Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikett: mysko-grejer
Läst 3326 ggr
Magi-cat
0

Mystiska "bubblor" i öknen....

…har sett de här på flera ställen nu: Som glaskulor, ametistfärgade och vackra. Tydligen med vattnigt, kladdigt innehåll.

I öknen!

Vad är det? Svamp, bortkastat skräp eller aliens? Cool

http://myscienceacademy.org/2013/02/04/mysterious-purple-spheres-found-in-the-desert/

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
0

Ja, det var ju märkligt. Kan det vara typ ägg eller nåt sånt från något djur? Det verkar ju som om dom inte har gjort nån direkt vetenskaplig udersökning?

Jag säger som denna kvinnan:

Mohamed Shawky · Top Commenter · Faculty OF Engineering - Cairo university

cant any body just run any kind OF scientific analysis instead OF wondering and guessing?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Olaf]
1

#1 Nämen nu säger du emot dig själv! var det inte du som villa ha mer oförklarade mysterier?Tungan ute

Jag tror det är…..grodägg. De lila bredkäftade ökengrodorna känner ni väl till? Om jag har fel där om grodorna så är det utomjordisk implantering på gång. En ny art som kan bli intressant att se….

Ghosthunter
0

Nja förvisso kanske jag gör det….men jag försöker ändå att se relistiskt på saker. Jag vill gärna granska saker innan jag gör en bedömning. Det hade ju inte skadat om nån undersöker dessa bubblor vetenskapligt, för jag tror att dessa har en naturlig förklaring!Tungan ute

Värmland"

Magi-cat
0

#3 Tills dess är de lila bredkäftade aliengrodorna bekräftat oförklarade! Skrattande

Ghosthunter
1

Ja det är dom, katten, och ett ganska intressant fall oavsett oförklarat eller förklarat!Flört

Värmland"

[Olaf]
1

#3 Jag förstår, jag skojade bara. Håller med dig om att det skulle vara intressant att höra vad forskarna säger om bubblorna för dom är onekligen väldigt märkliga. Men kanske har man tittat på dom och helt enkelt inte har en aaaning vad sjutton det är.

[Olaf]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lägger in ett Tv-klipp  om bubblorna. (Som visserligen fann med i länken på #0) Längre in i klippet ser man fina närbilder. Fascinerande!

Vad är det??? Ingen tycks veta än. Tyckte jag såg någonstans att dom dykt upp på fler platser..om det nu stämmer…

Magi-cat
0

Tack Olaf! Om det är på flera platser kan man ju undra…..

Annars tänkte jag på något man hällt ut från flygplan, det händer tydligen ibland…..men om det är på fler ställen blir det ännu intressantare….

Undrar hur de förändras över tid, där i den varma öknen?

Nevina
0

I kommentarerna under videon var det någon som skrev att det var sånna här: http://www.ahappywanderer.com/2012/02/water-beads.html Men på den sidan står det också att de krymper igen i solen, men det verkar de ju inte ha gjort ute i önken..

Ramiraz
0

Kan det varit något som tex en familj med husbil dumpat.. antingen airfresheners, som man brukar ha i husbil, eller såna där gelekulor som man kan ha blommor i, i en kruka.

Ramiraz
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

<såna här menar jag.

Magi-cat
0

Just! Sådant kan det vara!

Nevina
0

#11 Det var ju sånna jag länkade till! Tungan ute

[Olaf]
0

Det kanske är gåtans lösning! Där föll min tes om bredkäftade ökengrodor.

Det finns dock ännu ett aber. Hur kommer det sig att de violetta kulorna i öknen inte torkade ihop som Nevinan nämnde i #9 att de borde göra?

Ramiraz
0

Kanske beror på hur länge dom legat där, för dom håller nog vatten länge.

Pinglan00
0

Jag tänker bara på sånna bollar man har i krukor när jag såg det.

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4