Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: spöken
Läst 2279 ggr
[Myraan]
4

Kontakta avlidna djur?

Hej på er!

Tänkte dra en lång historia kort. Jag har bott i samma hus i hela mitt liv, och så länge jag kan minnas har jag, min syster och mamma känt av en katt här. Aldrig sett, men hört. Både jag och min mamma har en förmåga att lätt känna av saker, och den här katten har jag känt som en svart bondkatt med lite vitt i. Hade två katter, dena ena dog för två år sedan i somras, och nu har vi en ny liten en, så alltså två katter igen.

Den här katten har jag aldrig känt som något obehagligt. Har aldrig heller känt av våran nu avlidna katt. Men idag gick jag upp för en trappa och såg att båda katterna låg under sängen som man ser från trappan. Tittar in mot ett annat rum till vänster, i ögonvrån ser jag något ljust litet som kutar ut från sängen, förbi mig så jag känner vinddraget mot benen, och sedan HÖR jag hur katten springer nerför trappan. Reagerade inte för jag tänkte att det var någon av dom, men när jag tittade låg de kvar, helt oberörda. Jag blev inte rädd, bara förvånad. Och känslan var densamma som det brukar vara när jag möter denhär katten, mest "stackars katt". Men jag såg så tydligt att den var vit, det var våran katt som nu är död. Och det skedde så snabbt, katten vi hade var väldigt nervös, vi trodde att han blivit illa behandlad innan han kom till oss och han kunde göra precis som jag nyss skrev, snabbt springa undan när man kom.

Men nu till min fråga! Det jag undrar över är om man på något sätt kan ta kontakt med.. Ja, spökdjur? Skulle vara intressant att veta lite mer..

Någon med någon erfarenhet?

Astell
1

Det ska väl gå på samma sätt som det gör med att kontakta en avliden människa…gå till ett medium 🙂

[Myraan]
0

#1 Ja, det kanske är så "enkelt". Får väl testa!

Ghosthunter
1

Jodå, det går bra. Sen är du ju olika hur djuren kommunicerar och hur du kommunicerar med dom. Även om dom inte talar, så kan dom ge dig känslor t.ex…och även det är ju en form utav kommunikation🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"