Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterrymdenuniversum
Läst 2334 ggr
Magi-cat
0

Meteorer och asteroider......

Börjar en ny samlingstråd om Jordens följeslagare, stenar i rymden.

Ibland nära jorden, ibland rent av PÅ jorden…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fjäril
0

Jag följer Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Magi-cat
0

Det här var intressant:

En meteorit föll ner i  Sri Lanka i december 2012.

Den befanns föra med sig tecken på liv från rymden, den i så fall viktigaste upptäckten på sisådär 500 år!

Problemet är att avgöra om det man finner på stenen verkligen kommer från yttre rymden, eller kommit dit efter nedslaget på jorden….

Är det liv från rymden, eller bara kontaminering från jorden?

http://www.sott.net/article/256234-Sri-Lanka-meteorite-with-evidence-of-life-from-outer-space-described-as-the-most-important-find-in-500-years

Magi-cat
0

Mer om den fossiliserade algen, med bild!

http://rt.com/news/meteorite-life-report-mars-310/

"The scientists concluded the paper by saying “the presence OF structures OF this kind in any extra-terrestrial setting could be construed as unequivocal proof OF biology.”"

Magi-cat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

UFO-krasch är rubriken, men bestämt om vi inte har ett fall av meteorit igen……..

JonasDuregard
3

Om det är äkta tycker jag det är synd att den publicerande gruppen beter sig så klantigt. Ifall de verkligen har otvetydiga bevis borde de endera publicerat dem innan de drar sin slutsats (!) eller åtminstone bjudq in någon som inte redan är en anhängare av panspermia-teorin för att ta del av bevisen och ge en andra bedömning (om ett bevis är "unequivocal" så ska det klara en sådan bedömning utan problem). Oavsett om det är äkta eller inte så försvagar de sin trovärdighet på det här viset Obestämd.

"Den befanns föra med sig tecken på liv från rymden, den i så fall viktigaste upptäckten på sisådär 500 år!"

Ett till exempel på akademisk taktlöshet: säg inte så om dina egna upptäckter - låt andra göra den bedömningen! Att utmåla sina egna resultat som de viktigaste i historien väger kanske inte lika tungt som att låta någon annan göra det Skrattande

Magi-cat
0

#5 Kan så vara att Wickramasinghe tar ut svängarna i sin entusiasm. Det är ju inte varje dag man hittar liv från yttre rymden, om det är så….

"Klantigt" eller inte, trovärdig person eller inte, entusiastiska utrop eller inte, det står andra experter fritt att fortsätta undersökningarna, antar jag. Finns det mer att ta reda på hoppas jag man gör det.

från länken i #3:

"Speaking with HuffingtonPost, the author OF the study did not deny that the meteorite his team studied contained known freshwater species from Earth. But there were also “at least half a dozen species that diatom experts have not been able to identify,” Wickramasinghe added."

"“If only ideas that are considered orthodox are given support through award OF grants or publication opportunities, it is certain that the progress OF science will be stifled as it was throughout the middle ages,” Wickramasinghe said."