Det okända
Vad tycker alla här inne om programmet det okända på tv7? Kom med era åsikter!
Hej Becca Tilda!
Jag tittar oftast om jag har tid på Det Okända. Det är det enda av den typen av program som jag följer.
Man kan väl tycka det ena och det andra och hålla i minnet att det är TV, det är gjort för att vara underhållande och bjuda på dramatik.
Men det är intressant att höra människornas berättelser om vad de upplevt och varit med om, deras reaktioner före och efter. Ibland är det hotell och restauranger som får lite spökreklam. 😃👻
Och förstås, mediumens arbete när de försöker tolka vad de upplever med kameror inpå sig. (Måste vara jobbigt, tänker jag varje gång.)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tack för svaret! Jag tror ju stenhårt på andar och spöken då jag själv har upplevt saker och så.. Vissa människor i min närhet menar att programmet är uppgjort och så, stämmer det? Jag tror verkligen på det som händer i programmet och vad alla medium känner av och så!
Kul att du själv upplevt saker, BeccaTilda!
Titta gärna in på Övernaturligt iFokus också. Där finns flera trådar om Det Okända, både för och emot. 😉
Okej, handlar det mer om sådana grejer än vad denna sidan gör?
Det finns betydligt mer diskussioner i sådana frågor där.
Jag tittar på det, men börjar att bli en aning trött på konceptet som har varit likadant sen starten. Skulle vara roligt om dom kunde göra om lite..t.ex lägga in lite spökjakt med teknisk utrustning eller seanser kanske?🙂
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
#6 hehe, det skulle vara något för dig förstår jag! 🙂
Teknisk utrustning kunde vara intressant, men kanske inte kan kombineras i detta program? Ett nytt kanske?
Föreslå för TV😉
Jo varför skulle det inte kunna kombineras? Dom kan köra en stund med medium på dagen som dom brukar och en stund på natten med spökjakt t.ex!!😉
Värmland"
#8 👻 😉
👻👻😉
Värmland"
# Det kanske skulle visa att det inte finns några andar där…
Säger så här i brist på bättre vetande….Om man visste vad man håller på med, då hade man nog också redan på förhand känt till hur man mer sakkunnigt skulle ha namngett programmet ifrån början.
Det var ju okänt?🤪 samtidigt som ingen vidhåller något annat 🤫
Sedan är det av min bestämda åsikt, att varje skildring tillhör och stannar vid den person som lämnat uppgiften eller det medium som arbetar. Oavsett om det sker på TV eller privat/seanser.
Det bevisar aldrig faktum att så skulle va fallet, det är enbart en personlig tolkning ifrån en ensam person, omkring vad som sagts.
Bara i detta landet skulle en sån sak innebära 9,5 Miljoner olika versioner, om varje individ fick en chans att berätta sin sanning.
Det sägs att alla är mer eller mindre mediala, så varför inte gå ut & fråga isåfall. Vilket TS gjorde helt rätt i att göra här i tråden 🙂
Men varför förlitar vi då oss så gärna på vad andra påstår?
Människan har liksom lärt sig att ta mössan i hand och artigt ta emot vad någon annan har att komma med, att låta sig serveras och passas upp, av allting som erbjuds oss.
Ta bara det inlärda beteendet vi fått med oss ifrån detta med använda pengar som betalningsmedel. Vi förväntar oss att ALLTID få något i utbyte, att få och att få ta emot något som ersättning för våra slantar.
Det är som talesättet, ``vissa värden kan inte köpas för pengar´´
``Vi kan heller inte ta pengarna med oss en gång när vi inte längre finns´´, varken materiella, som fysiska ägodelar.
Ändå går vi så välvilligt till någon annan när det handlar om vårt andliga liv och det som ligger oss allra närmast inpå oss själva. Då vi egentligen köper till oss en sanning, som är en annan persons sanning. Den kommer aldrig vara klientens sanning, till 100%.
Den sannaste sanningen av alla sanningar som handlar om dig eller någon som ber om hjälp. Det är ju personen själv som borde ställa den existentiella frågan till sig själv in persona.
Sedan hur man tar reda på det svaret man letar efter, det är upp till var och en att själv välja tycker jag. Vill man köpa vad någon annan har att säga, såvisst kan man ju göra detta om man vill.
Men det stannar då vid ett "råd" anser jag personligen, om man tar hjälp av medium som bekanta. Detta ifall en person är seriös och kunnig med både god självkännedom som bra känsla för känna in på människor, som hyggligt god människokännedom.
Då skulle man kunna kalla det vid ett slags rådgörande och vägledning.
Sen ska man va på det klara med att det finns en handfull som inte fattar vad dem håller på med och då börjar det ju mer likna att man förleder folk till tro på fantasier & inbillningar, istället för vägleda dem åt rätt håll.
Tyvärr, är Tv lite av ett sånt medium.
Det handlar mycket om göra affärer och skapa publicitet.