Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettmysko-grejer
Läst 1377 ggr
Magi-cat
2

"Crop circle" i öknen!

Åtminstone är mönstret väldigt likt en av sädescirklarnas: sri yantra- symbolen.

1990 dök denna formation upp i Oregonöknen. en uttorkad sjöbotten av hård lera. Inga märken av bildäck, fotspår eller verktyg ska ha synts på platsen.

13 miles lång (ca 20 km!) så det kan inte ha varit någon barnlek att göra den….

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KliBRinZHJA

Som vanligt: se och beundra! 🙂Väldigt ovanlig är den i alla fall!

Fyra personer ska ha tagit på sig skulden eller tagit åt sig äran, vilket man vill, men de hade vissa svårigheter att göra om bedriften:

https://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=jLeUOBzkZsk

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Astell
0

Intressant!! Är det först nu de har berättat om den?

Magi-cat
0

Kan inte tänka mig det, det var nog bara att videon dök upp nu. 🙂

saur
3

Jag har hört en trevlig teori om dessa crop circles.

Nåt som de alla har gemensamt är ju att de alltid är någon typ av geometriskt mönster, och om man går tillbaks till the ancient times så kan man hitta många av mönstren. Man kan även lista ut vad en del av dom står för, betyder (fast jag personligen tror att vi bara är och fingrar runt vad de faktiskt visste). 

Teorin är alltså som sådan, att det är aliens - men dom gör det för en anledning. Dessa aliens har inte som vi människor glömt bort allt som är sant och har alltså ett högre medvetande än vi. Det är för övrigt varför vi inte ser dom, dom vibrerar i en annan frekvens - finns i en annan dimension. 
Om man då alltså kollar på vad dessa mönster betyder kan man se orsaken till varför dom sätter ut dom, basically så gör dom det för att moder jord, och människan ska må bättre på olika vis. De gör det för de vill hjälpa oss.

Som om man kollar på några av artiklarna du, magi-cat, la ut i tråden om vatten, så kan man se samma typ av funktion. Om man projicerar goda kärleksfulla tankar och sätter ut ord med kärleksfulla betydelser på ett glas vatten så reagerar vattnet på detta, och det är liksom samma princip.

Magi-cat
0

#3 Tack saur, det var en trevlig teori om cirklarna!

Många av dem anknyter till urgamla mönster, som du säger, uråldrig symbolik man kan finna här och där. I Orienten, Tibet, keltiska knutar, gamla kyrkfönster, symbolik vi tappat anknytning till, men som talar till oss ändå. Som vattnet, vattenkristallerna och de bilder man ser i cymatik-tråden, ljudets bildsymbolik. 

Ju mer man tänker på det, desto mer hänger allt ihop. Naturens ursprungliga mönster.

En god vän sade ungefär så här: "Det viktiga är inte vem som GÖR sädescirklarna, utan vad de ÄR". 🙂

Om de är av kärlek är det gott.

saur
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja precis, när man börjar tänka på dessa saker så känns det som allt bara klaffar in i varann, allt verkligheten livet bara flyter på i ett mönster. Ett geometriskt mönster!

Jag tänkte på det idag, att jag kan verkligen förstå varför geometri är så grundläggande för.. ja allt. Om man tittar på en valfri mandala så ser man hur varje form ger formen bredvid sig sin form, hur varje form.. formar varandra.. Samtidigt förstår jag att jag är så långt från att förstå. Vet bara att det känns så logiskt och rätt i kroppen med allt det här.

Din goda vän verkar som en klok en! Människan brukar ofta fokusera på fel frågeställning, det tycker jag man kan märka väl här på iFokus i alla megalånga trådar.
Jag tror det beror på till stor del att ingen ens försöker se helheten.