full med makalösa påståenden utan att presentera några egentliga belägg. Får det inte någon här att tvivla på om pyramiderna verkligen finns?
Enastående att ingen ens påpekat möjligheten att det inte är 100% sant.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
#11 Det är lugnt; vi förstår det. 🙂

#12 Det framgår inte alls av kommentarerna här. Vil du berätta vad det är du förstår?
Men det är ju lätt att ta sig ner på 2000 m djup och kolla..varför är det inte gjort om de upptäcktes 1968?? verkar suspekt det hela…
Jomen, man kan inte dyka så långt ner……då kommer kroppen att mosas av vattentrycket. Men nu finns det ju robotar med kameror som dom kan sänka ner i djupet.
Värmland"
#13 Är det förhör nu?😃😎
Först att någon var ute och dök och råkade hitta dem. Inte för att jag är hemma på dykning, men på de djupen…..Därtill är bilderna ganska för bra.
Men - det är sällan fel att spekulera och ta reda på mer… 🤓

#16 "Är det förhör nu?
"
🤔
"Därtill är bilderna ganska för bra."
För bra för vad? För att vara äkta? Men äkta bilder kan väl vara bra?
"Men - det är sällan fel att spekulera och ta reda på mer…
"
Men är det fel att påpeka att något verkar påhittat? Det postades tio inlägg här innan mitt, och alla var av typen "Häftigt, undra vad det är och hur det fungerar", inte en enda ställde frågan "är verkligen informationen sann". Visst kan man spekulera, men är det ingen som är intresserad av om underlaget för spekulationerna är påhittat eller inte?
#17 Nejdå det är så bra så.🤓 Och jadå, vi är intresserade av hela alltet, även sanningshalten.😎
Å andra sidan, måste det vara sant för att det ska vara intressant då? T.ex kan ju Science fiction vara intressant och roande också.
Värmland"
#19 Precis!😉
Fast Star Trek är på riktigt! (på 2300-talet!) 😍
😃
Jag menade förståss robotar som kan gå ner..Titanic filmades ju på botten än djupare än dessa…borde vara av stort intresse att gå ner och kolla el?
(Ber om överseende med min urspårning ovan.)
#22 Javisst, fjärrmanövrerade farkoster kan gå väldigt djupt,…mycket mer effektivt än att någon människa är med…
11 km, det är mycket det…
http://natgeo.se/vetenskap/teknik/titanic-filmens-skapare-vill-dyka-112-kilometer-ned-under-havet
Tänkte skriva om det tidigare men hade glömt det mesta info. -tack för länk 🙂

#23 Verkar onödigt att ha en bemannad farkost. Man får nog ungefär samma upplevelse inne i ubåten som om man ser på skärmar vid ytan (fast kanske lite mer klaustrofobiskt).
Den verkar i och för sig ha ett fönster, men det måste vara väldigt tjockt glas. Man ser nog bättre om man tittar genom kameran 🙂.
#🦸♂️Verkar onödigt att ha en bemannad farkost
Bemannade farkoster är "ute".
Såg ett program på TV om det där man under noggranna förberedelser tog sig djupt ner i havet (minns inte hur djupt, men det var väl typ att det knakade lite i fogarna:-)) Forskaren som var med satt ändå bara och tittade på skärmen! Det var bättre och tydligare där än det fantastiska scenariot när man tittade ut!
Sedan dess är det obemannat som gäller om man ska forska…
Folk som vill forska genom att sätta rekord kommer å andra sidan alltid att finnas. Säkert kul det med men mycket bökigare.
Kollade lite om pyramiderna. Det var tydligen några forskare som kom med det där. Och det gjordes ett program om det på history channel.
Sen är det väl inte bekräftat men vem vet…?
"These strange underwater pyramid structures at a depth OF two thousand meters were identified with the help OF a sonar according to oceanographer Dr. Verlag Meyer. Studies OF other structures like Yonaguni in modern day Japan have allowed scientists to determine that the two giant pyramids, apparently made OF something like a thick glass, are really impressive – each OF them is larger than the pyramid OF Cheops in Egypt.
Recently American and French scientists as well as other countries that are conducting surveys in areas OF the seabed OF the Bermuda Triangle, claim to have found a pyramid standing upright on the seabed that has never been discovered."
http://newearthdaily.com/pyramids-of-glass-found-in-the-bermuda-triangle-2/
Tack för länken, Olaf!

#27 När du säger "det var tydligen forskare …", betyder det att du tror på det som står i artikeln du länkar till? I så fall måste jag fråga dig om du någonsin läst något som du inte tror på 🙂.
#29 🦸♂️ I så fall måste jag fråga dig om du någonsin läst något som du inte tror på
.
Frågor utan relevans för tråden kanske kan tas på annat sätt?🙂
#29 Nej jag tror inte på allt jag läser. (Till exempel om jag får läsa att det är ofarligt att äta Monsantos insektsgifter;)
Nåväl jag var lite snabb och kollade inte upp nåt värst. Forskarna som nämns i länken jag la in verkar inte existera,,tyvärr får jag säga, hade jag kollat upp bättre kanske jag sluppit se din smajlisgubbe och läsa din onödigt dryga kommentar.

#31 "hade jag kollat upp bättre kanske jag sluppit se din smajlisgubbe och läsa din onödigt dryga kommentar."
Jag hade säkert kommit på något annat att anmärka på 😉.
Tråkigt om du tog illa vid dig, men "onödigt dryg" tycker jag är att ta i.

#31 "(Till exempel om jag får läsa att det är ofarligt att äta Monsantos insektsgifter;)"
Om du tror att jag skrivit det så tror du på mer än det du har läst.
Känns som tråden börjar spåra ur lite grann här, kanske någon Medarbetare kan se över det.
#33 det är inte alltid "någon medarbetare" finns till hands, så ett litet tips som underlättar är att undvika att spåra ur.
På tal om skatter under vatten:
Kort video, vi har redan haft en tråd om den, men den kan passa här:
http://www.minds.com/blog/view/85641/10-amazing-underwater-ruins
Det finns mycket under ytan: Här en Egyptisk stad….
WOW..
Där borde man ha varit med från börjat… coolt 🙂

#36 Men det är ju inte en skugga av fantasierna i #0?
Att hitta stenstatyer under vattenytan på en plats där man vet att det finns en översvämmad stad är inte riktigt lika spektakulärt som att hitta gigantiska magiska kristallpyramider på 2000 meters djup.
#38 Nämen trevligt ändå, väl! 👍 Det kanske finns mer! 😉