Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: naturfenomen
Läst 1669 ggr
Magi-cat
1

20 osannolika platser...

Lite ögongodis till helgen:

antilopgrottan i USA, en rosa sjö, ultimata klätterberg, kristallgrotta, tulpaner en masse och mycket mer…..

http://memolition.com/2013/05/08/20-most-amazing-and-unbelievable-places-on-the-world-20-pictures/

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Mooniq
0

Wow, vilka bilder!! 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Magi-cat
0

Kul att du tyckte om dem! 🙂

Vilka fantastiska, osannolika platser det ändå finns på jorden, och så mycket att upptäcka! 🌺

JonasDuregard
0

Och tänk vad man kan göra med Photoshop och en vanlig PC dessutom 🙂

Magi-cat
0

kanske det

saur
1

Kanske det ja, men alla bilder var inte direkt 100 % fejk. Om nåt så var de flesta bara redigerade med kontrast och för att få fram färger så vitt jag kan se, vissa en del mer än andra.

Enligt mig så vinner naturen över photoshopade bilder i skönhet varje gång :)

Magi-cat
1

#5 Exakt. Inget går upp mot naturen. 

Hur det än är så är jag ändå glad för bildkavalkader som denna. Man får se platser och fenomen man aldrig skulle vara i närheten av annars….

Astell
0

Tror nog att de photoshopar fram lite starkare färger men annars så är det väl naturliga foton…

saur
1

Ja jag kollade upp några av platserna, alla jag googlade fanns och var lika vackra förutom den där black forest i Tyskland med påskliljorna (alltså den fanns men såg inte ut sådär verkar det som). Det var den jag tyckte kändes mest fejk också.

Man borde inte direkt bli förvånad över att naturen är hej dundrande vacker, eller? Måste man vara skeptisk mot det med :(

Astell
0

Nej men färgerna är förstärkta…läste om någon som beskrev en plats och den sa att det inte var lika färgglatt som på bild…men vår natur är fin ändå 🙂

Loris M
2

Om man helt struntar i färgerna och ser bilderna som svartvita så är det fortfarande helt fatastiska bilder. Håller med Magi-cat, helt osannolika platser! 🌺

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi