Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettmysko-grejer
Läst 5463 ggr
Magi-cat
2

Kan man levitera?

Som sagt, indiska yogis kan en hel del…..

/edit: länk finns ej längre, borttagen/M-c/ 26/10-25/

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

• Redigerat 2025-10-26 08:58 av Magi-cat
Kryddis
2

Hen var tydligen så duktig på det att hen leviterade iväg från artikeln…

Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
3

#2 Hehe, ja han verkar kunna göra både det ena och det andra.

Försök inte på de farligare grejerna i verkligheten bara

#0 Jag tror inte man kan levitera, de som påstått sig kunna det har endera avslöjats som fusk eller inte låtit någon granska deras påstådda förmågor. Dessutom förefaller det komma på kant med naturlagarna och eftersom inget annat vi känner till gör det så blir jag extra tveksam.

Magi-cat
11

Jaså, man tog bort artikeln! Attans!

Jag tror att man (eller speciella personer efter lång träning, yogis) kan göra väldigt mycket som verkar undandra sig naturlagarna. 

Det finns i så fall en felande länk mellan vår kunskap om naturlagarna och det som faktiskt händer. Kanske lösningen är medvetandet.

Lilla Stjärna
11

Ja, jag tror att precis ALLT är möjligt för oss! Vi är ju födda med skapelseförmåga och det är tankar och fullständig TRO vi använder. Det hela handlar om att frikoppla egot och lyckas man med det -då har naturlagarna ingen som helst inverkan på oss. Naturlagarna hör till egots illussioriska värld……

…..tror jag!

Magi-cat
4

Hej Lilla Stjärna!

Fina tankar, det är mycket man inte vet!

Lilla Stjärna
3

Hej! Ja, du var själv inne på samma linje i # 4 !

Blev riktigt sugen på att börja öva på att levitera! Inspirerande fråga du ställde !

Jag tror dock inte att man måste börja praktisera yoga för att åstadkomma detta, men, yoga och bl a Meditation, sömn och bön kan nog vara bra tekniker att starta med!

JonasDuregard
4

#5 På sätt och vis håller jag med dig om det där med skapelseförmåga. Man kan till exempel bygga ett flygplan eller om man vill ha mer konventionell levitation så kan man använda supraledande magneter. Dock tror jag inte vi kan levitera enbart med hjälp av de medel våra kroppar skänker oss.

Jag har sett flera "yogis" som är duktiga på att hoppa medans de sitter i lotusställning men det räknar jag inte som levitation . Då kan jag levitera bättre jämfota.

Lilla Stjärna
9

# 8, javisst, jag tror också på -eller förresten vet jag att vi kan skapa fysiska ting med våra kroppar för att levitera, jag har ju själv flugit i flygplan o s v!

Jag håller också med dig om att vi inte kan levitera enbart  med hjälp av de medel våra kroppar skänker oss.

Det jag menade var att vi måste använda vårt medvetande / sinne plus 100 % tillit, för att skapa medvetet, utan att använda våra kroppar eller någon slags fysisk materia, om vi vill att t ex en kropp ska sväva fritt. Alltså, endast använda oss av tankar.

Om man däremot inte tror att det är möjligt, då funkar det nog heller inte så bra!

Ha ha, jag räknar inte heller en hoppande yogi som levitation! Inte heller om du hoppar jämfota !

JonasDuregard
4

#9 "Det jag menade var att vi måste använda vårt medvetande / sinne plus 100 % tillit, för att skapa medvetet, utan att använda våra kroppar eller någon slags fysisk materia, om vi vill att t ex en kropp ska sväva fritt. Alltså, endast använda oss av tankar."

Saken är den att jag lutar åt att våra medvetanden är en del av våra kroppar. Jag har till exempel aldrig sett ett medvetande utan en kropp (jag vet att andra tror att de gjort det men jag tror att de misstar sig) och jag tycker att teorin om att medvetandet uppstår genom interaktion mellan nervceller är både teoretiskt väl underbyggd och synnerligen väl förankrad i empiriska observationer.

"Om man däremot inte tror att det är möjligt, då funkar det nog heller inte så bra!"

Jag tror inte att det funkar bra om man tror på det heller, men jag skulle gärna se att jag har fel. Jag tänker i alla fall inte börja tro på det för att se om det får det att fungera - då får det va'

Lilla Stjärna
10

#10, OK! Det är väl det att jag tror på att medvetandet är skapat helt oberoende av en fysisk kropp. Jag ser (och har sett många, många gånger) kroppen som en illusion och kan se det jag kallar andeljuset, auran en liten bit ifrån kroppar ibland plus att kroppen då ser minst sagt "död" ut i förhållande till auran. Därför kan jag omöjligtvis ta till mej andra teorier.

Jag tittade förresten på TV-programmet "Nyhetsmorgon" för ca 8-9 år sen. Där var då ett reportage om forskare som hade bevisat att medvetandet kan förflyttas utanför kroppen. De visade på en "försöksperson", med speglar bakom och framför personen, kommer inte ihåg riktigt……och jag blev så jublande glad! Jag tänkte; äntligen, äntligen -bevis på det jag ser!!!

Men……….det kanske var båg då…och jag m fl då, vad vet jag

Har du försökt att se din egen aura nån gång?

JonasDuregard
2

#11 "Därför kan jag omöjligtvis ta till mej andra teorier."

Det var synd. Jag tycker det låter som du har väl hög tilltro till dina sinnesintryck. Framför allt om det gör att du inte kan ta till dig andra teorier.

"Har du försökt att se din egen aura nån gång?"

Om den teori jag ansluter mig till är rätt - och medvetandet sitter i hjärnan - så skulle det vara enkelt att se auror eller vad som helst om man verkligen vill det. Det betyder inte att auror finns i verkligheten bara att dina synintryck berättar det för dig. 

Det finns alltså ingen motsättning mot att du tycker att du ser auror och att jag har rätt i att medvetandet sitter i hjärnan.

Om du kan avgöra vilken av två skärmar en person står bakom genom att läsa av dennes aura tror jag på dig, eller om du kan redovisa något annat som bevisligen existerar i verkligheten utanför dina sinnesintryck.

Tror du att du kan göra det eller något liknande? Om inte, är du säker på att auran du ser inte bara är en optisk effekt eller rent önsketänkande? (Ta inte illa upp, för mig är det helt självklart att alla, även jag, drabbas av önsketänkande)

"Men……….det kanske var båg då…och jag m fl då, vad vet jag"

Eller så minns du fel eller missuppfattade eller så hade de i programmet fel av misstag eller någon av hundratals andra möjligheter. Det här handlar återigen om att inte vara för säker på att det man uppfattar speglar verkligheten till 100% (och kanske framför allt att det man minns kanske inte gör det)

Magi-cat
14

Om man ansluter sig till att hjärnan inte är ett helt pålitligt verktyg för att med bestämdhet avgöra hur allt verkligen ligger till, faller även #10 Saken är den att jag lutar åt att våra medvetanden är en del av våra kroppar. Jag har till exempel aldrig sett ett medvetande utan en kropp

Medvetandet kan fortfarande vara fysiskt, och det kan också vara icke-fysiskt och det kan vara båda. Våra sinnesintryck är inte helt tillförlitliga (även om de är ändamålsenliga för det allra mesta) så vad man sett behöver inte utesluta att det bara är en del av sanningen. (ja, jag vet att du även tillägger teori och empiriska observationer. Man kanske ser det man förväntar sig där också, eller så har man bara inte kommit längre.)

Hypnos kan på ett underligt sätt "ändra" verkligheten. Man kan känna värme fast det är kallt, uppleva att en fjäder väger tio kg etc. Ett märkligt fenomen. Säkert kan man, med träning (eller i nödsituation) gör samma saker själv. Känna värme fast man borde frysa, lyfta en bil fast man inte orkar. Eller - levitera?

Att medvetandet skulle vara fysiskt kan jag gå med på, men det sitter i så fall inte bara i hjärnan. Hela kroppen är involverad, med bukhjärna och inte minst hjärta samt i våra celler.

Jag tror dock att medvetandet är mer än så, men här i 3D har vi normalt bara del av det som finns förankrat i det fysiska. Säkert kan vi utsträcka det mycket mer.

**#12 Det här handlar återigen om att inte vara för säker på att det man uppfattar speglar verkligheten till 100% (och kanske framför allt att det man minns kanske inte gör det)
**

Ungefär precis. Det fungerar så åt båda håll.

Att inte alla ser aura säger inte att aura inte finns. Bara att inte alla kan se den.

Magi-cat
4

Spånar lite, ta det inte så allvarligt…..

Vad vi/ni verkar vara överens om:

Man kan typ levitera med hjälp av medvetandet!

I det ena fallet skapar medvetandet (=tankekraft) ett flygplan så vi fysiskt kan lyfta från jorden och färdas till avlägsna platser, ja till och med till rymden…..

I det andra fallet kan vi använda medvetandet (=föreställningsförmåga) lyfta medvetandet ur 3D-nivån, lyfta från jorden och färdas ända ut i………långt bort……

Kan man även "lyfta" fysiskt i det andra exemplet? Jag tror att typ indiska yogis kan dressera sitt medvetande och tankekraft att de även får med sig den fysiska kroppen, kan levitera och en del annat.

Men om man ser det så är det ganska fascinerande med medvetandets anpassningsförmåga och uppfinningsrikedom, att trots begränsningarna i 3D kunna uppfinna flygplan åt sig….

Liksom att när nu telepatin fungerar lite knackigt uppfinna internet så man kan kommunicera trådlöst…….

Samma längtan, samma drivkraft - olika uttryck.

Lilla Stjärna
8

#12! Nej, tyck inte synd om mej, det här är min livsutveckling, allt är som det ska vara och jag tycker inte synd om nån annan heller! Enda gången i så fall jag tycker synd om andra, är när jag tänker på alla de som inte kan se sånt här. Det går nämligen utanpå allt annat som man "normalt" kan uppleva här i världen!

Hur kan en människa bedöma att en annan människa har väl hög tilltro på sina sinnesintryck? Hur ser den skalan ut och vilken nivå är "normal" eller tillåten?

Innan jag råkade få "se" auror och annat var jag också säker på att medvetandet liksom satt fast i kroppen, i hjärnan.

Jag tror att jag skulle kunna avgöra bakom vilken skärm en person befinner sig. Tror inte att skärmarna skulle hindra mig, eftersom det här seendet inte alls är kopplat till ögonen, inte tal om ett vanligt synintryck, alltså. Jag "ser" ibland även när jag blundar. Skulle hemskt gärna vilja exprimentera med sånt här själv! Problemet är att de få personer som vet om detta tror att jag bara har att trycka på nån slags knapp för att koppla på det hela. De kan ställa sig framför mig helt plötsligt och beordra mig: "Titta på mej, hur ser jag ut idag?" Det är minst sagt jobbigt att tvinga fram. Ibland aktiveras det av sig självt men vill jag se så måste jag få lugn och ro och total avspänning. ……och fokusera…

Nej, nej och åter nej, det här uppkom inte genom ett önsketänkande av mig!!!!!!!! Jag hade inte en susning om sånt här med auror. När det framträdde första gången så blev jag så rädd så jag höll på att svimma. Trodde att jag var på väg att få ett epileptiskt anfall och senare att det hade blivit ett mycket allvarligt fel i min hjärna. Det dröjde drygt 1 ½ år innan jag vågade berätta för nån, vågade knappas inte vara ensam hemma. Sen hittade jag böcker med illustrationer på auror och mycket på Internet -som stämde helt med det jag såg. Jag var livrädd för det jag "såg" under lång tid! Numera känner jag mig väldigt lyckligt lottad!!!

Angående nyhetssändningen så kan jag kanske kontakta TV 4-nyheterna och kolla  om de sparar allt. I så fall skulle vi få veta om jag fick en hallucination eller syn -och hörsevilla under just den nyhetssändningen -de kanske pratade om nåt helt annat, det kan ju inte jag bevisa!

#13, mycket visa tankar, Magi-cat!!!

Lilla Stjärna
6

# 12!….och jag tar inte alls illa upp för att du och säkert många andra tror mej om att ha drabbats av önsketänkande t ex.  Jag skulle själv ha tänkt så om en person hade berättat om såna här saker, innan jag själv "råkade ut" för det!!!

En av mina största önskningar här i livet är att få bidra som forskningsobjekt för att försöka bevisa att det är på riktigt, att vi består av så oändligt mycket mer än kött och ben!

Jag skulle inte ta en enda krona i betalning för detta (har aldrig gjort), förutom för ev. resor och uppehälle t ex. Däremot vilja vara 100 % anonym för omgivningen forskningen. Tänk om jag och andra som kan"se" sånt här kunde få upprättelse och slippa få höra hånfulla skällsord som "Woo-woo", "psykgalning" eller att man är ute efter att bli känd och rik!

……och vilken sensation för alla andra att få bevis och att förhoppningsvis själva få se också……

JonasDuregard
1

#16 "En av mina största önskningar här i livet är att få bidra som forskningsobjekt för att försöka bevisa att det är på riktigt, att vi består av så oändligt mycket mer än kött och ben!"

OK. Jag tror första steget är att beskriva vad du anser att du kan göra. Framför allt om du kan beskriva hur det skiljer sig från vanlig syn. Även att du försöker beskriva så mycket som möjligt hur det fungerar (hur ofta ser du auror, har en enskild individ alltid samma aura och så vidare)

Sedan gäller det att komma på saker som du kan göra som inte skulle kunna vara möjliga utan din förmåga, och som det går att vetenskapligt bevisa att du kan. Jag nämnde tidigare att se personer genom en skärm (eller en ögonbindel), det är tänkbart att det finns många fler.

När man är klar med det så är det ett ganska kort steg till vetenskapliga bevis. Det finns också skeptikerföreningar som hjälper till att organisera den sortens test jag föreslog ovan och att komma på lämpliga experimentuppsättningar utifrån en beskriven förmåga. I Sverige finns VoFs testkommite

Du kan också be om hjälp inne på skepticism i fokus, vi gjorde till exempel ett test av healing för ett tag sedan där vi (skeptiker) tillsammans med en utövare hjälptes åt att hitta ett testprotokoll med så få felkällor som möjligt (din förmåga är nog svårare att testa online, men du kan få förslag på testupplägg i alla fall).

Magi-cat
5

#16 Visst är det intressant med forskning, Lilla Stjärna, att lära sig mer om det subtila och relativt okända, och definitivt ovanliga!

Om du vill kan det vara en idé att ta kontakt med psykologiska institutionen i Lund t.ex. Där studerar man även parapsykologi.

http://www.psy.lu.se/o.o.i.s/14326

Det kanske finns intresse på andra institutioner också, t.ex inom psykologi. 

Lycka till! 

Lilla Stjärna
7

# 17, Tack så mycket för länk-tipsen, men nej tack, jag kan inte tänka mej att delta i tester på något av ställena! Det beror inte på att jag plötsligt vill försöka slingra mig ur, på nåt sätt!

Däremot verkar Magi-cats tips i # 18 vara åt det hållet jag menar. Jag kräver att de som testar mig ställer sig helt neutrala från början till slut. Det ska vara "riktiga", topputbildade personer inom sitt område, proffesorer, forskare o s v och det är väldigt viktigt för min egen skull också. Det skulle väl, som sagt var, vara väldigt svårt att göra en sån test över nätet?

Jag anser att jag med viljekraft och fokusering kan framkalla ett slags seende, där jag kan uppfatta ett oerhört starkt ljus som strålar ut från både människor, djur och växter (levande). Omkring stenar och andra föremål kan jag endast se ett slags avgränsat energifält. Det här uppkommer ibland spontant, utan att jag har tänkt fram det, oftast när jag sitter tankfull och väldigt avspänd och grubblar på vad som helst, utan att se vad jag har framför mig ( "glor tomme" ). Nu har jag en längre period med smärtproblematik och då fokuserar jag nästan inget alls på det och då blir det ju inte så ofta.

Det skiljer sig från vanlig syn på så sätt att det ser otroligt levande ut bl a. Ljuset är starkare än solljus och man tror att ens ögon ska brännas sönder fullständigt när man ser det första gången. Jag skiljer på det ljuset och auran, jag upplever det som två helt skilda saker men jag har aldrig läst eller hört någon annan säja det samma. Överallt ser man endast auran avbildad och omskriven , vad jag vet.

Auran ser jag som ett slag fält där jag oftast uppfattar olika färger. Det ser minst sagt levande ut därför att jag uppfattar som ytterst små partiklar, eller hur jag ska uttrycka mig, som hela tiden är i rörelse. De rör sig ruskigt snabbt, ungefär som molekyler som vibrerar. Jag ser olika delar av auran från gång till gång, alltså ibland bara kring en persons huvud (jämför med avbilder på helgon, glorian)

……och nej, en enskild individ har inte samma aura-utseende hela tiden, den är tvärtom i ständig rörelse, färgerna blandar sig, är klara eller "smutsiga" o s v. Det är därför jag kallar det att det är LIV i det.

Jag brukar också känna starka fysiska "fenomen" under upplevelserna. I pannan, ungefär mellan ögonbrynen, brukar jag känna ett starkt tryck och att det känns som att pannan skrynklar ihop sig där. Efteråt brukar det kännas som en massa kolsyrebubblor i pannan, som sen klingar av långsamt. Det säjs ju att vi har ett Tredje Öga som har sitt centrum i tallkottkörten och sin projicering i pannan. Därför vill jag att experter på hjärnan och psykologi bl a ska utföra såna här tester.

Jag svarar hjärtans gärna på frågor så mycket jag kan och orkar! (ny tråd?)

JonasDuregard
2

"Däremot verkar Magi-cats tips i # 18 vara åt det hållet jag menar. Jag kräver att de som testar mig ställer sig helt neutrala från början till slut."

Det är tyvärr helt omöjligt och väldigt långt från det du kommer hitta i parapsykologins förtrollade land. Men jag önskar dig lycka till med följande visdomsord: att övertyga någon som från början är neutral är fint, men om du verkligen vill bevisa din övertygelse så tycker jag du ska försöka få med någon som från början tar motsatt ståndpunkt.

Magi-cat
8

#20 Det var ju inte precis uppmuntrande till en som ställer sig positiv till och till förfogande för forskning. :-(

JonasDuregard
1

#21 Vad menar du?

Magi-cat
6

#22 Var jag otydlig?

Jag tycker att det är lovvärt och värt all uppmuntran att #19 vill gå vidare med sin förmåga och undersöka den närmare.

Att hon vill vända sig till neutrala experter är inte alls konstigt.

Det viktiga är att man får veta mer, inte vem som gör det, eller hur? (Och då förutsätter vi naturligtvis alla att undersökningar är klanderfritt utförda)

Jag tror inte #22 mest är ute efter att bevisa sin övertygelse utan för att utöka kunskapen.

Denna kommentar har tagits bort.
JonasDuregard
2

#23 "Jag tycker att det är lovvärt och värt all uppmuntran att #19 vill gå vidare med sin förmåga och undersöka den närmare"

Jag skrev lycka till. Eller? 

Lilla Stjärna skrev ju ganska tydligt att hen inte är intresserad av tester utförda av skeptiker, eller att i övrigt få hjälp från desamma. Då återstår väl bara för mig att önska lycka till. Läser du in något annat än uppmuntran i de orden får det stå för dig.

"Att hon vill vända sig till neutrala experter är inte alls konstigt."

Jag skrev inte att det var konstigt, bara att det är omöjligt och att forskarna du föreslog är minst lika långt från neutralitet som jag.

Magi-cat
7

#25 ok, omöjligt eller konstigt, ungefär ur samma gryta. :-)

Jag har inte föreslagit specifika forskare, men förutsatte att undersökningarna givetvis måste vara klanderfria, vad man än väljer. Det håller säkert alla med om.

Jag skrev också att det viktiga är att utöka kunskapen, inte primärt att övertyga. (vilket får stå för mig, det är som jag skulle känt om det varit aktuellt.)

#19 Lilla Stjärna, hoppas du finner vad du söker!

Magi-cat
1

#24 Den bilden var det ja! 

Lilla Stjärna
9

# 20 skrev:

Det är tyvärr helt omöjligt och väldigt långt från det du kommer hitta i parapsykologins förtrollade land. Men jag önskar dig lycka till med följande visdomsord: att övertyga någon som från början är neutral är fint, men om du verkligen vill bevisa din övertygelse så tycker jag du ska försöka få med någon som från början tar motsatt ståndpunkt.

Jag har aldrig menat att forskningen skulle ske inom "parapsykologins förtrollade land"! Jag är absolut inte ute efter att övertyga någon annan som är skeptisk eller mig själv. Det är inte alls någon sån test jag är ute efter! Min önskan och dröm handlar endast om att vetenskapen, forskningen skulle kanske få en skjuts framåt om flera personer kunde tänka sig att vara "försökskaniner". Jag är själv minst sagt skeptisk till allt möjligt, kan jag säja!!! Men just det här tror jag är på riktigt och jag är så fascinerad av det!

För mig själv är sånt här forfarande ett oförklarat fenomen. Jag har ännu efter många år inte vant mig vid det. Jag blir fortfarande lika häpen varje gång jag tittar runt min hand eller står framför en spegel!!! Jag vill veta: finns det jag "ser" och vad är det? Vad kommer det starka ljuset ifrån? Varför ökar det i styrka och liksom växer om jag andas djupt och likaså om någon annan jag kollar på gör detsamma? Exempelvis.

Tänk om forskare kunde hitta ett sätt så det var möjligt att visa och bevisa för alla att detta existerar! skulle jag bli så överlycklig. skulle jag ha vetenskapliga bevis på att min hjärna inte lurar mig, jag m fl skulle förhoppningsvis slippa vidriga personangrepp och att bli förlöjligade.

Om forskare däremot skulle hitta bevis på att auror och sånt inte existerar, ja skulle jag bli mycket orolig, för då skulle ju såna som jag förstå att det är något allvarligt fel på oss!

Tack för lyckönskningarna, film och bild här ovan, hoppas det inte är fejk!

Lilla Stjärna
6

# 23,

"Det viktiga är att man får veta mer, inte vem som gör det, eller hur? (Och då förutsätter vi naturligtvis alla att undersökningar är klanderfritt utförda)

Jag tror inte #22 mest är ute efter att bevisa sin övertygelse utan för att utöka kunskapen."

Exakt!

[civicc76]
0

Hej!

Vad får du ut av levitation? Någonting som släpper? Själavandring? Jag har leviterat hela nyår. Du behöver inte ställa frgan bara utleva den. Meditera så leviterar du. Men jag bara ignorerar.

C

jaerven
2

Lilla Stjärna. Har du sett den här länken?

Du som kan se auror kan ju kolla om du tycker det stämmer.

• Redigerat 2025-10-26 08:55 av Magi-cat
Lilla Stjärna
2

# 31 jaerven, wow 👍 wow!!! Vilken intressant länk! Tyvärr har jag bara hunnit läsa ordentligt i början där, måste tyvärr lämna ifrån mej datorn nu, men allt som jag själv hunnit prova stämmer till 100 % med det som står där!!! "Ser" oberoende av ögonen, ljuset strålar ut i vinkel från personen / växten o s v…….. kan lägga till direkt att jag inte kan se auror alls kring folk på TV-skärm eller på foton! Däremot kan jag se om en person som jag pratar i telefon med, ber mej att kolla eller att jag bara tänker på personen!

Återkommer om detta framöver!

jaerven
2

Visst är den spännande. 

Jag lade in den efter som ni i #12 och#15 pratar om att se folk bakom skärmar. I länken står det varför det inte fungerar.

Randi har dessutom haft det med som test, (undrar om han hade läst länken?)

db-2
1

Nej självklart kan man inte levitera.

[civicc76]
2

#34 Näe :D

Joppo
3

@Lilla Stjärna:

Varför vill du inte bli testad av skeptiska forskare? Om testet går ut på att "se" om det befinner sig en persons aura bakom en eller flera skärmar(Jonas föreslog detta tidigare), så spelar det ju ingen roll vem som anordnar det. Ett sådant test skulle ju gå alldeles utmärkt att utforma helt neutralt, oavsett vad forskarna har för åsikter om förmågan som skall testas. Jag förstår inte varför du ser ett sådant upplägg som problematiskt.

Lilla Stjärna
4

#36 Joppo, jag ska försöka förklara! Jag är helt enkelt rädd att bli utsatt för personangrepp och förlöjliganden av en del från de sajter som Jonas tipsar om. Har varit utsatt för sånt själv och läst en hel del såna kommentarer här. Jag vill inte utsätta varken mig själv eller andra för sånt, som har en helt annan upplevelse av tillvaron.

Visst kan forskarna vara skeptiska, absolut! Jag är ju själv minst sagt skeptiskt mot en massa ämnen. Det viktigaste för mig är att forskningen bedrivs officiellt, för allas vetskap och är seriös. ……och jag är, som sagt var, absolut ointresserad av att försöka övertyga någon som är skeptisk till att jag "ser"!!!

Joppo, du är välkommen att fråga vidare om det är nåt! Tyvärr har jag haft stora problem med att få in inlägg här i flera dagar. Nätet hänger sig och datorn är hur seg som helst, texten försvinner.

Jag snabbsökte nyss om auror och hittade nåt som jag fullständigt instämmer i;

Ooo, vad glad jag blir om jag lyckas få in denna text 😍

• Redigerat 2025-10-26 08:54 av Magi-cat
Magi-cat
2

#37 Det lyckades, Lilla Stjärna! 😍 🙂

Det är jobbigt när tekniken strular!

Kram! 🌺

Lilla Stjärna
4

Javisst magi-cat 🤗! Men tekniken var visst med mig en stund här! (Fast egentligen så var det jag som spände mitt tredje öga i grejerna 😎 👍  !!!)        ☝️-"Tanke över materia!", vem sa det nu igen? Det har nog du koll på?!

Magi-cat
1

#39 hehe, klart det var du som fixade grejerna! ☀️Datorer är känsliga varelser!😃

http://en.wikipedia.org/wiki/Mind_over_matter

Magi-cat
1

Lilla Stjärna, du föreslår själv en ny tråd - jag försöker skapa en sådan så får ni fortsätta där!

Streck i denna fråga här!

Lilla Stjärna
1

#40, 😉, ja särskilt gamla datorer + trådlöst Internet!

Tack, visste att du skulle vara snabbare än vinden att hitta!

#41, jättebra med ny tråd ✨!

Måste vila nu -både kropp och knopp (tallkottkörteln 😐 ), loggar ut!

Magi-cat
1

#42 Kram!! 🌺 ☀️

Lilla Stjärna
1

#43, Kram själv  ✨🌺🌈!

Magi-cat
1

Hittade en gammal tråd 🙂