Delfiner i massflykt
Tusentals delfiner utanför San Diegos kust. Vad hände?
De som filmar från båten verkar inte ta någon hänsyn precis…😡
http://www.minds.com/blog/view/41336/dolphin-pod-stampedes-off-san-diego
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Hej.. jag har sett filmen och blev väldigt konfunderad över detta beteende, det känns ju inte direkt naturligt och forskarna förklarar att det är en hög koncentration av mat i området och det ska då förklara detta höga antal delfiner men dessa koncentrationer av mat finns ju varje år utanför Afrikas Östkust och där rapporteras aldrig om delfin massinvasioner. Mycket märkligt är det och mina tankar och funderingar kring detta får stanna i kolan annars får jag sitta hela dagen och skriva. 🙂
#1 Hej! Mat kan det ju vara, men såg inte delfinerna lite väl desperata ut?
Ibland kan visst militärens övningar störa delfinerna, om det kan vara något sådant….
#2,3 db-2 kan sluta larva sig nu. Försök komma med något seriöst till omväxling.

Vadå larva mig? Är intresserad av att höra/läsa vad andra har att säga om den teorin. Forumet heter väl ändå oförklarade fenomen? För mig är det oförklarade fenomen, både att delfinerna är på massflykt och att de lagar jordskorpan.
Att delfinerna lagar jordskorpan är en teori som Jane Lyzell lyft fram i andra sammanhang. Har aldrig sett den infallsvinkeln censureras på något iFokus forum tidigare. Varfrör skall det bli det nu? betyder det att du tar avstånd från olika uppslag på forumet?
Vad är det som inte säger att så är fallet även den här gången? Dvs delfinerna har misslyckats laga skorpan och flyr i "panik" från det drabbade området.
Db-2: Det är bra att du gör ett försök. Det är stor skillnad på att bara vräka ur sig något spydigt och att ställa en fråga som du gör ovan Bra! Hoppas någon fler vill reagera och fundera på delfinflykten!
Saknas det en länk i #0?
#7 Nämen det var som bara sjutton vad jag glömmer länkar! 🤪
Edit: NU är den på plats! 😎
Tack för påpekandet! 🙂
Att våra vänner djuren i våra hav reagerar inget konstigt - har ju dessutom varit välldigt mycket jordbävningar på sista tiden året - så inget konstigt i mina ögon- och jag håller fast vid att de och valar hjälper till laga jordskorpan i haven☀️
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Har väl inte varit mer jordbävningar än vanligt? Hur vet du att valar/delfiner gör det? Eller rättare sagt vad får dig att tro det?
10 Jo det har det- varit mer jordbävningar och att jag vet de gör det - får bli min lilla hemlis😎

#11 Det kan jag inte se i några som helst rapporter eller mätningar som stöder. Var hittar du fakta för det?
Varför vill du behålla det som en hemlighet? Är rätt övertygad om att det är fler än jag som är intresserade av att veta.
#12 Vill man behålla något för sig själv är det ens egen ensak, det är inte mer med det.

Jag kan inte tvinga henne att svara men jag kan väl få fråga? Sedan drar jag - och förhoppningsvis alla logiskt tänkande människor - slutsatser ur svaret eller som det förefaller just nu avsaknaden av detsamma.
Menar du att jag inte får fråga Jane Lyzell nu när hon själv aktivt gått in i tråden?
Är inte Du själv det minsta nyfiken på att få veta hur hon vet de fantastiska uppgifterna att delfiner lagar jordskorpan? Själv blir jag supernyfiken, kan inte ens i min vildaste fantasi få till en bild av hur de bär sig åt! Nosarna? Fenorna? Verktygsbälte ala hemmapulare eller mer som batmans?
#14 du har frågat och Jane har svarat att det är hennes hemlis. Låt det vara med det och sluta tjata.
Som du själv konstaterar: man kan inte tvinga någon att svara.

#11 och 15
Hade ytterligare en fråga till Jane Lyzell i #12.
Har inte sett att hon vägrar/inte vill svara på den. För att förtydliga; Jane var hittar Du uppgifter om att det skulle ha varit fler jordbävningar än normalt?
Har Du också uppgifter om att det skulle vara aktuellt med jordbävningar i området med delfinobservationerna?
Det kan ju vara HAARP som har orsakat detta. Eller nåt med magnetfältet… Det spekuleras ju att det är ett polskifte på gång.. Att delfinerna är där för att laga jordskorpan känns lite konstigt.
17,
http://quakes.globalincidentmap.com/
Sen skulle jag vilja ge dig ett svar - nä inte lagar dom med spik o hammare utan med toner- Valens och delfinerna har en fantastisk sång. Allt är ju i vibbration så ganska enkel ekvation even en lågisk tänkande person skulle kunna räkna ut det ☝️
Hoppas det ger dig lite förklaring - sen vart jag fått den infon ifrån - är som sakt min hemlis!
Det här är ju ännu märkligare.
http://www.expressen.se/nyheter/djavulsrockorna-ligger-i-drivor-pa-stranden/
20 Ja inte kul - och troligen pg av all aktivitet i hav och förgiftningar

#19 har sett den och liknande länkar. Den visar dock INTE att det är mer jordskalv än normalt.
Bara så jag förstår Dig rätt; Du menar att valarnas sång står i sam- och/eller "mot"klang med en jordbävnings vibrationer? Att den kraft valarnas sång uppbådar stoppar kontinentalsocklarnas rörelser?
22 det sa jag inte det var du -jag sa att det helar med sin sång - god natt med dig !😎
Vill man läsa mer om delfiner, dessa underbara djur, kan jag rekommendera Lotten Odhs bok:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197323306
Hon har lång erfarenhet av delfiner och har simmat med vilda delfiner.
En tråd härifrån om delfiner:
Vi har haft minst en tråd förut om en massa djur som strandat, men kan inte hitta den nu. Någon som kan….? ❤️

Uppskattar om du kan förklara hur helandet går till. jag tror jag har en skaplig bild av vad helande innebär/gör för en individ. Men, hur helar man (delfiner) jordbävningar/förkastningssprickor?
# 19 Logiska beslut grundar sig på fakta och eftersom du är den enda här som har fakta om detta så kan ju inte vi andra "ologiska" förstå det som du gör.. Jag vore tacksam om du kan ge mig formeln till den enkla ekvationen så kan jag räkna ut det själv istället.
🙂
26 logiska beslut är inte faktat utan just logiskt tänkande😃