Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettmysko-grejer
Läst 2234 ggr
Ghosthunter
0

Mike the headless chicken

Mike klarade sig i 18 månader utan huvud….

http://www.miketheheadlesschicken.org/story.php

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
0

maaaaw……stackarn……..Gråter

Där ser man, han klarade sig med hjärnstammen och var, enligt uppgift, en lycklig pippi…..

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
0

Ja, det är både tragiskt, bissart och lite kul samtidigtGlad

Värmland"

Magi-cat
1

Den här storyn innehöll, mitt i allt, lite värme och medkänsla.

Men drar mig till minnes en del hemska experiment som utförts på djur där man plockat bort bit för bit av hjärnan i syfte att undersöka den och hur mycket man kan s.a.s. undvara.

Konstigt nog är det ganska mycket. Varför man kommer att tänka på att hjärnan inte ÄR medvetendet, utan medvetandet är något mycket mer, mycket större och hjärnan kanske bara ett av huvudsätena för receptorerna…..

Ghosthunter
0

Ja precis, medvetandet är i nån av de alla kropparna som vi har…..kom inte ihåg vilken? astralkroppen eller kasualkroppen kanske?

Värmland"

Astell
0

Oj att det kan fungera, visst vi människor kan ju tycka att det är hemskt men jag tror Mike såg med sin själ som vi gör när vi är utanför kroppen…kanske :)

Magi-cat
0

#5 Hej Astell! Fint sagt! Kanske det var så!

Hörde om en man som levde ett ordnat liv på alla vis - tills han råkade ut för en olycka och hamnade på sjukhus, Där upptäckte man att han genom en missbildning saknade stora delar av sin storhjärna men hade en enorm tredje ventrikel.

Förmågan att kompensera är stor, naturens variationsrikedom och improvisationsförmåga är stor - och så finns Fältet, det är väldigt stort…..Cool

Astell
0

Hej Magi-cat! Ja mkt är möjligt på de mest otroliga sätt :) vad menar du med Fältet?

Magi-cat
1

tänker på: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9187512769

och lite grann Lipton och Sheldrake:

http://www.epochtimes.se/articles/2008/10/07/15897.html

Har inte sett den länken förut, men det här var riktigt snyggt:

"Medan sökandet efter minne utmanar traditionell biologisk förståelse tror forskare som Sheldrake att den verkliga platsen där minne håller till kommer att hittas i icke-observabla rymddimensioner.

Den här idén är i linje med mer primala uppfattningar så som Jungs "kollektiva omedvetna" eller taoistisk tänkande som ser människans sinne och själ som härkomna från olika källor, både inom och utom kroppen, inräknat de energiska influenserna från flertalet olika organ (förutom, så klart, hjärnan).

I det här synsättet agerar inte hjärnan förvaringsplats, eller ens sinnet själv, utan det fysiska sambandet som är nödvändigt för att relatera individen med dess morfiska fält."

Astell
0

Tack Magi-cat! Glad