James Ranid ger ut miljonen!!!
/edit: tråd med anledning av ett visst datum 😉/
Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen i morse när jag läste Morrgonbladet! Skulle den berömde illusionisten verkligen ha medgett att det finns paranormala förmågor, bitit i det sura äpplet och bestämt sig för att dela ut den där miljonen han utlovat? DET var en stor nyhet!!
Citerar lite ur tidningen:
"James Ranid delar ut miljon!!
Enligt vad tidningen erfar tidigt denna morgon från en av landets största nyhetsbyråer har illusionisten James Ranid medgivit att paranormala förmågor existerar! I det aktuella dubbelblinktestade försöket hade instant teleportering från en plats till en annan skett. När alla andra förklaringsmodeller uteslutits och Orkams* rakkniv applicerats stod alla fakta i dagen: Teleportering existerar och James Ranid medger situationen. När miljonen delas ut och till vem har ännu inte offentliggjorts. Nyheten uppdateras under dagen.
Tidningen har sökt men inte lyckats nå FuF(p):s ordrörande och tillika James Ranids gode vän H. Bläsén för en kommentar.
(*inregistrerat varumärke)"
Det här var ruskigt spännande! Kan det vara möjligt?😮
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hehe….det glädjer mig att just han får bita i det sura äpplet om det är så. En lektion i ödmjukhet kanske? En lektion i att världen är långt mer komplex än vad vi vet eller tror oss veta?
😉
Det ser ut att bli mer spännande än man kunde ana!
citerar mer ur Morrgonbladet:
"Vår reporter på plats har nu lyckats nå FuF(p):s ordrörande ful.kand H. Bläsén! Herr Bläsén var dock yrvaken vid tillfället och vår reporter gjorde en snabb sorti när herr Bläsén i affekterat tillstånd utslungade, citat: 'Ni ljuger era bedragare! Det skulle James Randig aldrig göra, det har vi ju kommit överens om! Passa er eller er sekt-tidning får nästa års Försnillargris!'
Tidningens reporter avvaktar att herr ordrörande Bläséns stingsliga morgonhumör ska gå över för att om möjligt få en något mer nyanserad kommentar vid senare tillfälle. Kanske vid ett annat datum.😉"
Ja, oj vilken såpa! 😮 Hur ska det gå?
Det är den 1:a april i dag.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Här händer det saker hela tiden i denna känsliga fråga!👍
Ny uppdatering ur Morrgonbladet:
" Enligt av till tidningen helt obekräftade källor har den lokale illusionisten J. Hundi i maskopi med James Ranid (som INTE ska vara identisk med den berömde trollkantarellen James Randig och inte heller har en tanke på att dela ut någon miljon i pengar) försökt inregistrera ett patent på en apparat som enligt likaledes obekräftade uppgifter teleporterar inte bara bilder utan även föremål.
J. Hundi är dock mycket förtegen om detta och vill inte yppa något närmare till vår sagesman då han är rädd för att idén ska stjälas av supersektparanormalistpåfågelsbedragare som, säger han, ständigt och illvilligt bevakar hans minsta steg, innan den hunnit patenteras. Han hoppas bli minst miljonär på sin idé.
Morrgonbladet avsäger sig allt ansvar för dessa helt obekräftade uppgifter och återkommer så snart läget klarnat."
Jag fattar ingenting! Vilken röra!😮
Ja precis, aprilapril 😃
Va vad är detta? Ska bli spännande att se om det är ett aprilskämt…hahah…😃
"supersektparanormalistpåfågelsbedragare". 😎😃
Nu är Morrgonbladet uppdaterat igen!
"Tidningens reporter Dr. Mull Vader (tvillingbror till Lux Skyvalk) har lyckats nå den tillkvicknade och återställde H. Bläsén för en kommentar:
Herr Bläsén är nu mycket samlad och meddelar att en officiell presskommuniké väntas senare i eftermiddag. Vi lyckas dock få reda på att någon miljon inte kommer att delas ut någonstans och att paranormala förmågor aldrig kommer att erkännas eftersom de allvarligt skulle störa en sund affärsverksamhet.
All medialt måste därför med kraft bekämpas, vartill man har effektiva medel. (Vid denna punkt i intervjun ser herr Bläsén nöjd ut, skrockar förtjust och gnider sina händer.)
På frågan om han själv och hans organisation, FuF(p), är involverade i J. Hundis teleportationsutrustning säger han sig av sekretsesskäl vara förhindrad att svara."
Oj hur ska detta sluta!?😛 Jag behöver en kopp te, kaffet har parkerat sig i vrångstrupen.
#6 Mia, du ska inte ta åt dig av "glåpord", de är egentligen belägg och fakta, vet du, beroende på vem som utdelar dem!
😃
🤫😍
🤐🤪
Är det förresten någon som vet vad det där FuF(p) står för?
Jag är inte säker men har hört att "p" står för pseudoskräpticism, men jag vet inte, det kan vara illasinnade rykten spridda av….eh….det där långa svåra ordet……
Men vad betyder FuF? 😜 (kolla skällkoden ellevadeheter)
?
Det är nog du som läser in nåt som inte finns.
Lite humor om det hela skadar väl ingen? eller….?
Ta det med ro JH.
🌺
#18 precis…det är ju dagens datum trots allt…..
Morrgonbladet lägger ner sin verksamhet för idag.😴
Edit:
Morrgonbladet har tyvärr lagt ned för detta år, då den fått flera anmälningar för sin rapportering idag.
Orsaken är oklar, men det ryktas om långtgående tråkighet och humorlöshet.
Pressombladshannen utreder nu frågan.
Stängt pga nyhetstorka….😎
Lite OT, men nu finns även Google-lukt!
Tänk att känna lukten av tarotkort, jag kan knappt vänta!
Ny beprövad teknik gör det möjligt att testa de flesta lukter! Det svåraste blir att välja! Osande katt, kanske?🐱
#0 Hahaha en april luring! Det borde man förstått direkt…tänkte att Randi fått hjärnsläpp och att det snöar i helvetet, men så är det bara 1a april😃 Lurad! Det står ju Ranid!
Edit Tur att vi har pålitligt humor-orakel med oss.
Hej Olaf!🙂
Tur att det bara är 1 april en gång om året. 🤓

Idén med aprilskämt är väl att de ska vara trovärdiga? Och det brukar sällan användas som sarkasm mot andra, de lyckade aprilskämten brukar snarare vara självironiska. Hade en skeptiker postat något liknande (utan de avslöjande ordvitsarna) så hade det kunnat bli roligt. Eller om du hade postat att sidan byter namn till spökbilder igen eller något sånt. Bara några tips! 🙂
#16 Jag håller med om att det finns mer än ett stick av bitterhet i det hela 😃
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
#31 Du får väl skriva egna vetja! 😃
Idén med aprilskämt är väl att de ska vara trovärdiga?
Måste hålla med dig där, angående trovärdigheten. Det kommer inte att delas ut någon miljon. Det var just därför man spärrade upp ögonen vid Morrgonbladets fadäs.
Eller om du hade postat att sidan byter namn till spökbilder igen eller något sånt
*Gäsp!* 😴
#16 Jag håller med om att det finns mer än ett stick av bitterhet i det hela 
Så otroligt löjligt!😃*skakar på huvudet* 🤪
Den totala sanningen är att det inte finns den minsta bitterhet! Jag citerade ju bara en tidning och det vet man ju hur tidningar är! 😂
Äh, spänn av lite hörni!😛
Tråden blev verkligen ett riktigt 1:a aprilskämt 🤪 😂
Jag garvar baske ihjäl mig 🤪😂
#33 Det var ju för väl att någon skrattar och inte bara anmäler!😭😓
Som sagt, tur det bara är en gång om året! 😃😉
Va, t.om anmält!? Det är ju helt hysteriskt!? Jag kiknar snart av skratt… 😂

"Du får väl skriva egna vetja!
"
Det har jag kanske redan gjort 😉
"*Gäsp!* 😴 "
Men det var ju bara ett exempel 😛.
Något som folk blir lite upprörda över men som inte verkar totalt omöjligt menar jag bara. Helst ska de hinna skriva en kommentar 😃. Det tycker i alla fall jag är roligt.
"Den totala sanningen är att det inte finns den minsta bitterhet!"
Nej det är klart, vad tänkte jag 😉😃
"Det kommer inte att delas ut någon miljon. "
Dels är det sant eftersom det är en tvådelad process där man först måste klara ett initialt test och sedan ett mer rigoröst dito, och så vitt jag vet har ingen klarat det initiala testet.
Men nu tänkte jag inte direkt på sådana teknikaliteter och inte heller på någon slags övertygelse om att allt sammans är riggat utan bara på att du gjorde det tydligt genom alla dina insinueringar och ordvitsar. Det är väl så det lätt blir när man skojar om någon annan än sig själv, speciellt någon som man inte tycker om något vidare.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Det har jag kanske redan gjort 
Hurray!😃
Helst ska de hinna skriva en kommentar 
Det var meningen. Tyvärr lade Morrgonbladet ner i förtid pga anmälningar och affekterade kommentarer. (edit: så pallar jag inte riktigt med att luras heller.)
Nej det är klart, vad tänkte jag 

Fattar aldrig hur du tänker! 😂
att du gjorde det tydligt genom alla dina insinueringar och ordvitsar.
Va? 😮😛Såg du såna? (Kanske det är felstavningarvettu…🤦♂️)
I övrigt handlar det inte om att "tycka om" eller inte, jag tänker inte i termer av det.
Än så länge så har ingen lyckats lura mig idag. Men det är ju 3.30 kvar av aftonen 😃
Jaså blev du inte lurad? 😃😉
Nepp 😃