Mygg!
Många besväras av mygg under sommaren. Enligt vissa teorier förderar myggen olika blodgrupper olika mycket. Hur det än är med den saken kan det bli för mycket mygg…
Här är några n a t u r l i g a medel:
http://www.minds.com/blog/view/98441/8-natural-mosquito-repellents-to-get-rid-of-mosquitoes
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Man bör nog akta sig för dessa medel. De kan nämligen innehålla kemiska komponenter. Jag har hört rykten om att sådana kan vara farliga. Rent av livsfarliga i vissa fall faktiskt.
Vilka, Joppo?
Man försöker ersätta vanliga myggmedel med annat eftersom huvudkomponenten (som hjälper) i dem är miljöfarlig och giftig.
Jag håller med om att man ska vara fortsatt försiktig, men ingen av de ovan föreslagna kan jag finna skulle vara riskabel…🤔
Det var ett dåligt skämt bara 😛 Jag såg att ni skrev om "kemiska komponenter" i en annan tråd. Det var något armband som marknadsfördes genom att det påstods vara fritt sådana. Det tyckte jag var lite roligt med tanke på att det dels var gjort i något slags gummimaterial samt var besprutat med citrusextrakt 😉
#3 Haha! Och jag som tog djupt andetag och gjorde mitt yttersta för att svara seriöst och inte papegoja fram något om "belägg" eller sånt trist…..😉
😛tillbaka 😃