Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterintressantteorier
Läst 1610 ggr
Magi-cat
0

En bit av Atlantis?

Sökandet efter en svunnen värld…

Ett japanskt bolag har funnit granitblock och kvartssand på havsbottnen utanför Rio de Janeiros kust.

Graniten "borde" inte vara där och man har tagit sig en funderare på om det kan vara rester av den sjunkna kontinenten Atlantis man funnit..

Det vore onekligen ett scoop….

Fast för säkerhets skull, det kan vara något annat också: "“The concept OF Atlantis came way before geology OF the modern age was established. We should not jump to the Atlantis (conclusion) right away,” he said."

Intressant i vilket fall som helst!

http://www.japantimes.co.jp/news/2013/05/07/national/japanese-submersible-finds-possible-signs-of-legendary-atlantis-off-brazil/#.UYo-FbXIYz7

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Astell
0

Intressant!! det verkar finnas en hel del kvar att upptäcka här så varför bemöda sig med Mars i nuläget??

JonasDuregard
1

Undra hur många gånger per år någon hittar Atlantis 🙂

Det glöms väl bort snart precis som alla andra "mysteriska" undervattenfynd.

Astell
0

Läste lite ytligt…men nu ser jag att graniten ska där sen kontinenterna delade på sig..jaja vi får väl se om det dyker upp ngt mer ännu intressantare 🙂

Magi-cat
0

Atlantis eller inte, granit är alltid intressant, som allt annat som inte är där man väntar det. 🙂

#1 Just det, det finns massor att upptäcka i oceanernas djup och i det närmaste lika äventyrligt som att åka till Mars!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen