Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketthimlafenomen
Läst 1525 ggr
Magi-cat
0

Fler himlafenomen?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Efter händelsen med meteoriten i Ryssland har rapporterna om himlafenomen ökat.

Några exempel finns i denna ca 27 min långa film. (Jag har inte sett hela själv)

Som sagt: har de blivit fler eller är det bara rapporterna som är fler?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[KosmosBill]
0

Fanns en hel del smått och gott i filmen.

Iakttagelserna ökar hela tiden. Blir bara mer och mer.

Hur länge kan man förneka dessa farkoster?

Magi-cat
0

Meteorer föll inte från skyn. (Inte lätt att navigera rätt alla gånger). Lite vetenskapskuriosa om himlafenomenet meteoriter:

http://arthur.shumwaysmith.com/life/content/scientific_group_think_the_meteorite_case

"But there is, unfortunately, no rule by which to avoid the risk OF occasionally disregarding […] true evidence which conflicts (or seems to conflict) with the current teachings OF science. During the eighteenth century the French Academy OF Sciences stubbornly denied the evidence for the fall OF meteorites, which seemed massively obvious to everybody else. Their opposition to the superstitious beliefs which a popular tradition attached to such heavenly intervention blinded them to the facts in question.

with a further footnote:

"Scientists in other countries were anxious not to be considered as backward compared with their famous colleagues in Paris", writes F. Paneth ("Science and Miracles", Durham University Journal, vol. 10 (1948-9), p. 49). "… many public museums threw away whatever they possessed OF these precious meteorites; it happened in Germany, Denmark, Switzerland, Italy and Austria."

/…./

Meteorite falls are the sort OF thing that happen rarely enough that only a small fraction OF people are likely to observe one directly in their lifetime. Clearly 18th century scientists didn't have a lot OF faith in such observations by ordinary people. With systematic gathering OF evidence, even without direct observation OF the phenomenon by scientists, the truth did eventually prevail.

Magi-cat
0

Lugnet före solstormen?

2013 skulle bli solstormarnas år…I stället är det ovanligt lugnt….

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2290289/NASA-warns-unexpected-happening-Sun-year-supposed-peak-sunspot-cycle.html